Egy dízeles autónál is soknak számít a 250. 000km?
Egy ismerősöm most tanul vezetni egy Skoda Felicia 1.9 dízelen(VW motor) 650e km van benne.
Én most vettem egy ugyanilyet, 221e km van benne, és úgy csattog a motorja, mint egy varrógép.
Akitől vettem ezt mondta: a kisteherautójukból öntötték bele a leengedett olajat, jó az annak, bírja az...
Volt régen egy 1.8-as dízel Fordom, beleraktam 170e km-t, amikor eladtam, pontosan ugyanúgy indult hajnalban, mint amikor megvettem. Akkor is már volt huszonéves.
Múltkor voltam egy szerelőnél, egy kis piros cukimuki autó volt nála, egy fiatal csajé volt, aki még sosem cseréltetett benne olajat.
Hát érdekes látvány volt levéve a szelepfedél, a himbák utat vájtak a megkövült olajsárba már.
"csak" hajtókarcsapágyas lett, egy kb 7 éves autó.
Vállalható, legtöbb 2004-es autó simán futott ennyit, főleg a dieselek, csak a magyar mentalitás 150 ezer km felett nem veszem meg, ha ez az óra állása akkor nem probléma.
Amire fel kell készülni, hogy 12 éves, km benne van, felfügesztés, fékek, generátor, elektronikai dolgok ilyenkor már előjöhetnek, de ha mercedest vennél ugyan úgy vonatkozna arra is. De ez nem azt jelenti rossz autó vagy rossz döntés lenne :)
Illetve az sem mindegy még, milyen dízeles az az autó, a régi VE/CAV adagolós 130-190 baros motorokkal csak az olajcseréket kellett betartani.
Amik utána jöttek, na azok...pd nyomóelem, stb-k, van, amelyiknek darabja 50 rongy...
Attól függ honnan nézzük!
Attól nem kell félni, hogy már fél kerékkel a bontóban lenne. Ha valami tönkre is megy rajta kisebb-nagyobb összegért minden javítható, cserélhető rajta. Attól sem kell félni, hogy másképp indulna, vagy más hangja lenne mint egy vadi újnak. Ebből a szempontból nem sok.
Abból a szempontból igen, hogy 250.000 fölött már lehet számítani arra hogy ezt-azt cserélni, vagy felújítani kell. Pl lendkerék, injektorok, turbó, önindító, generátor, stb... Ezek viszonylag költséges dolgok, de egyszer kell velük foglalkozni és utána jó eséllyel megint gond nélkül elmegy legalább 200.000-et.
Ha nem kiállítási tárgynak veszed az autót, hanem használod, egy 100.000-et futottban is lesz egyszer 250.000.
Ha azt el tudod fogadni, hogy a tankoláson és az olajcserén kívül időnként kell rá költeni, akkor megveheted nyugodtan.
#5 nem értem, hogy miért jön mindenki a PD-vel, ebbe a D4D motorba legalább duplája egy porlasztó (ha felújítható és cserélhető egyenként, ha nem akkor ez szorozva a hengerek számával) és ott még van mellette egy magasnyomású amit szintén 4-500e körül kapni.
Visszatérve a kérdésre: Nem sok rosszat hallani az 1.4-es D4D-ről, ha rendben van, nem füstöl vagy fütyül a turbója akkor egy teljesen vállalható jármű.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!