Audi A3 1.9TDI 2003-as 200-300ezer km-rel. Megéri megvenni? Drága fenntartási költség?
utolsó, te sem vagy autószerelő...
Mi a drágább egy ilyen motorral szerelt autóban, mint egy hasonló benzinesben?
És igen, bizonyos dízelek lényegesen többet elmennek, mint a benzinesek többsége.
Lásd kamionok, milliós km futásteljesítményekkel, bontatlan motorokkal.
Ellenben vannak dízelek, amik valóban 2-300-nál megadják magukat, de azok nem a nagyobb nevű gyárak dízeljei, hanem gagyi skoda, seat, stb. a lucas/cav adagolóikkal.
:) olvass és értelmezz, utolsó. Nem azt mondtam amit te írtál.
Ami meg szokta magát adni, benzinesben nincs, és költséges: turbó, kettőstömegű, és hasonló nyalánkságok.
Nem, nem vagyok szerelő, de ilyen motorral szerelt autóm van. Én hosszú távokra használom, van pénzem a szervizelésre is. De otthonra elszaladgálni, kis pénzből, benzinest kell venni. Mert ha beüt a gond rámegy a gatyája, azért mondtam, ha van pénz nem gond. De ha nincs pénz akkor benzinest ajánlok.
"Tervezett élettartamuk 300E km" életemben nem hallottam ekkora badarságot. Hogy lehet azt mondani egy egész kocsira hogy tervezett 300E km... :D vannak kopó alkatrészek ez van,cserélni kell,ha tönkremegy a turbó 300E nél,kicseréli és van újabb 300E km. Nem egy TDI van túl az 500E km-en.
Az hogy drága-e a fenttartási költség az nagyban függ az autó állapotától.De mint előttem is megjegyezték ha nincs pénz akkor benzines.Jó autók ezek amit nézel,csak lehet hogy utána zsebbe kell nyúlni,de akkor aztán lesz egy fas*a kocsi.
5 ös : attól mert te azt hiszed még nem badarság. Jó pár autószerelő ismerősöm van óva intenek az ennyit futott autóktól.
Szerinted a németek miért rúgják le 200-300E km között a kocsikat? És miért adják el szarért húgyért külföldre? Mert jól tudják ezután sokat kell rákölteni. Azt is megsúgom olyan is létezik náluk hogy egyszerűen nem adják meg a műszakit az autóra mert annyi baja van. Aztán a nepper felvásárolja és viszi magyarba, romániába, sorolhatnám.
De értelmezd amit írtam, mondtam ha van pénze javíttatni vegyen dieselt, ha nincs akkor meg benzinest. Ennyi.
Csak elsorolom én miket cseréltem eddig a "200E km" futott dieselemben mióta nálam van(2 év) : megvételkor kötelező szerviz, vezérlés csere, szíjjak, gömbcsuklók, fékolaj csere, hűtővíz csere, olaj csere, összes szűrő, plussz apróságok javíttatása, amiknek működni kell ha már benne van. Na ez volt kapásból vagy 150 e ft(kedvezménnyel) . Később agr szelep, kettős tömegű lendkerék, körbe fékek mindennel, váltóban széles csapágy csere, féltengelycsuklók(2db), lengőkar csere(2db) téli-nyári garnitúra gumi. Meg még ami nem jut eszembe hirtelen. Eddig még pd elemet nem kellett, lassan jön az is.... Utánna nézhetsz amiket felsoroltam hogy mennyibe kerülnek (mindenből jó minőségű ment bele) . 500E felett már simán rá lett költve az autóra.
Na most nem hiszem hogy erre mindenki fel van készülve anyagilag, és ilyenkor jönnek a haver henkeljük meg valahogy szövegek. Meg vegyünk jó lefutott használt gumit, meg alkatrészt, Agr hagy fossa az olajat jó van az, váltó hagy búgjon mert nincs pénz javíttatni, féltengelyre sincs úgyis csak kanyarban kopog... Ezek mennek sajnos.
Ezért mondom inkább egy benzines kevesebbet futott, mert gondolom úgyis csak a "teszkóba" járni kell, nem évi több 10E km re. Én elmegyek az enyémmel majdnem évi 50E km-t, nekem ezért megfelel a diesel meg pénzem is van javíttatni.
De ha a konyhapénzt áldozod a több százezret futott vasadra az nagyon nincs rendben szerintem.
Igen azzal is tisztában vagyok hogy elmennek még többet is ha folyamatosan szervizeled, nem egy 500E km-t megfutott példány van ismerősi körben.
Szerintem nem azért vedlik le a 200E km-es autókat a németek mert már szar lenne,hanem mert van pénz bőven az újra.
A helyedben elgondolkodnék,hogy a Te kocsidban valóban 200E km van-e?Vagy nagyon rossz gazdija volt a kocsinak.Én igazából a sima TDI-t mondom nagyon jónak.Enyémben 280E km van.Termosztátcsere volt a 4 év alatt.
Ezeknél az autóknál nagyban befolyásolja pl a turbó élettartamát a használat módja.
Azért vedlik le, amit mondtam. Ez tény. Sokat kell ennyi idő után rákölteni, és jobban járnak ha inkább kihoznak egy lizingeset, mert itt sincs ám mindenkinek zsebben egy autó ára. (60 euros szervíz óradíjat meg sem említem)
Szerinted miért tettem idézőjelbe a 200 E km-t? :)
Ma egyik autóról sem mondod meg, hogy annyi van e benne ami az órában, mikor a számítógépben is simán át tudják írni a km állást :) (az újakban állítólag nem lehet... Ja persze...)
Megjegyzem szakszervizben lett átnézetve vétel előtt. Végeredmény az volt hogy jó állapotú az autó, km nagyjából valós benne.
Volt már benzinesem is gazdagéktól 30000 kmt futott. Arra tényleg nem kellett nagyon költenem. Beleraktam 160000 kmt és volt 4 trafó csere, meg fékek meg gumik, illetve gumi alkatrészek cseréje itt ott, meg egyszer pillangó szelep takarítás ennyi. Cserébe kicsit többet fogyasztott mint a mostani, hiába nyomtam neki nem ment, minden előzést meg kellett gondolni, kényelmetlen is volt kis autó révén.
Valóban a régi tdi-k megbízhatóbbak voltak. Pontosan azért mert csomó olyan dolog nincs bennük mint a modern dieselekben. Ami nincs nem is tud elromlani....
Nem hiába mondják a hozzáértők is : szaladgálni, kis pénzből benzinest, hosszú utakra meg nagy dieselt.
Valóban így van. Következő autóm ha már nem megyek ekkora távokat, biztos hogy keveset futott benzines lesz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!