Volkswagen/Audi crTDI vélemények, jellemző meghibásodások, javítási költségek?
Tervezem egy 2008 utáni audi a4 / a5 vételét, a leggyengébb (170 lóerős) tdi motorral (úgy tudom a benzinesek mind eszik a motorolajat...), kézi váltóval.
Jó állapotú, szervízkönyves példányt szeretnék vásárolni, de sajnos még így is ki lehet fogni beteges példányokat.
A kérdésem az lenne, hogy akinek van tapasztalata ezekkel a crTDI motorokkal, az leírná, hogy legrosszabb esetben milyen költségekkel számolhatok?
Amiről én hallottam eddig: turbófelújítás, üszemanyagellátórendszer cseréje (pontosan nem tudom, hogy milyen alkatrészeket cserélnek ilyenkor, valaki leírhatná...), kettős tömegű lendkerék cseréje, vezérlés csere, hirtelen ennyi jut eszembe. Az itt felsorolt műveletek mennyibe kerülnek körülbelül, mi minden más van még, ami jelentős kiadás lehet? Futómű elemei milyen árban mozognak (vegyük alapul most is a legrosszabb esetet, ami szóba jöhet)
A válaszokat előre is köszönöm
Nagynyomású szivattyú 530.000ft
Porlasztó 4x 170.000ft
EGR szelep 77000ft
Légmennyiségmérő 47000ft
Turbó felújítás 100.000ft
Lendkerék 300.000ft
Kuplung szett 120.000ft
Részecskeszűrő 510.000ft
Na? Még mindig szeretnél ájudit venni?
#1 én inkább úgy fogalmaznék, hogy modern dízelt
egyik másik márkánál sem olcsóbbak az alkatrészek, de egy 15éves 320d se számottevően olcsóbb (200e magasnyomású, 110e a porlasztó)
"Lendkerék 300.000ft"
A kuplungmesternél a LUK kettős tömegő a 170 lovas CR-hez bruttó 76240 Ft. :D
"Kuplung szett 120.000ft "
Ugyanez a zsunál Sachs 65172,- Luk 73243,-
A valeo EGR szelep is egy 20-assal olcsóbb. A többire lusta vagyok rákeresni. Viszont még így is zsebbe nyúlósat ezek a tételek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!