A Renault benzinmotorok terén mindig élen járt?
A motorok erejére gondolok.
A kollégámnak egy Mégane II sedan van, 1.6 16 szelepes.Pénteken kölcsönadta és egész pozitívak a tapasztalatok vele, jól megy.Én is meglepődtem rajta.
Jobban, mint az én Jettám.
Pedig közel egyidősek, egy kategória, a súlya, méretei is szinte egyeznek.Az enyém is 1.6-os , de csak 8 szelepes , csak 102 lóerős.
Az a +13 lóerő eléggé érezhető.
Lámpánál, induláskor elég könnyen "elrúgott".
Kutakodtam kicsit, azt tűnt, fel, hogy ennek a francia márka mindig erősebb benzinmotorokat csinált, mint a többiek.Sőt, megkockáztatom, hogy ezen a téren a legjobbak.
Egyedül pár japán márkának (Honda) sikerült több lóerőt kipréselni turbófeltöltő nélkül egy motorból.
A 16 éves 1.4-es motorjaik is 95 lóerőt tudtak.
A kollégám, akié a Mégane, azt mondja szereti az autót, néhány elektronikai kütyüt leszámítva, semmi gond nem volt vele, tud annyit, mint egy Volkswagen, annyival meg nem megbízhatóbb a Volkswagen, amennyivel drágábban adják.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"megkockáztatom, hogy ezen a téren a legjobbak.
Egyedül pár japán márkának (Honda) sikerült több lóerőt kipréselni turbófeltöltő nélkül egy motorból. "
Akkor mégsem a rönó a legjobb, oder?
Mellesleg egy motor nem feltétlenül attól a legjobb, ha eggyel több lóerőt tud, mint a többiek.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Jó meglátás! Tényleg jók a Renault benzinmotorok, szerkezetileg és erőben is. Maga a "vas" nem is szokott elromlani csak a rápakolt elektronika ami sajnos problémás,de ez úgy összes francia kocsi rákfenéje.
pl a régi 2-es clio amit írtál példának 1.4 techrun változata is nagyon jól megy annak ellenére hogy csak egy szívó 1.4-es, lenyomja a német Opel Vw 1.6-1.8-asokat.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Renault tényleg nagyon megbízható és viszonylag jó benzinmotorokat gyárt és gyártott is, viszont az erős túlzás hogy az élen jártak. Inkább csak a 2.0 alatti motorjaik a jók, és semmi különlegesség nincs bennük, csak annyi, hogy viszonylag erősek. De ennyi, semmi forradalmit nem tettek le az asztalra.
Amúgy a VW-s dolog igaz, a VW tényleg nem tudott jó benzinmotorokat gyártani.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Valóban így van. A Renault, mint márka nem tartozik a kedvenceim közé, de el kell ismerjem hogy a benzines motorjai tényleg jók. A VW benzinesek a Renaulthoz képest nagyon el voltak maradva.
Már az 1.4-es is elég dinamikus, hát még az 1.6-os.
Amiről te beszélsz egyébként, azok a "k" motorcsalád benzinesei. Nagyon jók, nem hiába vannak 20 éve gyártásban, apróbb fejlesztgetésekkel. Egyetlen gyakori hiba szokott náluk előfordulni, a trafók korai elhalálozása. Ennek az az oka, hogy a trafók nem bírják a hőingadozást, mivel közvetlenül a hengerfej fölött vannak a szelepfedélbe süllyesztve. Ja és ritkán, de előfordul hogy az fhp jeladó csatlakozója kontaktos lesz. Ilyenkor a motor leáll, illetve be sem indul.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Nekem most egy VW motoros Skodám van, de ennél nem lehet nagy művészet jobbat csinálni, 210e km van benne biztosan, és kb egy kalap szarral van összhangban már.
Ez volt a második vw motoros autóm, de soha többet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!