Ennyire jellemző a KM óra visszapörgetés?
Senki sem szeretne venni ilyen autót, de mivel nagy a túlkínálat szinte minden modellből így eleve handicapel indul egy olyan autó amiben korának megfelelően 300 ezer km van, mikor elvileg a piac tele van 15 éves 100 ezret futott kocsikkal!
Így az amúgy sem a példás magatartásáról híres díler nagy hasznot remélve alá licitál a kollégáknak és az övében papíron már csak 85 ezer van, így lesz a 300 ezres kocsiból best buy vétel!
Amúgy viccet félretéve, külföldről kocsit behozni elég necces sztori, főleg ha csak másra rábízod, ott is sok a simlis, ez már csak mese, hogy ott kolbászból van a kerítés!
Sajnos nincs tuti recept, az ár sok esetben mérvadó.
Vannak igazoltan kevesen futott és túlkoros modellek, de ezeknek igencsak megkérik az árát a kínálaton belül.
Viszont cserében tényleg minden klappol, kérdés, hogy megér e neked annyit az adott modell, hogy felárat fizess érte!
Aztán van a középszegmens, ahol még lehet jókat találni, de már sokkal, de sokkal jobban érteni kell hozzá, hogy mit is kell nézni a kocsin, szerelővel átnézetni stb..
Aztán ott az olcsó húsnak híg a leve kategória, ott bejönnek az ilyen hm... nem írom ki a nevét, de vegyél kocsit mert kell a pénz típusú dílerek, akik mindenki alá ígérnek, nah ezeket én kerülném messziről.
Nem mondom, hogy nagy ritkán nem lehet adott típuson belül olcsón kifogni jót, de az a fehér holló kategória, mert ezeknél még azt is lehazudja a díler amit sosem tudott a kocsi!
200.000 km a lélektani határ és eköré pörgetik az órákat azokban az autókban amikben több van. Magyarországon 200.000 kmnél megállnak a km órák. Vagy ezt teszik vagy nem lesz sok érdeklődő.
100.000 kmres autókkal se nagyon találkozom az már elég kevés ez legfeljebb a keveset használt és legföljebb 10 év körüli autókban lehet reális.
Amiben valós 100.000 van azt nem tekergetik még eladás előtt.
Amiben már 300.000 van azt már igen vissza 200.000 kmre. Több kereskedővel van kapcsolatunk és ezt szokták.
Németországban és Ausztriában a 300.000 km a lélektani határ mert ezekben az országokban valamiképp ott állnak meg a km órák. Ebből látható hogy ezeken a helyeken is visszatekerik. Tudok kereskedőt aki most vette Németországban az eszközeit amiben van lehetőség az óra visszatekeréshez.
Ha egy olyan autót veszel amit külföldről hozott valaki hogy eladja neked akkor az már biztos visszatekert akár már kétszer is. Egyszer visszatekerték a németek utána az is aki behozta.
Vannak még szervizkönyves visszatekertek de ez ritka mert inkább elveszejtik a szervizkönyvet mert az egyszerűbb.
Ha hamis a szervizkönyv az kiderül mert nem egyezik a motorszám és az alvázszám mert ezeket egy másik olyan autó mellől veszik el amelyiknek nem volt vezetve a szervizkönyve.
Amúgy a németektől hozzuk be mert az a tutira van egy friss sztorim!
Egyik kollégám most vett egy E46-os 320D-t elvileg 150 ezer km-el németből hozták, mert itthon mindenki átverné, de ott ez tuti valós!
Megnéztem a kocsit, bár még csak autószerelő se vagyok, csak lelkes autóbuze, de már én levágtam, hogy ebbe az autóba legalább 2x ennyi km van, de lehet még alálőttem, egy romhalmaz a kocsi főleg belül, kívülről még nagyjából egyben van.
Természetesen rommá dicsértem a kocsit, mert ha már kész tények vannak, miért vegyem el a srác kedvét!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!