Régi Suzuki Swift hátrányok/negatívumok? Hogy sikerült ezeket a hibákat kiküszöbölni?
Most nem a papír kasztnis fikázásokra vagyok kíváncsi, hanem valós tapasztalatokra!
Pl.: ferde hátúnál kicsi a csomagtér, a könnyű kasztni miatt szvsz hamar alul kormányzottá válik, vékony a kormánykerék (kormányvédővel orvosolható). Valakinek valami egyéb észrevétel?
Nem az autó súlya határozza meg az alul-,ill.túlkormányozottságát,hanem a súlypontja.
2001 óta "régi"Swiftem van,soha semmi komoly bajom nemvolt vele.Az új Swiftek csak az úniós szabályoknak próbálnak több kevesebb sikerrel megfelelni,teletömték elektronikával /az elektromos gázpedál az botrány/,oké lényegesen jobban megy,cserébe viszont becsipegeti akár a 8-10 litert is,de mivel nem képzelem Alonso-nak magam,így megfelel az 1000 cmm is városban,nyáron kétszer pályán.
Ha újra gyártanák,biztos hogy olyat vennék.
A legtöbb 20 év feletti tömegesen gyártott márkából messze a Swiftből fut a legtöbb,még mindig.
Az Astrák,3-as golfok már elporladtak,a többiről nem is beszélve.
Kíváncsi leszek,hol lesz 20 év múlva egy "új" suzuki...
könnyű kaszni miatt válik alulkormányzottá? akkor egy F1-es autót vezetni marha szar lehet, mert a swiftnél is jócskán könnyebb...
az orrmotoros hétköznapi használatra szánt autók 90%-ban orrnehezek, ezért lesz egyértelműen alulkormányzott, DE ez nem baj, mivel az átlag sofőr kevésbé szarja össze magát, ha télen a havas úton az unokákhoz igyekezve egy kanyarban max egy picit megtúrja az orrát a kocsi, mintha ha hirtelen keresztbe vágná magát, mert akkor valószínűleg az út túloldalán lévő árokban landolna, mivel nem mindenki autóversenyző...
Elsőszámú ellensége a kocsinak a rozsda. Ha nem rozsdásodik, akkor valószínűleg nagy baja nem is lesz.
Az egyik ismerősömnek a kipufogó lyukadt ki, nekem gyújtáskapcsoló betétet kellett cserélni. Asszem nem is volt vele több gond (a családban van egy 1.3-as 16V sedan, illetve egy saját 1.0-ás, de az említett problémán kívül más baja nem volt).
Városba még az ezres is bőven jó, fogyasztás is alacsony (6-nál többet nem tud megenni).
Viszont nekem az ezresem egy ferdehátú, így két-három sporttáskát berakok és tömve is van a csomagtartó. Talán ez lehet a legzavaróbb az egész autóban.
A karosszéria meg olyan amilyen, akit ez zavar, az járjon páncélozott autóval esetleg tankkal. :)
A 3 és 5 ajtós nagy hátránya a Sedan-al és a GTI-vel szemben, hogy a hátsó futóműnél nincs stabilizátor rúd. A Sedan stabilabb kanyarokban emiatt.
Én ha most Swift-et vennék, csakis a sedan jöhetne szóba, 1.3-as 8 szelepes motorral. Nem szeretem pörgetni a motort, a 8 szelepes pedig alacsony fordulaton jobban húz, mint a 16v. És persze 1-2 decivel kevesebbet is eszik.
Köszi mindenkinek.
A kipufogó és küszöb rozsdásodást már én is tapasztaltam, de szerencsére nem túl horribilis áron ki lehetett javítani/cserélni.
Bár nem vagyok egy autóversenyző típus, de 1-2 alkalommal már megtréfáltak a megcsúszó első kerekek, főleg nedves úton.
Sedannal a hátsó stab.rudat merre találom? Illetve hogy lehet megállapítani, hogy rendesen működik-e?
Ha jók a lengéscsillapítok, jók a gumik, nem csúszkál a sedan.
A gyári gumiméret 155/70*13 Ezt mindenki tudja. Viszont azt is, hogy elmegy ez 150/70*13 al is. Ami OLCSÓBB!! Csak az a baj, hogy a menetstabilitás rovására. Amit ajánlani tudok, hogy 165/70*13 gumira cseréld a nyárikat. Természetesen a méretben megfelelő felnire szerelve! Nem fog csúszkálni a sedan, tuti. (tudom mindjárt írjátok, hogy akkor 10-12 literrel többet fogyaszt. Hát nem! )
A másik amit el szoktak felejteni, hogy a suzukinál a kézifék kötéllel állítasz utána hátsó fékeknek. Érdemes mindig ellenőrizned, hogy a kézifék 4-6 kattanásnál jobban ne bírd felhúzni. Mert ha felbírod húzni 6-10 kattanást is, akkor a hátsó fékbetéteid kopottabbak, ezáltal jóval nagyobb pedálerő hatására fognak csak működni, és akkor sem rendesen. Azaz csak az első fékeket vasalod. Ami az első fékek mielőbbi kopásához,illetve menetstabilitási problémákhoz vezethet!
Seadan menetstabilitása jobb, ugyanis feljebb említett stabilizátor karral van szerelve a hátulja is. Ez azért van, hogy kanyarban a hátulja ne billenjen meg számottevően. Lényegében azért, hogy a hátsó kerekek mindegyike az úton maradjon. Én spec szoktam röhögni, mikor egy egy felvágós ezres suzit utolérek kanyargós úton, és látja hogy nem bír elhagyni, pedig küzd érte, és összevissza billeg a hátulja. Egyébként a hátsókerék mögött találod, a két hátsó lengőkart köti össze egy görbe cső.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!