Zaporozsec autókra mennyire volt jellemző a vízforralás?
Trollkodsz?
Ugyanannyira, mint a Tatra személyautóknál.
Zseniális megoldással küszöbölték ki, hogy felforrjon vagy belefagyjon a hűtőfolyadék.
Nem volt rájuk jellemző. Az elektromos rendszer sokszor a gyári fogyasztókat sem bírta el, a szivargyújtóra köthető merülőforralóról álmodni sem mert a Zaporozsec-tulajdonos. A motor sem forralta a vizet, ennek egy igen ügyes megoldással vették elejét a derék szovjet mérnökök. Olyan elmés hűtőrendszert terveztek a Zaporozseceknek, amelyben a vízhűtőt még gépkarabéllyal sem lehetett átlőni.
Egyébként a Škodák sem voltak mind guruló vízforralók: a hátulhűtősök például nem voltak hajlandóak felmelegedni. Az elölhűtősök forralták a vizet, mert a csehszlovákoknak bizonyos dolgokat mindig a logikával szembemenve sikerült megoldani (lásd: pozitív testelésű elektromos rendszer az autókon-motorokon, néha a Bosch-számozáshoz semmiképpen nem kötődő számokkal).
Következő kérdés: Hogyan cseréljem le a Zaporozsec olajszűrőjét?
Esetleg: Milyen légszűrő betétet ajánlotok ZAZ 968-asba?
Nem értem a 33%-omat, a Tatra ugyanúgy faros, léghűtéses mint a Zaporozsec. Csak az egyik V4, a másik V8.
Tök jó hogy ennyi hozzá nem értő pontoz.
A zapik jellemző hibái voltak:
-vízforralás
-hűtő kilyukadása fölpattanó kőtől
-hátsó ajtókilincsek kilazulása
-menetszéltől fölcsapódó motorháztető
-fűtő radiátor vízfolyás
-váltó kulissza bowden szorulás
-hátsó biztonsági övcsatok korrodálása
-középső kipufogó dob hibás rögzítése
-első féktárcsák megmunkálási hiba
-injektor gyakori eltömődése
-komputer program-hiba
-gyakori vezérmű-szíj szakadás
-hátsó ablaktörlő érintkezési hiba
-kormánymű-fogasléc gyors kopása
-stb, stb. :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!