2 vagy 4 ütemű motor?
Az lenne a kérdésem, hogy 2 vagy 4 ütemű motor bírja jobban az 50ccm-es kategóriában? Mik a hátrányaik, és előnyeik?
Van amelyik jobban fogyaszt? Van amelyik hangosabb? Hosszabb utakon milyenek? Visszatérül a 4 ütemű ára valamikor?
Előre is köszönöm a válaszokat!
a négyütemű bonyolultabb de halkabb kevesebbet fogyaszt és nem fűstől ugy mint a gyárkémény:)
A kétütemű nyomatékos de csak magas fordulaton, így nyomni kell neki hogy meglóduljon.
A négyütemű tartósabb de ha elromlik általában macerásabb javítani
2 ütemüt vegyél 50 ccm es ből . Jobban gyorsulnak. És egy sport dobal meg egy sport légszűrővel egész türhetó hangja van. :) .
"Gyorsasági " : kategóriából tudom ajánlani : aprilia rs 50 , yamah tzr 50 , derbi gpr 50 stb...
"Supermotor vagy endúró ": aprili rx, aprilia sx, derbi senda stb....
Igen a 2T jobban gyorsul,és kb itt kihalt az előnye.
Többet eszik,többször romlik el,igen olcsóbb az alkatrésze valamivel,mert ritka ,hogy a 4T romlik.
Míg átlag 2T 50-es 2,5-4 liter körül eszik a 4T 1-1,5 környékén,megbízhatóbb ritkábban romlik el...,szinte sose.
#3-as vagyok
#4-es kiválóan részletezte a 2T előnyeit.
Ha karban van tartva a 4T-s motor (szelepbecsiszolás, karburátor szinkron, vezérműlánc-olaj-légszűrő csere, akkor ritkán romlik el.
#3-as vagyok
Ötös válaszolónak igaza van. Annyival viszont kiegészíteném, hogy 45km/h-nál a segédmotor úgysem mehet többel, így minek szenvedne a 2T-s megbízhatatlan gépekkel?
Mint írtam, nem tudni mire kell a kérdezőnek a motor.
Egy a lényeg, hosszútávon a 4 üteművel jobban jár, de 80%, hogy 2T-t vesz végül.
Ha 80-nal akarsz menni ,akkor ne 50-es robogót vegyél.
Mert ott nem is 3-4-et fogyaszt már...
Lomha igen,városi ,nem a kínai csodákat kell venni amikben még a csavarok után is húzni kell mert MEO nélkül lettek csinálva,50-et átlag mennek,40-et mehetünk papíron,és 50-már felette,de úgy gondolom elég.
10 km-en 50 és 70 között 2 perc a különbség,nem ~ 9 hanem 11 perc.De még is ~ min 2-2,5 liter különbségről beszélünk ,de inkább többről.
90-et az az 50-es robogó megy amit picit megbütyköltek ,az meg a 4 litert inkább 50-60 körül ismeri ,nem 90 körül,és már autó fogyasztásnál vagyunk.
El kell dönteni : gazdaságosságból vesszük a robogót,hogy 7 literes városi fogyasztásnál a kocsit 1,5 liter városira cseréljük,és lámpánál 7-10 kocsi várakozást megspóroljunk és előröl indulunk,vagy megvenni az 50-est ,30-40e ft-ért sportkiput,légszűrőt stb..-t vegyünk rá,hogy kávédaráló hangja legyen,és 15 év felett kiröhögjenek,de a suli előtt vagány legyen 3-4 (tuningolva 4+) fogyasztásért.
Egy peugeot V clic 50-es robogóm volt 4T ,koreai konszernes ,de hibátlan volt,akku-ra költöttem csak és 2 évente gyertyát kapott,meg karbit pucoltam időnként és ennyi...
55-öt ment gyári tiltással+folytással,kivettük a folytást,és 4e ft-ért tiltásmentes CDI-t kapott 55 kb 65-67 ig felment és ennyi..
egy 8 literes tankja volt,amivel 500-600 km-t könnyedén elment ,6 év után hengert kért újat,80-as volt raktáron 14e ft-ért,2 litert sem kért 100-on,cserébe 85-90 volt a vége...
Csak ajánlom!
A mex sherpa az váltós ,50-es robogó.
csak a kérdésekre :
Az lenne a kérdésem, hogy 2 vagy 4 ütemű motor bírja jobban az 50ccm-es kategóriában?
- 4 ütemű motor jobban bírja ,évekig elvan csak 2-3 évente 1 akku cserével és 3-5 évente 1 gyertya cserével és 1 karbi/ injektor tisztitással(5-8e ft az akku egy jó zselés megéri a felár a savashoz képest,a gyertya 800-1200 ft , a pucolás 3-4 e ft)
Mik a hátrányaik, és előnyeik?
- 2T előny : minden fordulatra hasznos ütem jut,többet is forog ezáltal,kis köbcentiben,így átlag jobban gyorsul valamivel,és gyárilag nem ~ 50 hanem 70 a végsebessége.
- 4T előny : 4t ezáltal minden 2. fordulaton van hasznos ütem,de ez a legnagyobb előnye talán ,minden 2. fordulaton kell csak befecskendeznie,itt már kevesebb fogyasztás párosul,és az injektor vagy karbi hosszabb életű,nyomatékosabb,sokkal ritkábban romlik el,szolídabb hang.
Van amelyik jobban fogyaszt?
-2 T ~ 3-4 liter ,átlag 3-3,5liter ésszel 50-en,húzva a gázt 4 felett / 100 km, 4T : 1-1.5liter/100km,mindig húzva a gázt 1.5 liter,2 litert nem fog (a gagyik hangolás nélkül igen)
Van amelyik hangosabb?
-2T kávédaráló hangú,bűnhangos ,4T "kapálógép",halk ,húzva a gázt annyi hangja ,mint a 2T-nek alapjáraton.
Hosszabb utakon milyenek?
- Hosszabb úton : 4T jobban bírja
Visszatérül a 4 ütemű ára valamikor? - már tankolást nézve 100km -nyi benzin a 4 üteműnek annyi,mint 20-30 km-nyi a 2 üteműnek,illetve a tartósságban fog visszajönni,nem romlik,ha igen akkor valamivel drágább az alkatrész ,de kb : ami az 50-eshez 5e az 6500-7000 a 4 üteműhöz kb.
Miért?Mert elterjedtebb a 2 ütemű ezért olcsóbb,nem azért "drágább" a 4 ütemű ,mert bonyolultabb vagy egyéb ...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!