Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Opel Astra G gyorsulás problém...

Opel Astra G gyorsulás probléma? Merre induljak?

Figyelt kérdés
z1.6xe 16v benzines opelom van, ma reggel elindultam, nyomom a gázt nem akar menni, gyenge, csak hörög, 3500 felé nem megy, még üresben sem! Normális 6l helyett 8l+ot kér. Rángat állandó gáznál. Trafóhidat cseréltünk, gyertyákat néztük, ugyan ez. Esetleg valami tipp? Tipikus hibái?

2015. nov. 2. 17:53
 1/4 Tomcatters ***** válasza:
Esetleg üzemanyagszűrő csere mikor volt ?
2015. nov. 2. 18:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 A kérdező kommentje:
Nem tudom. Az okozhat ilyen hibát? AC pumpa?
2015. nov. 2. 18:37
 3/4 Tomcatters ***** válasza:
Üzemanyagszűrő ,Ac pumpa, piszkos levegőszűrő ,üzemanyagcső repedés,de azt sztem eszrevetted volna a benzin szag miatt
2015. nov. 2. 18:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 davidusimusu válasza:

EGR szelep hiba! Világít a hibajelző lámpa! Mit tegyek?


Tapasztalatom szerint legtöbbször ez a hiba az OPEL gépjárműveknél fordul elő legsűrűbben. A gyártmányon belül az ASTRA-G és CORSA-C típusoknál (Z14XE, Z16SE, stb. motorkód)


Az EGR (exhaust gas recirculation) szelep hivatása az autóban az, hogy visszavezeti a kipufogógázt az égéstérbe, akkor amikor a motort terheljük. Ezzel a kipufogógáz NO (nitrogén oxid) tartalmát csökkenti. Gyakorlatilag csak környezetvédelmi okból helyezték el a gépkocsiban a mérnökök.


Mi okozhatja a szelep meghibásodását?

A szelep hibáját a kipufogógázzal távozó olaj (olajsár) lerakódása okozza.


Mit tegyünk ennek elkerülésére?

1.) Használjunk jó minőségű motorolajat! Én ajánlom az OPEL 10W/40 -es félszintetikus olajat, amit már szinte mindenütt lehet kapni (Szürke doboz egy nagy OPEL felirattal és 10W/40 viszkozitású olajjal). Természetesen ha nem opel gépkocsink van abban az esetben is használhatjuk ezt az olajat, csak a gépkocsinkba való olaj viszkozitási tényezője (10W/40) legyen a gyár által előírt értékű! Ellenőrizzük, hogy milyen viszkozitású olaj való a gépkocsinkba (AUTO DATA)! Ha magas az olajfogyasztásunk, akkor használhatunk adalékot az olajhoz! Én a WYNN'S Super Charge motoradalékot ajánlom.


2.) Hidegen ne pörgessük a gépkocsit, mert ilyenkor magasabb az olajfogyasztás és könnyebben lerakódik. Várjuk meg még üzemi hőfokra bemelegszik (85-97 fok).


3.) Ha rövid távokat megyünk (10-20 km), akkor a kipufogórendszer, szelepek, henger, gyertya nem tud kiégni és ilyenkor könnyebben lerakódik a szennyeződés az alkatrészekre. Néha mennyünk hosszabb távokat és "húzassuk" meg a gépkocsit. Ez nem azt jeleni, hogy gyorsan menjünk, hanem azt hogy magasabb fordulattartományba váltsunk (4000 - 5000 f/min között).


4.) Ha túl finoman közlekedünk a gépkocsival, alul váltunk (nagyon hamar váltunk) akkor nem tud megfelelően kiégni a rendszer és lerakódások keletkeznek. Az autónak nem árt ha egy kicsit sportosabban közlekedünk vele néha. Megjegyzem a fogyasztásunk is kedvezőbb, ha a motor nyomatéktartományában váltunk. Erről egy másik cikkben bővebben írok majd!


Mit tegyünk ha hibás az alkatrész? Hibakód kiolvasás?

Amennyiben megbizonyosodtunk arról, hogy ez az alkatrész okozza a hibát két választásunk van. Az egyik, hogy kicseréljük az alkatrész, a másik hogy felújítjuk.


Az alkatrész felújítását jobb ha szakembere bízzuk, de ha magunk akarunk megbirkózni a feladattal, akkor itt egy kis segítség:

Szereljük le az alkatrészt és tisztítsuk meg a szelepekhez vezető járatot. Figyeljünk arra, hogy a szennyeződést csak kifele pucoljuk, mert különben indításkor bekerül a hengerbe.

A kiszerelt EGR szelepről kaparjuk le a ráégett kormot, erre használhatunk egy kést, vagy egy fémpálcát. Vigyázzunk ne sértsük meg a szelepszárat és a záró kúpot / szeleptányért!

Ha megvagyunk, akkor töltsük fel speciális koromoldóval (vagy ha nincs, akkor csavarlazítóval WD-40) a szelepet és hagyjuk ázni. Nem árt közben járatni a berendezést, ezt egy erre alkalmas célszerszámmal végezhetjük. Az alkatrész két szélső érintkező párjára egy 0V és 12V között percenként 30-40 alkalommal változó feszültséget kapcsolunk. Természetesen ez az eszköz csak szakműhelyben érhető el, ezért otthon csak az áztatásban bízhatunk.

Az áztatást és a tisztítást végezzük el több alkalommal, majd szereljük vissza az alkatrészt a gépkocsiba.

Olvastassuk ki a hibatárat és töröljük, ha van hiba. (A hibatár a legtöbb gépkocsiban az akkumulátor egyik sarujának leszerelésével törlődik. A sarut 1 percig hagyjuk leszerelve, majd rakjuk vissza. Vigyázzunk, ha van központi zár a gépkocsiban, akkor hagyjuk nyitva az ajtót, mert könnyen bezárhatjuk a slusszkulcsot!) Közlekedjünk a gépkocsival és reméljük a legjobbakat!

2016. jan. 3. 12:28
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!