Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért szaggat a motorom? SEGÍTSÉG

Miért szaggat a motorom? SEGÍTSÉG

Figyelt kérdés
AZ egyik napról a másikra a motor egy bizonyos fordulatszámon beszaggat vagy nem is pörög tovább. viszont ezt csak az első 3 sebességben csinálja, tehát 4,5,6-odikban már kipörög, esetleg még 4-esben kicsit beszaggat. Az alapjárat is gyengült, teljesen be van tekerve a csavar és így is gyenge. A kipufogó köpi az olajat, viszont a probléma előtt is köpte...a karburátort pucoltam, levegőállítással nem lesz jobb...elektronikai problémának néz ki. A membánt is megnéztem, egészséges.

2016. júl. 19. 23:21
1 2
 1/14 A kérdező kommentje:
A típust elfelejtettem: Rieju MRT 50, Minarelli AM6-os blokkal van szerelve. Előre is köszönöm a válaszokat :)
2016. júl. 19. 23:26
 2/14 anonim ***** válasza:

Tölts fel videót a működési hibáról. Addig csak találgatunk.

Állandóan könyörgünk a felvételekért, az esetek 80%-ban nem készül.

2016. júl. 19. 23:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/14 A kérdező kommentje:
Holnap rajta leszek, mivel most picit szét van szedve, ezért nem lesz egyszerű, de amint hazaértem nekiállok, délutánra remélhetőleg feltöltöm :)
2016. júl. 20. 00:22
 4/14 anonim ***** válasza:

Írtad, hogy 4-5-6 körül már jobban kipörög.

Gondolom tudod, hogy a magasabb sebességfokozatok kapcsolásával csökken a fordulat, és pont a negyedik környékén van a "holdpont", ahol már olyan "kicsi" a fordulat, hogy nem észlelhető a hiba.


Nem biztos, hogy sikerült a karburátort teljesen kitakarítanod. Sűrített levegő, 8-barral, benzinbe beáztatva előtte, majd folyadékkal ellenőrizni a járatokat.

Az olajfolyás nem jó, főleg ha sok.

Levegőállításra sem mondhatod, hogy jó, mert hasra csapva nem lehet jónak titulálni semmit.


Nem akarlak elkeseríteni, de szerintem az alábbi gondod van:


Elvan kopva a henger, dugó, gyűrű, majd az olajlehúzó nem tudja megfelelően -mint neve is mondja- lehúzni a felesleges olajat a henger faláról, így annyira olajos lesz a benzined, hogy nem tud kipörögni, és okádja az olajat. Gondold végig, logikusnak tűnik.


Mérj egy kompresszióviszonyt, és írd meg az eredményt. De ha van lehetőséged, a henger belső átmérőjét, ill. a dugattyú külső átmérőjét is megmérhetnéd. Ha nagy a kopás, akkor fúrás, hónolás, új dugó és gyűrűk. Nem elegendő csak az új gyűrű, se a dugó+gyűrű. Ha kompressziószegény, akkor fúrni kell.

2016. júl. 20. 00:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/14 joco5582 ***** válasza:

Magam részéről. Ha a kipufogóból ömlik az olaj plusz az alapjárat gyenge akkor tipikusan főtengelyszimmeringes a motor. Kizárt, hogy a benzinben legyen annyi olaj, hogy ilyet produkáljon.


Ellenőrizted már a hajtómű olajat a blokkban?


Sajnos a legrosszabbat tetted amit lehetett a motorral - azaz elkezdted elállítani a karburátort. Pedig lehet, hogy eredetileg "jól" volt beállítva. Így most már több változó van az egyenletben. Azért nincs minden vesztve, mert a teljes gáz fordulatszámtartományt a főfúvóka határozza meg. A középtartományt a súberállás - azt meg ugye nem állítottad el ugye :)? Az alapjárati fúvóka meg a levegőállítócsavar pedig az alapjárat plusz megindulásban játszik szerepet.


Igy ha középtartományod és teljes gázod általában jó, akkor a karburátort és a beállításokat hagyjuk is. Ilyen szaggató hibát okozhatja benzincső vagy dugulás. Példának okáért lassan töltődik fel a karburátor, mert a cső nem szállít megfelelő benzinmennyiséget.


Tisztítsd ki a karbit, és ki kell próbálni a motort, úgy hogy flakonból, vagy más módon eteted. például nekem van egy olajos flakonom, aminek az aljába egy benzincső ragasztópisztollyal be van ragasztva. Ezt a flakont egy zsinórral fel tudom akasztani a kormányra, és ki tudom próbálni a motort. Ha így biztos, lehet a benzintank, csap, cső szűrű csere vizsgálata segíthet.


És a lényeg, ha viszont főtengely szimmeringes, akkor a motor nem lehet beállítani. Viszont könnyen el lehet kokszolni a hengert a dugót, gyertyákat csereberélni, és megragasztani a csapágyakat.

Remélem segít

2016. júl. 20. 09:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 A kérdező kommentje:

Ez előtt simán pörgött 4-5-ben is 10000-ig, mivel rövid áttètelezèsű.

2 ütemű gépről beszélünk, így olajgyűrűs probléma kizárva.

Kopott nem lehet, mivel 400km van benne, de ha kopástól lenne a hiba, akkor nem egyik leállításról a másikra jött volna. A karburátor nem állogattam el, csak megnéztem változik-e a probléma. Egyébként sűrített levevővel pucoltam. A benzinellátás karburátorig gond nem lehet, mert ha leveszem a csövet és megnyitom a csapot, akkor ömlik.

Érdekes, hogy annak ellenére, hogy az olajat köpi, a gyertyának szép őzbarna színe van. Egyébként cseréltem gyertyát is. De mint mondtam az olajat mindig is köpte, a szaggatás az ami már baj.

Az miatt gondolom, hogy elektronika, mert túl úgymondd szabályosan jelentkezik a szaggatás adott fordulatszámon. Magához a CDI gyújtáshoz nem értek, tehát nem tudom ott mihez kezdjek. Ma igyekszem felrakni a videót a problémáról, ha a technika engedi sikerül is.

2016. júl. 20. 17:12
 7/14 A kérdező kommentje:

Megcsináltam a videót, nem tudom mennire kivehető a szélzajból, őszintén szólva jobbra számítottam.

Hallani, ahogy 1-2-ben nem pörög ki, 3-asban bizonytalan, 4-es pedig szétpörög.

Hogy elkerüljem a felesleges köröket: a motrot melegítve pörgettem és nem szoktam ilyen agresszívan pörgetni, csak így talán jobban látni a problémát...de ezen a videón én is alig hallom, esetleg holnap csinálhatok egy másikat, ahol eltakarom a kamerát a széltől.

[link]

2016. júl. 20. 21:16
 8/14 joco5582 ***** válasza:

Szia,

Jó ez a videó. Én mégis azt mondom hogy ez nem gyújtás. A CDI inkább jó vagy nem. Olyan is van hogy van szikra de nyomáson hengerben már nem. De akkor indulni se indul.


Sokkal inkább keverék gond lesz. Nem csúszott el a szűrű? Nem szív falsot a légszűrőházban? Nem repedt véletlenül a szívótorok vagy a légszűrő gumicsonk?


Csak azért ha hirtelen ilyen érezhető változás lett. Esetleg alap új gyertyával mit csinál?

2016. júl. 22. 10:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 A kérdező kommentje:
Miután megint kipucoltam a karbit és tettem bele egy kisebb főfúvókát valamit javult. De nem tudom mi oldaná meg teljesen, minden lehetséges helyen átpréseltem 10 bart. És ha a keverék a bűnös akkor hogy romolhatott egyik napról a másikra. Többen írták a főtengely szimeringet, az megmagyarázná a fals levegőt is és az olajköpködést is. A szimeringet csak oly módon ellenőriztem hogy nem fogy-e az olaj a váltóból, de ha jobban belegondolok azt nem venném észre, lehet meg kéne néznem közelebbről.
2016. júl. 22. 17:26
 10/14 A kérdező kommentje:
De fals levegőt nem kaphat, mivel ott csak olaj van...a gyújtás felüli szimering pedig rendben van. Tehát ez csak az olajköpést magyarázza, ha egyáltalán így van.
2016. júl. 22. 17:39
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!