Adagolós 1.9 TDI tuning 180-200LE. Mennyibe fájna?
Sziasztok!
Adott egy 177.000km-es adagolós 1.9 TDI keresztmotor, ASV motorkóddal (110 paci).az autó teljesen gyári allapotban van, talán az EGR van kiiktatva.
A turbó úgy néz ki, hogy haldoklik, lehet, hogy eszi az olajat is, lekapcsol és újraindìtás után sem (mindig) húz.
Bontott turbónál is megvan a kockázat, hogy széthullik, nem bírja addig. A gyári, vagy az utángyártott pedig vagyonokba kerül és nem éri meg. Ezért gondoltam, hogy ha már cserére szorulna, és szét kéne hozzá kapni a motorteret, akkor már lehetne "szintet is lépni".
Olyan 180-200 lóerőre gondoltam. Viszont nem tudom, hogy bírná-e tartósan a motor. (Váltónak a régi 5-öst egy kézi 6-os váltaná)
Jelenleg második autónak van használva rövidebb távokra (30-50km), télen garázsban áll. Csak ha nincs itthon a másik autó, akkor van elővéve (tél). Az év többi szakaszában pedig 2-3 hetente van kihozva a fent említett távra (néha több).
Egyszer-kétszer oda-odalépek neki, de nem forgatom szét, max egy kis gyorsítás kettesben, majd hármasban 3500-ig pörgetve.
Ezek után is kb így lenne használva, szóval nem a "hidegenisszúromneki" típus vagyok, turbot visszahűtöm, legeslegkésőbb 15.000-ként olaj-, szűrőcsere.
Kérdés ismét: Mennyit bírna el tartósan ez a motor? Mennyibe kerülne?
Köszönöm, hogy vegigolvastad! :)
Körülbelül a legfontosabbakat nem irtam le :D
Pest megyében lakom, így nem szívesen mennék el Baranyába egy porlasztócsúcsért :D
Egy részletes(ebb) alkatrészlistát szeretnék még kérni, ha lehet :)
Gondolom kell új
Turbo
-Adagoló
-Csúcsok
-Intercooler
-Fékek (most 280-as van elöl + hátso híd is tárcsás)
-Egyéb?
Nem elég amiket felsoroltál, mert 180-200 lóerőért újra kell építeni a teljes motort, azaz erősebb főtengely, hajtókarok, hengerfej, meg minden, és még akkor is lehet hogy 10 ezer km után kidobod az egész motort. Meg amiket felsoroltál, azok is kellenek.
De nem akarlak lebeszélni, megcsinálhatod, könnyen tuningolható motor, és mindenki ért hozzá, hiszen nagyon elterjedt.
Amúgy nem értem miért dédelgeted annyira, mint egy ritka old-timert, ez az a típusú autó, ami mindennapokra jó, télen is, mert ezek nem nagyon rozsdáznak. De a te dolgod.
Szia!
Köszönöm a gyors valaszt!
Azért ezt nem gondoltam volna :D Azt hittem elég strapabíró, és elvisel ekkora teljesítményt a gyári belső is.
Azért mert egyszerűen nincs rá szükség. Ott a másik autó, azért meg, hogy egy zsugor ásványvízért elmenjek az AlDIba, ami gyalog max 15 perc, sajnálnám beindítani és 50 fokos vízzel menni oda vissza 1.5 km-t. Ha meg mégis ki kell hozni, mert mondjuk több cuccot veszünk, akkor meg elviszem egy kisebb körre, hogy "mozogjon" is egy picit melegen. Nem takarékosság miatt :)
2003-as Octaviáról van szó, a kasztnit még elvileg nem, de a lengőkarok meg néhány elem felületét így is eszegeti a rozsda :S
Így szerinted mennyibe kerülne? Gondolom több, mint fel misi...
Viszont ha ekkora lutri, hogy mikor könyököl ki a hajtokar, stb, akkor sajnalnám elpazarolni ezt a motort, legfeljebb, akkor lesz belőle egy chip.
Jaa, ez egy Octavia? Nem tudom miért hittem azt hogy egy A4es Audi, pedig tényleg nem írtad :D
A 131 lovas PDTDI-k bírják jobban a 180-200 lóra való tuningot, de azoknál is kell cserélni néhány fontos alkatrészt hogy ennyire bírják. A 110 lovas adagolósban van bőven erőtartalék, de azért nem lehet csak úgy majdnem megduplázni a teljesítményét. 140-145 lóerőre szokták megchippelni a 110 lovasokat, a motor ezt még bontás nélkül bírja, egy új turbóval pláne. Amire fel kell készülj, hogy lehet, hogy a kuplung már az első héten le fog égni, mert a kuplung nem bír már ilyen sokat. Vagy akár egyből le is cserélheted egy erősebbre. De utánanézhetsz a 180-200 lovas átépítésnek is, de az sok munkával és pénzzel jár.
Lehet, hogy felesleges. De ha választanom kéne, sokkal szívesebben költenék és költök is erre pénzt, mint alkoholra, cigarettára, drogra, haszontalan dolgokra, bulizásra... Szeretem az autókat, ezzel foglalkozok szívesen.
Utolsó kommentelő: Pontosan nem tudom, de valamelyik 1.9 vagy 2.0 PD váltója biztosan felmegy.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!