Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » 1l olajat eszik meg ezer km...

1l olajat eszik meg ezer km alatt a Corollám, mi tévő legyek?

Figyelt kérdés

16 éves autóról van szó, 1,6 benzines és nem a váltó szelepvezérléses, hanem a régi 4A-FE motor van benne. kb 1l 10W-40-es motorolajat fogyaszt el ezer kilométer alatt. Az autó nem füstöl kéken, nincs jele kartergáznak, hiába nyitom fel a motorolaj beöntő nyílást leállítás után meleg motornál. A motortérben nincs olajpárlat, nem folyik belőle az olaj sehol sem. Ilyenkor mit lehet tenni? Mi lehet a baja? 2-3 különböző gyártó olaját is kipróbáltam de semmi változás. Olajcserénél használtam tisztító adalékot, de hiába...

Ha finoman gyorsítok vagy hagyom dolgozni a motorféket 1-2ezres fordulat között rángat is a motor.



2016. máj. 13. 21:44
 1/9 anonim ***** válasza:
Csak a szokásos Toyota betegség: cseréltess szelepszár szimmeringeket.
2016. máj. 13. 21:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 A kérdező kommentje:
A rángatás gyorsításnál 1. 2, motorféknél 1. 2. 3. fokozatban érezhető.
2016. máj. 13. 21:53
 3/9 Beviz Elek ***** válasza:
100%

Én is arra tippelnék, ez még nem is egy nagy összeg.


Mindjárt jönnek a sűrű olajas válaszok, 20w80 fenyőgyantával. Ne hallgass rájuk!

2016. máj. 13. 23:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
Meg a motor is lehet kissé kopott már.
2016. máj. 13. 23:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:

Szia!

Hasonló korú Mazdát és motorizáltságú hajtok.

"Ha finoman gyorsítok vagy hagyom dolgozni a motorféket 1-2ezres fordulat között rángat is a motor."

Országút, cca 100 km 4.seb fok. hátha.

Az olajfogyasztásra nincs jobb tippem, mint az említett szelepszár szimering.De minek cserélni, 1l/1000 még nem Ecotec.:-)

2016. máj. 14. 00:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
48%

"De minek cserélni, 1l/1000 még nem Ecotec.:-)"


Ja, végül is tök jó! Olajcsere se kell, mivel 10 ezer alatt már 10 litert beletölt, elég a csak a szűrőt kicserélni, és még a fáradt olajtól se kell megszabadulni mindenféle trükkökkel.

:D

2016. máj. 14. 07:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
48%
Sajnos nem szelepszárszimering téma. Ezek a motorok olyan dugattyúval készültek amikben nagyon kicsik a furatok amiken visszafolyik az olaj az olajlehúzó gyűrűktől. Ezek a pici lyukak eltömődnek az olajkoksztól és nem folyik vissza az olaj hanem feljut az égéstérbe. Hogy mi módon lehet ezt orvosolni, azt nem tudom, nézz utána fórumokon stb.
2016. máj. 14. 10:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 A kérdező kommentje:

Köszönöm az eddigi válaszokat. Szelepszár szimeringre ránézünk.

#7-es, amiről te írsz az a facelift-es első generációs VVTi motorok gyerekbetegsége volt tudtommal, motorkódjuk valami ZZ-s. De az enyém 4A-FE ami a Carina-kban is volt.

2016. máj. 14. 14:01
 9/9 anonim ***** válasza:
48%
A szelepszárszimeringet tetten lehet érni úgy hogy egy jó hosszú motorfékezés után, nyomsz egy kövér gázt, na akkor ha kiköp egy nagy adag kék füstöt, na akkor az szimering.
2016. máj. 14. 16:30
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!