Lada Granta vagy Dacia Sandero?
Melyik mellett tegyem le a voksom? Elég sok tesztet elolvasgattam már, nem tudom, mi alapján döntsek.
Daciánál érdemes Stepway-t választani inkább?
Szerintem meg inkább Lada Granta vagy Kalina. Miért? Okok:
- 20-40%-al olcsóbbak az alkatérszek a Ladához (szervízben dolgozom);
- a Lada motorja erősebb (1.6) és eredeti orosz fejlesztés, a Dáciaé a Renult lebutított 1,2-e (0,9-es), ráadásul turbóval megspékelve, ami plusz hibaforrás lesz idővel;
- az extrákért a Dáciánál külön fizetni kell csomagokban mindenért. A Ladánál 3 szint van, az első felejtős, a második Norma már elfogadható, a LUX pedig minden igény kielégít, és mindezt olcsóbban mint a Dacia;
- azért egy klímás jól felszerelt dákóért elkérnek 3,2-3,5 milliót, míg a Lada csak súrolja a 3 misit a LUX felszerltség esetén;
- A Lada motortere (elrendezése) Szamara klón, kávzi nagyon könnyű szerelni. Szellősen van direkt minden pakolva, nem bezsúfítva mint a Dákóba, amolyan Renulst-san;
- ugyanazok a "KUKA" német csúcstechonlógiát képviselő robotok rakják össze a Ladát és Daciát, mint amit a Mercedes vagy a a BMW használ. A Daciánál viszont egy generációval régebbiek, míg a Lada a Granta/Kalina párost a 2011-2012-ben teljesen újonnan gyártosoron rakja össze.
- a Ladát ugyanazokkal az 1.6 EURO6-os motorral kapod 8kivéve az alap 1.6 8 szelepest), a Dákónál választhatsz: 0.9-es benzines törpe turbó vagy 1.5 DCI Reanult dízel, bár ez utóbbi városba nem való, eléggé hibafaktoros ha úgy használják.
- a Dacia-nál alig van alvázvédelem, a Ladánál alul oroszosan vastag, de mindkettő alváza ionizált cinkfürdőbe fürdik előtte (ennyit már fejlődtek.
- a Dacia-ba csak Renault alkatrészekkel és azok beszállítóival van tele, míg a Ladába próbálták belepakolni a legkipróbáltabb, legbeváltabb alkatrészeket. Előtte több 100.000 km-en át tesztelték Oroszországban eltérő útiviszonyok mellett, mire végleges gyártásba került.
Szerintem ezek elég nyomós érvek....
A TOTALCAR-os emberekről meg annyit, hogy "csak kipróbálják" az autókat, de huzamosabb ideig egyiket sem használják. Az, hogy a LADA márkaképviselet nem a fullos LUX verziót adta alájuk és nem figyelt az apróságokra pl. kínos. De nem éppen úgy van, mint ahogy előadták. Egyébként ezt a tesztautót előtte már minden más újságíró megnyúzta, ütötte-vágta(tudom mert nálam is járt), azért nézett ki így. Ők kapták meg utoljára.
Tehát nekem Vályi Pista vagy Winkler kritikája abszolút nem mérvadó. Esetleg Karotta kritikája elfogadható, neki legalább van valami szakmai tudása és nem mindig pocskondiáz.
Érződik a videón hogy felnagyították a problémákat,- süt belőle a rosszindulat -, de a használhatóságra nem tértek ki. Ha megnézel egy Dácia videót (Loga, Duster, Dokker), ott inkább a pozitívumokat hangsúlyozzák, meg ismételgetik hogy ennyi pénzért "nincs ezzel bajom", "megszokható", "ne várjuk túl sokat". Szemben a Ladával abszolút ellenségesen bántak, de mellényúltak, szerintem nem a Dákó nem lesz olyan tartós (ezt is szerelem), főleg a 0.9-es turbó, mert a dízel már más liga hiszen közel van a 4 millióhoz, inkább cégek vagy hosszú távra utazók fogják venni. Ennyit erről.
Egyébként a kakukktojás a Granta Lux 1.6 manuális váltóval. Minden benne van és egy kis alkudozás útján 2.3-2.4 misiért a tied lehet 3+2 év garival +asszisztenciával (ismerős így vette Csornán).
Ügyesen még olcsóbban ki lehet hozni a Ladát, ha Ukrajnán keresztül rendelsz alkatrészt. Nem tudom szóltak-e a Dacia-t vásárlóknak, hogy azért vigyázzanak a turbóval, vannak bizonyos szabályok amiket be kell tartani egy ilyen autónál, ellenkező esetben már 80-100e km-nél jöhet a turbó csere (főleg ha rövid utakon használják), na az általában nem aprópénz ám....
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!