Hogyan induljak el?
Elindulással kapcsolatosan lenne egy-két kérdésem, sajnos itthon nem tudok gyakorolni.
Tanpályán már kezd menni, de még néha-néha vannak problémáim. Megfogadom az oktatóm tanácsát, de azért elmondom, hátha valami jobban megragad.
Úgy szoktam csinálni, hogy egyesbe rakom. Lassan engedem fel a kuplungot, fogópontnál megtartom és engedem feljebb, közben adok gázt. Fogópontnál a motorhangja másabb lesz, meg a pedál olyan mintha akarna feljebb jönni. De az a baj, hogy jó párszor lefulladok, mert mindig nem érzem olyan frankón ezt a pontot. Meg belegondolva sokkal lassabb, így az indulás, hogy fogóponton megtartom és utána adok gázt.
Arra gondoltam, hogy lehet jobb lenne utólag másképp indulni. Akkor a pályán nem gondoltam erre, ragaszkodtam ehhez a csúsztatott kuplungos verzióhoz, ha annak nevezik.
Arra gondolok, hogy kinyomott kuplung mellett sebességbe rakva adok egy minimális gázt 1500-2000 és engedem folyamatosan lassan a kuplungot kicsit növelve a gázt, hogy ne csökkenjen a fordulatszám. Így talán a fogópontot meg tudom kerülni, nehogy lefulladás legyen a vége.
Első verziót azt nagyon nem is használják forgalomban induláshoz? Parkolóban meg máshol mondjuk csúsztatva tudok kismértékben mozogni a kocsival, de máshol nem ajánlott igazán?
Remélem nem írtam orbitális baromságokat. Segítséget előre is köszönöm!
De baromságot írtál :)
Csináld csak úgy, ahogy az oktatód tanította.
Ha parkolóban tudsz így menni, akkor az elindulás sem lesz gond. Csak gyakorolni kell.
Az autón is sok múlik, egy kis benzines könnyebben lefullad, mint egy dízel. De ez sem gond. Nekem élmény volt átülni a saját autómba. Bár az is benzines, de erősebb, mint a tanuló autó és nem fullad le könnyen.
Nekem mondjuk motorom van, de nagy különbség nincs és tudok valamit az autóvezetésről is.
Az első verziót emelkedőn elinduláskor kell alkalmazni (persze közben fogni a féket, amíg nincs gáz), gondolom, autónál is.
Amit másodjára írsz, az nekem a normális, de kinyomott kuplungnál nem adok gázt, egyszerre engedem a kuplungot s adok gázt :) S persze alapjáraton is lehet gurulni (már amelyik járművel már amelyik sebességben már amikor, az egyik motorunkkal nem lehet soha), szinte sosem alkalmazom, csak a legelején csináltam folyton, amikor még gyors volt a gázzal haladás vagy a rutinpályán szórakoztam :D
Az első persze, hogy nehezebb és lassabb, ezért van emelkedőn indulásra, amikor vagy így indulsz, vagy valószínűleg sehogy :D
Eszembe se jutna így indulni.
Ha emelkedőn ment, akkor simán is mennie kéne. :)
Emelkedőn elvileg nehezebb elindulni :)
Ó, mindenki 78%-os? Én az vagyok, aki szerint a 2. verzió a normális, sosem hallottam, hogy máshogy indulnak az emberek, de persze vannak lehetőségek, s mindenki csinálja, ahogy neki jó s amivel lehetőség szerint nem tart fel másokat s nem is veszélyes.
Én engedem a kuplungot és nyomom a gázt, elég gyors és tuti indulás a kezdet kezdetétől fogva. Még a váltásnál is korábban tanultam meg s azt hittem, hogy a váltás a legegyszerűbb dolog, amit tanulni kell, az elindulás annyira alap, szinte jön magától, az ember egyszer-kétszer megpróbálja s onnantól tudja.
Az elsőnek az az előnye, hogy az ember belejön és emelkedőn már sose lesz gond. Én olyat életemben alig csináltam párszor, így az nekem lassabban menne, mint egy gyakorlottabbnak, de azért nem hinném, hogy feltartanám a forgalmat. Viszont normál esetben elég dinamikusan tudok indulni :)
Én meg az első vagyok :)
Egyszerre kell engedni a kettőt. Pont az a lényege, hogy egyszerre mozog a két lábad és meg kell találni az egyensúlyt. A lefulladáson meg nem kell parázni. Újraindítod és kész.
Az biztosan nem jó, hogy nyomod a gázt és csak utána engeded fel a kuplungot.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!