Mennyire biztonságos, ha így kapaszkodom a motoron?
Honda enduro. Van kapaszkodó az ülés két oldalán, de azt gyorsításnál nem érezném biztosnak, simán lemaradhatnék a motorról.
Ezért a sofőrbe kapaszkodom, de fárasztó teljesen átkulcsolni, olyan módon, hogy a kezeimet összefogom a hasa előtt. Így sokat kell izmoznom a nyakammal, hogy ne fejelgessem le, és egyébként is kényelmetlen pozitúra tud lenni a derekamnak. Max autópályán alkalmazom ezt a módszert.
Szóval újabban úgy kapaszkodom, hogy ha van öv a kabátján, abba, ha meg nincs, akkor a kabátja alját markolászom. Nem hátulról, elölről kapaszkodom a kabátjába, szóval át van fogva a dereka, csak nem nyúlok teljesen előre, a hasa közepéig. Így kényelmesen ücsöröghetek, meg biztosabb hogy nem koccan a sisakunk.
Egyébiránt meg szoktam tartani magam fékezéskor is lábizomból, meg amennyire lehet, gyorsításnál is.
Öv? A tépőzáras? Az, ha szétjön, akkor szevasz.
Aki utast visz, annak a vezetési stílussal igazodni illik az utas kapaszkodóképességéhez (, öltözékéhez, rutinjához, ....) Ergo,hacsak nem vagy gyenge, a hátsó kapaszkodó meg kéne feleljen, kivéve, mikor a megbeszélt (előre) módon jelezné, hogy most oda lesz csapva a lovaknak és elöl kapaszkodj.
Sportosabb motoron utasként ami bevált: vezető előtt összefogott kéz: egyik fogja a másik kéz csuklója környékét, a másik pedig támaszt a tankon. A karok közé beszorítható a vezető dereka, a gyorsítást pedig az előredőlés (ha lehet) remekül ellensúlyozza.
De a lényeg tényleg a vezető, pl. lehet ám lassabban is tekerni a gázt, tovább maradva az alsóbb fokozatban.
"Ezért a sofőrbe kapaszkodom"
Pedig minden erősebb motoron így kötelező (!!) ülni, ha nem akarsz lerepülni. Csak nem a sofőrbe kapaszkodni, mert az veszélyes és fárasztó számára is, hanem a tankba kell támaszkodni. Sportmotorokon van is erre direkt hely kialakítva, ezen a Hondán nem tudom hogy van, de ahogy előttem írták, össze kell kulcsold a kezed a tankon. Igen nagyon kényelmetlen, de jobb, mint leesni.
De ez nem sportmotor. Tudom hogy a sportmotoron a tankon kell, de ez nem olyan. Ez enduro. Itt el sem éri az utas a tankot. Itt nincs hasalás a motoron.
Keveritek a szezont a fazonnal.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!