Az európai autók növekedése, sokak számára miért negatívum?
Tény, hogy az európai autók egyre nőnek.
De, lassú a felzárkózás Amerikához.
Ott ugyanis, egy több, mint 5 méter hosszú Dodge Charger olyan, mint itthon egy Golf, teljesen hétköznapi autó.
Nálunk meg, már egy Passatra is azt mondják "mekkora egy dög".
Az európai autók viszont lassan növekednek.
A kategóriák egyet csúsznak felfele a régebbiekhez összehasonlítva.
Előre leszegezem, mielőtt kitör a háború a márkahívek között, csak a méretet hasonlítom össze és nem a márkák presztízsét.
Egy új Octavia, vagy egy Fluance, amik alsó-középkategóriás autók, már nagyobbak, mint a régebbi egyel magasabb kategóriás Audi4 vagy egy Passat.
Egy középkategóriás Renault Talisman, meg szintén, hosszabb, szélesebb, mint a 2000-es évek elejéig gyártott Audi A6.
Sőt, a Talizmánnak a tengelytávja is nagyobb ( 2,810 mm) míg az Audinak (2,760 mm).
Ebből adódóan, a hátsó utasoknak több lehet a lábtere,
A kisautó kategóriák szintén ugrottak egyet.Egy új Polo vagy egy Clio, már nagyobb, mint egy régi Golf vagy Mégane.
Sokak számára, ez a növekedés egy negatívum, mert sok helyet foglal, nem lehet vele parkolni...stb
Az igazság az, hogy a gyengébb képességű sofőrök nem tudnak parkolni, tolatni egy középkategóriás limnuzinnal, meg nincs rá pénzük, emiatt nem szeretik őket.
Nem tudom, hogy lehet "nem érezni" az autót.
Amikor tanfolyamra jártam, kis Yarison tanultam.Otthon meg egy Renault Espace volt, széles, hosszú, sokak szerint mint egy busz.
Beleültem és vezettem.
Annyi az egész, hogyha betolatunk valahova, gondolatban számítsuk ki, hogy kifér-e.Én legalábbis így szoktam és még sohasem koccantam.
Ki fogtok röhögni, de nekem nem fontos a nagy autó, én egészen jól elvagyok egy kis/közepessel is (talán mert elég nagy a kukim? :D). Teljeen feleslegesnek érzek egy Passatot, egyszerűen nincs rá szükségem. Nincs szükségem a nagy hátsó lábtérre, mert soha nem ülök hátra - más sem. Nem kell a nagy csomagtartó, mert nem járok vele költözni, meg ha bevásárolni megyek, akkor sem hat mázsával jövök haza. Dagadtak sem vagyunk, így kényelmesen elférünk egy keskenyebb autóban is.
Minek vennék nagyot?
Ennyi erővel vehetnék hetven pár olvasószemüveget is - pont ugyanúgy nincs rá szükségem.
Szerintem pont hogy előny. Sokan mondják, hogy pl a VW Polo is hogy megnőtt, már nem is igazi kisautó, stb. Na hát azért lett a VW Up, az megint egy mini autó.
De ameddig egy hosszított Audi A8 is elfér a parkolóházakban (nehezen de elfér), nem lóg ki egy parkolóhelyen a két vonal közül, befér egy normális méretű garázsba (nem olyan amit éppen egy Trabinak építettek), addig nincs miről beszélni. Ez pedig, hogy nehezebb vezetni, ezt nem értem. Van ezeken is tükör, lehet látni hogy hol az autó széle, hátulja.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!