Adagolós 1.9 TDI tuning 180-200LE. Mennyibe fájna?
Sziasztok!
Adott egy 177.000km-es adagolós 1.9 TDI keresztmotor, ASV motorkóddal (110 paci).az autó teljesen gyári allapotban van, talán az EGR van kiiktatva.
A turbó úgy néz ki, hogy haldoklik, lehet, hogy eszi az olajat is, lekapcsol és újraindìtás után sem (mindig) húz.
Bontott turbónál is megvan a kockázat, hogy széthullik, nem bírja addig. A gyári, vagy az utángyártott pedig vagyonokba kerül és nem éri meg. Ezért gondoltam, hogy ha már cserére szorulna, és szét kéne hozzá kapni a motorteret, akkor már lehetne "szintet is lépni".
Olyan 180-200 lóerőre gondoltam. Viszont nem tudom, hogy bírná-e tartósan a motor. (Váltónak a régi 5-öst egy kézi 6-os váltaná)
Jelenleg második autónak van használva rövidebb távokra (30-50km), télen garázsban áll. Csak ha nincs itthon a másik autó, akkor van elővéve (tél). Az év többi szakaszában pedig 2-3 hetente van kihozva a fent említett távra (néha több).
Egyszer-kétszer oda-odalépek neki, de nem forgatom szét, max egy kis gyorsítás kettesben, majd hármasban 3500-ig pörgetve.
Ezek után is kb így lenne használva, szóval nem a "hidegenisszúromneki" típus vagyok, turbot visszahűtöm, legeslegkésőbb 15.000-ként olaj-, szűrőcsere.
Kérdés ismét: Mennyit bírna el tartósan ez a motor? Mennyibe kerülne?
Köszönöm, hogy vegigolvastad! :)
"amúyg szerintem is felesleges a 180-200LE-s TDI"
Ezt még én írtam 4 éve, azóta 200Le 🤷♂️😆
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!