Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » 1.4 tsi motorok jellemző...

1.4 tsi motorok jellemző hibái, fenntartási költségei?

Figyelt kérdés

A sok jó tulajdonság mellett hallottam néhány kellemetlen dolgot is ezekről a motorokról.

Az egyik a nagymértékű olajfogyasztás. Valaki el tudná magyarázni, hogy ezek a közvetlen befecskendezésű motorok miért kezdik el fogyasztani az olajat? A másik a szelepeken és a hengerfejes képződő lerakódás, ami tudtommal azért alakul ki, mert a szívószelepeket nem mossa le a benzin, mivel nem a szívócsatornán keresztül kerül be az égéstérbe, a szelepszárszimeringeken keresztül átszivárgó minimális olajból és a kipufogógáz visszavezetésből adódóan pedig képződik a lerakódás. A dízelmotorokra miért nem jellemző ez a lerakódásképződés, és a kipufogó szelepeken miért nem képződik lerakódás (azt nem mossa le a benzin)?


Hallottam azt is, hogy az fsi, tsi motorok mivel közvetlen befecskendezésűek, ezért a dízelmotorokhoz hasonló magas nyomáson dolgozik az üzemanyagellátó rendszer. Milyen alkatrészekből tevődik össze az üzemanyagellátó rendszerük, ezek cseréje ugyanolyan horrorisztikus összeg, mint a dízeleknél pl a nagynyomású üzemanyagszivattyú, vagy egy rail cső stb...

Kettőstömegű lendkerék megtalálható a tsi motorokon, vagy az csak dízeleken van?



2016. jún. 11. 15:00
 1/10 anonim ***** válasza:

"A dízelmotorokra miért nem jellemző ez a lerakódásképződés, és a kipufogó szelepeken miért nem képződik lerakódás (azt nem mossa le a benzin)? "


A dízelmotorokra is jellemző, csak lapít róla mindenki. Nagyjából az összes közvetlen befecskendezésű turbós motorra jellemző ez a kokszosodás. A turbó valamennyi olajat felhord, a EGR/AGR-felől meg feljut egy csomó koksz. Egy tisztítással és az EGR ledugózásával a probléma elég hosszú távra kiiktatódik, bár ez nem szép dolog.


A kettős tömegű lendkerék kb minden autóban van már, a TSIben is .


A közvetlen befecskendezéses dízelek rail nyomása jóval alacsonyabb, mint a dízeleké, 100-150bar közötti a dízelek akár 2000+baros nyomásával szemben. 150baros üzemanyagcsövet nem a legolcsóbb PVCből fognak csinálni... :D


Az 1.4TSInél voltak még láncproblémák is, meg turbó + kompresszor....

2016. jún. 11. 18:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
2012 előttiekben az idő előtti láncnyúlás a hosszú olajcsere periódusnak köszönhető.
2016. jún. 11. 20:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:

Mondok akkor egy érdekeset. Diesel Audim van. A6, 3,0V6TDI motorral.

Pár nappal ezelőtt tisztítottam szívósorokat, így volt alkalmam szemrevételezni a szívószelepeket. Vagyis a szelepszárakat. Meglepően tisztán találtam őket. Minimális korom lerakódás volt csak a tányérok szár felöli oldalain. A szárak pedig szép tiszták. Pedig közvetlen befecskendezéses rendszerem van. És az EGR- is a szívócsőbe vsn visszavezetve. Lerakódások egyedül a szívócsó összekötőben volt az EGR- miatt, de a tisztítás után ezek is szépek lettek. A kocsiban 240 ezer km van.

2016. jún. 15. 18:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
Egy dolog érdekelne. Mi az összefüggés a megnyúlt lánc és az olaj között? Nem fér a fejembe.
2016. jún. 15. 18:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
Az olaj feszíti meg a láncot.
2016. jún. 15. 20:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:

"2012 előttiekben az idő előtti láncnyúlás a hosszú olajcsere periódusnak köszönhető."


A láncfeszítő feszíti meg a láncot, ami hidraulikus igen. De a lánc ettől még nem nyúlik meg. A megnyúlt lánc a nem megfelelő anyagminőség és az allúlméretezés következménye. Nem pedig a megnövelt olajcsere periódusnak.

2016. jún. 15. 20:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 A kérdező kommentje:
A napjainkban gyártott tsi-kel mi a helyzet? Úgy tudom, ezek már szíjas vezérlésűek, ez már jobban bírja, vagy még ez is problémás? Olajfogyasztási problémák fennállnak még?
2016. szept. 23. 20:43
 8/10 anonim ***** válasza:
A mai 1.4tsi-k szíjasak, így ugyan olyan mint bármely másik szíjas motor. Kokszolódás is megoldott. Az olajfogyasztást pedig majd az idő eldönti, de szerintem még mindig kevesebbet kér mint egy ecotech.
2016. szept. 24. 10:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 A kérdező kommentje:
A kokszolódást hogyan oldották meg?
2016. szept. 25. 17:50
 10/10 anonim ***** válasza:
Nagyon egyszerűen, változó befecskendezés (szívócső illetve közvetlen)
2016. szept. 25. 21:05
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!