Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » 2 vagy 4 ütemű motor?

2 vagy 4 ütemű motor?

Figyelt kérdés

Az lenne a kérdésem, hogy 2 vagy 4 ütemű motor bírja jobban az 50ccm-es kategóriában? Mik a hátrányaik, és előnyeik?

Van amelyik jobban fogyaszt? Van amelyik hangosabb? Hosszabb utakon milyenek? Visszatérül a 4 ütemű ára valamikor?

Előre is köszönöm a válaszokat!



2016. júl. 16. 12:45
1 2
 1/15 anonim ***** válasza:

a négyütemű bonyolultabb de halkabb kevesebbet fogyaszt és nem fűstől ugy mint a gyárkémény:)

A kétütemű nyomatékos de csak magas fordulaton, így nyomni kell neki hogy meglóduljon.

A négyütemű tartósabb de ha elromlik általában macerásabb javítani

2016. júl. 16. 12:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/15 $$$$$ ***** válasza:

2 ütemüt vegyél 50 ccm es ből . Jobban gyorsulnak. És egy sport dobal meg egy sport légszűrővel egész türhetó hangja van. :) .

"Gyorsasági " : kategóriából tudom ajánlani : aprilia rs 50 , yamah tzr 50 , derbi gpr 50 stb...

"Supermotor vagy endúró ": aprili rx, aprilia sx, derbi senda stb....

2016. júl. 16. 13:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/15 anonim ***** válasza:
Mire használnád a motort? Mert ha bohóckodni akarsz vele, és a 14 éves gyerekek között versenyeznél, akkor 2T-t vegyél, minden más esetben 4T.
2016. júl. 16. 13:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/15 anonim ***** válasza:

Igen a 2T jobban gyorsul,és kb itt kihalt az előnye.

Többet eszik,többször romlik el,igen olcsóbb az alkatrésze valamivel,mert ritka ,hogy a 4T romlik.

Míg átlag 2T 50-es 2,5-4 liter körül eszik a 4T 1-1,5 környékén,megbízhatóbb ritkábban romlik el...,szinte sose.

2016. júl. 16. 14:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/15 anonim ***** válasza:

#3-as vagyok


#4-es kiválóan részletezte a 2T előnyeit.

Ha karban van tartva a 4T-s motor (szelepbecsiszolás, karburátor szinkron, vezérműlánc-olaj-légszűrő csere, akkor ritkán romlik el.

2016. júl. 16. 14:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/15 anonim ***** válasza:
Egy igen nagy hátránya van a 4t-nek ebben a kategóriában, méghozzá az, hogy félelmetesen lomha. 40-45km/h a max. Ezzel közlekedj bárhol. Tudom, sokan járnak vele, de csak jobb egy olyannal közlekedni, ami megy 70-80-90et.
2016. júl. 16. 15:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/15 anonim ***** válasza:

#3-as vagyok


Ötös válaszolónak igaza van. Annyival viszont kiegészíteném, hogy 45km/h-nál a segédmotor úgysem mehet többel, így minek szenvedne a 2T-s megbízhatatlan gépekkel?


Mint írtam, nem tudni mire kell a kérdezőnek a motor.


Egy a lényeg, hosszútávon a 4 üteművel jobban jár, de 80%, hogy 2T-t vesz végül.

2016. júl. 16. 16:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/15 anonim ***** válasza:

Ha 80-nal akarsz menni ,akkor ne 50-es robogót vegyél.

Mert ott nem is 3-4-et fogyaszt már...

Lomha igen,városi ,nem a kínai csodákat kell venni amikben még a csavarok után is húzni kell mert MEO nélkül lettek csinálva,50-et átlag mennek,40-et mehetünk papíron,és 50-már felette,de úgy gondolom elég.

10 km-en 50 és 70 között 2 perc a különbség,nem ~ 9 hanem 11 perc.De még is ~ min 2-2,5 liter különbségről beszélünk ,de inkább többről.

90-et az az 50-es robogó megy amit picit megbütyköltek ,az meg a 4 litert inkább 50-60 körül ismeri ,nem 90 körül,és már autó fogyasztásnál vagyunk.

El kell dönteni : gazdaságosságból vesszük a robogót,hogy 7 literes városi fogyasztásnál a kocsit 1,5 liter városira cseréljük,és lámpánál 7-10 kocsi várakozást megspóroljunk és előröl indulunk,vagy megvenni az 50-est ,30-40e ft-ért sportkiput,légszűrőt stb..-t vegyünk rá,hogy kávédaráló hangja legyen,és 15 év felett kiröhögjenek,de a suli előtt vagány legyen 3-4 (tuningolva 4+) fogyasztásért.

Egy peugeot V clic 50-es robogóm volt 4T ,koreai konszernes ,de hibátlan volt,akku-ra költöttem csak és 2 évente gyertyát kapott,meg karbit pucoltam időnként és ennyi...

55-öt ment gyári tiltással+folytással,kivettük a folytást,és 4e ft-ért tiltásmentes CDI-t kapott 55 kb 65-67 ig felment és ennyi..

egy 8 literes tankja volt,amivel 500-600 km-t könnyedén elment ,6 év után hengert kért újat,80-as volt raktáron 14e ft-ért,2 litert sem kért 100-on,cserébe 85-90 volt a vége...

Csak ajánlom!

2016. júl. 16. 16:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/15 anonim ***** válasza:
4T -bol váltós 50-est még nem láttam robogóbol is csak kínait tehát ritka.
2016. júl. 17. 13:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/15 anonim ***** válasza:

A mex sherpa az váltós ,50-es robogó.


csak a kérdésekre :

Az lenne a kérdésem, hogy 2 vagy 4 ütemű motor bírja jobban az 50ccm-es kategóriában?

- 4 ütemű motor jobban bírja ,évekig elvan csak 2-3 évente 1 akku cserével és 3-5 évente 1 gyertya cserével és 1 karbi/ injektor tisztitással(5-8e ft az akku egy jó zselés megéri a felár a savashoz képest,a gyertya 800-1200 ft , a pucolás 3-4 e ft)

Mik a hátrányaik, és előnyeik?

- 2T előny : minden fordulatra hasznos ütem jut,többet is forog ezáltal,kis köbcentiben,így átlag jobban gyorsul valamivel,és gyárilag nem ~ 50 hanem 70 a végsebessége.

- 4T előny : 4t ezáltal minden 2. fordulaton van hasznos ütem,de ez a legnagyobb előnye talán ,minden 2. fordulaton kell csak befecskendeznie,itt már kevesebb fogyasztás párosul,és az injektor vagy karbi hosszabb életű,nyomatékosabb,sokkal ritkábban romlik el,szolídabb hang.

Van amelyik jobban fogyaszt?

-2 T ~ 3-4 liter ,átlag 3-3,5liter ésszel 50-en,húzva a gázt 4 felett / 100 km, 4T : 1-1.5liter/100km,mindig húzva a gázt 1.5 liter,2 litert nem fog (a gagyik hangolás nélkül igen)

Van amelyik hangosabb?

-2T kávédaráló hangú,bűnhangos ,4T "kapálógép",halk ,húzva a gázt annyi hangja ,mint a 2T-nek alapjáraton.

Hosszabb utakon milyenek?

- Hosszabb úton : 4T jobban bírja

Visszatérül a 4 ütemű ára valamikor? - már tankolást nézve 100km -nyi benzin a 4 üteműnek annyi,mint 20-30 km-nyi a 2 üteműnek,illetve a tartósságban fog visszajönni,nem romlik,ha igen akkor valamivel drágább az alkatrész ,de kb : ami az 50-eshez 5e az 6500-7000 a 4 üteműhöz kb.

Miért?Mert elterjedtebb a 2 ütemű ezért olcsóbb,nem azért "drágább" a 4 ütemű ,mert bonyolultabb vagy egyéb ...

2016. júl. 17. 15:25
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!