Miért számít kímélő üzemnek az autópályás használat?





"SENKIT nem pontoztam le :) "
Mostanában minden kérdésnél le van pontozva szinte minden válasz... Valaki nagyon szórakozik :/





Autópályán is csak akkor számít kímélő üzemnek, ha ideális üzemi tartományban működik a motor és a sebesség sem olyan nagy, hogy nagy légellenállást kelljen leküzdeni (ezt biztos meg lehetne szebben is fogalmazni de érthető mire célozok).
Az ideális sebességnél és fordulatszámnál a fogyasztás és a káros anyag kibocsátás is alacsony. Ez általában 100-as tempónál van a legtöbb autónál.
De a legtöbb autó autópályán 130-150-el megy. Ezért nem mondanám, hogy az autópályás használat kímélő üzem lenne.
Inkább az országúti használat kíméletesebb ha nem olyan rossz az út. Még akkor is ha át kell menni pár településen.





"(ezt biztos meg lehetne szebben is fogalmazni de érthető mire célozok)."
Én ezt inkább úgy fogalmaznám meg, hogy abban a tartományban kímélő a pályázás, ahol a rendelkezésre álló csúcsteljesítmény 30-70%-a van kihasználva tartósan. A 130-150-es pályázás nem kimondottan kímélő egy 1.0 Swiftnek, egy 530d-nek meg az. Ez függ a teljesítménytől,váltóáttételezéstől, súlytól légellenállási tényezőtől stb stb.. ( az én benzinesemmel pl szenvedés a 80-90-es tempó, annyira hosszú a váltó áttételezése)
Egy tartós 100-110-es tempót azért ma már minden autó kényelmesen tud hozni.










Nem sértődöttként írtam az előzőt, vagy okoskodásként csak ez van. Kimértek több autótípust és az lett az eredmény.
Ami tényleg kímélő az az, hogy ha nem muszáj, nem használod az autót.
Mclane nevet használónak abban igaza van, hogy különböző autóknál más az ideális. De azért nem ennyire tágan értelmezhető a dolog. A böhöm motoros autóknak se mindegy, hogy mennyire hajtják őket. Csak a böhöm drága autók első vásárlóinak mindegy hogy a második keleti tulajdonosnál mi fog vele történni. Második vagy sokadik magyar tulajként örülj hogy egyáltalán megy az az autó.
Eleve felesleges ezen pörögni, hogy mi kímélő és mi nem. Ha őj autót veszel akkor úgyis majd a második tulajdonosra hárulnak a nagy problémák. Ha meg használt autót veszel, akkor úgyis mindenki bekamuzza, hogy 99%-ban autópályán volt használva pont azért mert sokan azt hiszik, hogy a csak autópályázott autók olyanok mint újkorukban.
A futóműről se kellene megfeledkezni. A felfüggesztés lehet, hogy kevesebbet dolgozik, mint városban vagy a rossz főutakon, de még ez se biztos. Tudtommal ezt nem mérte még ki senki. De a csapágy biztos, hogy nagyobb terhelést visel, jobban melegszik nagy sebességnél.
Sziasztok!Én annyit mondanék,hogy az autópályázás az tényleg majdnem minden alkatrészt jobban kímél mint bármi más.Sőt ahogy gondolkodok nem is nagyon tudnék olyat mondani amit nem kímélne.Vagyis hogy tudok: A külső visszapillantókat :-) a légellenállás miatt. :-)
Egy dolgot viszont ne feledjünk el!!!Nagyon fontos dolog!!!Egy motor akkor üzem meleg amikor a motorolaj is eléri az optimális hőfokát!!!!Ez alatt azt értem, hogy nem a vízhőfok mérő órára nézve kell azt gondolni hogy a motorunk üzem meleg.Az csak a víz hőfokot mutatja!!!Komolyabb autókban van olajhőfok mérő is.Akinek pedig egyszerű hétköznapi autója van ( akárcsak nekem ) ő a víz felmelegedésétől még kb. 20,de inkább 30km. megtétele után gondolhatja azt, hogy már az olaj is üzem meleg.Utána már a 3000-4000 fordulat/perc nem lehet probléma egyik benzinesnél sem,hisz ahogy az előttem lévők már mondták,az alkatrészeket ilyen terhelésre méretezik a gyártok.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!