Mercedes w140 a kor előrehaladtával érték növekedése, "befektetésnek", érdemes vásárolni ilyet, hogy 10 -15 év múlva, nem csak egy o t-s autó hanem gyűjtők KERESETT példánya legyen egy egy szép példány?
A w140 tömegautó? Na ne vicceljünk :)
Most is viszonylag sokat kérnek egy jobb példányért, és ahogy megfigyeltem, csak egyre növekszik az áruk. Biztos vagyok benne, hogy 10 év múlva egy W140 amelyik tipp-topp állapotban van, abszolút minden működik rajta, több tizezer euróba fog kerülni. Igaz most is 10 ezerbe kerül egy ilyen.
Ha a veteránok életpályáját nézzük, a W140 most jár annál a pontnál, ahol érdemes megvenni. Az átlagos állapotúak értéke már eléggé lecsökkent, alkatrész még itt-ott akad hozzájuk, egy évtizeden belül annyira megfogyatkoznak a használható példányok, hogy elindul felfelé a megmaradtak értéke.
Legalábbis eddig így működött a dolog. Viszont azt hozzá kell tenni, hogy a '80-as évek végi, '90-es évek eleji német bálnák eléggé sajátos helyzetűek a piacon. Az egy generációval korábbi darabok (Mercedes-Benz W126, BMW E23 - az Audi a '80-as évek elején még nem játszott ebben a ligában) 20-25 éves korukra még a korabeli technológiával gazdaságosan javítható autók voltak, tehát a jó állapotú megmaradt darabokat vissza lehetett hozni újkori állapotukra.
Na, az eggyel későbbi Autobahnzerstörerek már nem ilyenek voltak. Mindhárom gyár óriásit akart gurítani, aztán kicsit túlvállalták magukat. A túlbonyolított, egyszerre mindent szabályzó elektronika jóval több gondot jelent, mint a régebbi típusokon (főleg a nagy, V12-es Mercedesek és BMW-k esetében, amik a motortéri kábelkorbácsot jelentős hőnek teszik ki), gyakoriak a kísérleti, nem egészen megbízható megoldások (az Audi V8 "UFO" becenevű féktárcsái), ez pedig azt jelenti, hogy ezek a típusok már egészen másképp öregednek, mint a korábbiak. Például egy W126 500 SEL még közepesen lefingott állapotból is egész jól felújítható, de egy W140 600 SEL-nél még kétszer is meggondolja az ember, hogy nekiálljon-e minden elektromos-automata-integrált kütyüt újra életre kelteni. Nem megoldhatatlan, csak épp egy nagyságrenddel több melót igényel, mint a korábbi modellnél.
Na, de ne szövegeljek annyit feleslegesen. Most még megéri belevágni a W140 megvásárlásába és megőrzésébe, mert kb. 10 éven belül egy szép állapotú modell már komoly értéket fog képviselni. Igazából most is megvan már a maga szűk piaca, de sajnos ezen a téren még több a magát nagy embernek képzelő kopasz-gyűrtnyakú "vállalkozó" és bodzaszedő kolompárgazsi, mint az igazi gyűjtő. Viszont arra fel kell készülni, hogy egy W140 esetében valószínűleg több pénzt és időt igényel a hibátlan állapot megőrzése, visszaállítása, mint egy korábbi, egyszerűbb modellnél. Bár ha a hírek igazak, a W200-hoz képest még ez is faék egyszerűségű. Igazán nehéz viszont kiválasztani, milyen 140-est érdemes "eltenni". Egy V12-esnek tutira lesz értéke, hiszen mégiscsak a legnagyobb, legerősebb modellről van szó, de egy V8-as vagy hathengeres egyszerűbben talpra állítható. Csak kérdés, hogy azért meg lehet-e majd eleget kérni, hogy neked is megérje. Pár különleges járművet kivéve ugyanis általában csak a ráköltött összeg töredékéért lehet eladni a veteránokat.
Ahhoz, hogy később jó üzlet legyen belőle és tudj rajta keresni ahhoz az kell, hogy egyrészt relative kevés km legyen benne, másrészt az utolsó csavarig eredeti állapotban kell hogy legyen, de ezt szinte szó szerint is lehet érteni.
Viszont akkor mérlegelni kell azt is, hogy tárolni is kell valahol, és az se mindegy hogy, nem lehet párás hely, különben álló helyében is megkaphatja a rozsda stb.
Szóval nem olyan egyszerű a dolog azért.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!