Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Valaki elmagyarázná, hogy a...

Valaki elmagyarázná, hogy a közvetlen befecskendezéses turbóbenzines motorokra miért annyira jellemző az olajfogyasztás?

Figyelt kérdés
tsi és társai...

2016. júl. 9. 11:07
 1/5 anonim ***** válasza:

Egyrészt a turbó csapágyazása is átenged keveset, másrészt a nagy terhelés miatt a gyűrűknél is felszokik valamennyi, ezek a motorok kb. 20PSI-t kapnak a turbótól, ráadásul alacsony fordulatra hangolva, nyomatékból.

Mint ahogy a komolyabban megtuningolt 2-2.5 literes többszáz lovas benyások is megeszik az olajat, az ezerkettes TSI is megfogja, mert méretéhez mérten sok belőle az a 110 ló.

Ráadásul ezekbe mind híg olaj kell, amit még könnyebben megeszik, mint egy 15-30-ast pl., de ha azt raknál bele az meg nem adna megfelelő kenés és pusztítaná le.

2016. júl. 9. 11:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
Nem jellemző, csak néhány sz*r motorral, mint például a TSI. De azókból sem mind rossz, például az 1.8-as az mindig is jó volt, néhány éve pedig nagyjából az 1.2-esek és 1.4-esek is jók lettek. Ettől még csipegethetnek olajat, ez azért van, mert a VW-nek ez amúgy is jellemzője, hogy majdnem minden motorja kajál egy kis olajat. Hogy hol eszi meg? Ezt igazából senki sem tudja, szerintem mindenütt eszik egy kicsit: turbónál, dugattyúknál, tömítéseknél.
2016. júl. 9. 11:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 A kérdező kommentje:
Tehát akkor napjainkban már nem rosszabb egy tsi motor egy tdi-nél?!
2016. júl. 9. 12:00
 4/5 anonim ***** válasza:
Nem. Ugyanúgy bonyolított mindkettő, ugyanúgy tönkremehet és ugyanúgy sokba kerül megcsinálni. És ugyanúgy vannak belőle amik az átlagnál jócskán többet bírnak. (1.9 TDI, 1.8 TSI)
2016. júl. 9. 12:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:
Nekem a tuningolt biturbo Audim egy gramm olajat nem eszik, igaz versenyolajat használok mindenbe ami saját, annak alacsonyabb a párolgási vesztesége is, meg magas hőfokon stabil kenőfilmet képez. A volt cégnél amúgy mindegyik TSI falta az olajat, volt belőle kicsi meg nagy is, sajnos ezek ilyenek. Ráadásul a szervíz azt a híg vacak olajat locsolta bele, el tudom képzelni mennyire kent mondjuk 30-35 fokban autópályán padlógáznál. Na de, el kell hogy romoljon minden. Sohasem vennének újat az emberek.
2016. júl. 13. 09:36
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!