A francia autók mindig modernabbak voltak, mint a konkurensek?
Több rokonnak is van Renaultja, középkategóriás, alsó-középkategóriás.
Az egyikük most adta el a 2002-es Lagunát.
Beleülve, nem tűnt olyan elavultnak, mint a hasonló korú autók.
Kártyás, kulcs nélküli indítás,"szabadkéz funció "digitklíma,tolatóradar...stb
14 éves létére, nagyon fejlett autó volt.
Beleülve, egy hasonló korú Passatba,Vectrába,Mondeoba olyan érzése támad az embernek, mintha időt utazna, a múltba.
Mondhatni, a konkurensek "gagyibbak".
Unokatestvéremék, akiké a Laguna volt, egy új Fluancet vettek, hát az meg tényleg olyan, mintha valami sci-fi filmből hozták volna ki.
Műszakilag sem lehetnek olyan rosszak.
Abban a Lagunában a dízelmotor, elég jól ment.Keveset evett és megállta a helyét.
A többi márka is használhatott volna kártyás indítórendszert akkor is, de felesleges, és én a mai napig annak tartom. A jó öreg kulcs az igazi, a gombos sem rossz, de ha tönkremegy...
A franciák mindent túlbonyolítanak az autókon, nekem a német letisztultság jön be. Egyszerű, mégis designos és jól néz ki. Főleg a beltérnél igaz ez.
De ültem már 3 éves Citroen C5-ben. Szép meg minden, de azt furcsának találtam, hogy az ajtón a kapaszkodó műanyaga recsegő hangot adott, szóval nem kell a többi márkát gagyizni.
Szerintem ezt így általánosságban nem lehet kijelenteni.
Ha egy gyártó kitalál valami újdonságot, ami bejön a vásárlóközönségnek, azt nagyon hamar 1-2 éven belül lekoppintja a többi autógyár is. Sőt, az ipari kémkedés is gondolom működik, így lehet hogy még ki se hoznak egy autót, de már más is pont ilyet fejleszt.
Van amit a franciák találtak ki, van amit meg más. Pl a CR-dízel technikát a Fiat fejlesztette ki és ma már szinte kivétel nélkül ilyen dízeleket gyártanak.
De ha veszünk egy hasonló korú alsó-középkategóriás autót, mint a 2002-es Lagúna, már egy 2004-es Opel Astrában is volt kulcs nélküli indítás, digitklíma, tolatóradar, navigáció 7"-os színes grafikus kijelzőn, guminyomás ellenőrző és mérő rendszer, aktív kanyarkövető bixenon fényszóró, adaptív elektronikus lengéscsillapítás vezérlés stb. Az csak egy dolog, ez nem szériatartozék hanem mind feláras extra volt, így cégautókban és a kisemberek nem igazán voltak hajlandóak megrendelni, ezért tömegesen nem terjedtek el ilyen felszereltség, de azért egy-kettő akad.
A kártyás kulcs nélküli cucc az, ami tényleg nem volt Passatban sem. De az is olyan sz*r az akkori Renaultokban, hogy Isten őrizzen tőle, egyszer kellett kártyás Scenicet vezessek, 3x kellett beinditsam, és már a hajamat téptem, olyan gagyi a rendszer.
A Renaultokat általában fullosabban vették, mert elég olcsók, és maradt pénz extrára. Mig a Passatot jellemzően fapadosan veszik/vették. De beülsz egy fullos Passatba, olyan mint egy luxusautó: bőrülés, nagynavi, automataváltó, tempomat, kihangositó, radarok, digitklima, nagyhifi, szóval minden amit el tudsz képzelni elérhető volt egy Passatban már 2002-ben is. Sőt, már 1997-ben is. És a Vectra C-t is nagyon fel lehetett extrázni, csak nem sokan tették ezt.
"Unokatestvéremék, akiké a Laguna volt, egy új Fluancet vettek, hát az meg tényleg olyan, mintha valami sci-fi filmből hozták volna ki."
Nem ismerem a típust, ezért most rákerestem, hogy is néz ki kívül-belül. A sci-fi film elég érdekes meglátás. Mindent el tudnék róla mondani, de ez biztos nem jutna róla eszembe.
A külseje teljesen tucatautó, beleolvad az utcaképbe. A beljese meg inkább minimál sítílusú, egyszerűségre, letisztultságra törekszik, semmi ne legyen túlbonyolítva benne. Bennem ezt a benyomást kelti.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!