Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért számít kímélő üzemnek...

Miért számít kímélő üzemnek az autópályás használat?

Figyelt kérdés
Ezt mondja mindenki, hogy egy 100 ezret városban használt autónál jobb állapotú egy többször annyit futott, de autópályán használt. Mégis miért lenne jobb, pl. motorikusan, ha autópálya sebességnél a legtöbb benzines autó a max. fordulatszám 60-70%-ánál megy, ami 3500-4000 fordulatot jelent 130-140-es tempónál. Miért jobb az a motornak, hogy folyamatosan pörög, nagy gázon van használva, gyorsabban kopik, azon kívül, hogy így melegen jár? Nem beszélve az összes erőátviteli alkatrész fokozott mértékű kopásáról. Városban ahol 2-2500-as fordulatnál nem nagyon kell, hogy feljebb menjen, miért használódna el jobban? Leszámítva azokat az embereket, akik 1-2 kilométerre "járnak" munkába?

2016. márc. 25. 00:27
1 2 3
 11/26 anonim ***** válasza:
61%

A kérdező mindenkit dislikeol aki nem erősíti meg, hogy autópályán márpedig széthajtod az autót, de a városi tötymörgés és folyamatos megállás jót tesz neki. :D

SZÀNALMAS ! ! !

2016. márc. 25. 10:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/26 anonim ***** válasza:
61%

Igen, az a hasznos válasz aki neki tetszőt ír.

Csináljon amit akar.

2016. márc. 25. 11:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/26 anonim ***** válasza:
76%
Ha ettől boldogabb... éljen a saját hitében, sok vizet nem zavar. :D Legalább lesz valaki aki megveszi a városban hajtott autót. :D
2016. márc. 25. 11:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/26 anonim ***** válasza:
72%
Kérdező! Sokan leírták már, úgyhogy nem ismétlem meg, csupán annyit tennék hozzá, hogy az, hogy a városi használat sokkal jobban koptatja az autót, mint az autópályás használat az nem vélemény kérdése, mint ahogyan te beállítod. Ez tény kérdés, nem vélemény. Ez köztudott, mint az, hogy a hűtő hűt, a radiátor melegít, a Föld a Nap körül kering. Szóval a kérdésed semmilyen formában nem képezheti vitatárgyát.
2016. márc. 25. 12:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/26 anonim ***** válasza:
77%
Túlaggódod a dolgot. A pályán az autó sokkal egyenletesebb és korántsem extrém terhelésnek van kitéve, amire egészen jól lehet méretezni a motort, váltót, futóművet, így ezeknek a részegségeknek kevés időt kell eltölteniük szélsőséges igénybevétel mellett. Az hogy 4000-es fordulaton megy a motor az nem jelent extrém terhelést önmagában. A hűtés kiváló, mert van bőven menetszél stb. Tudod hogy egy autónak hány lóerő teljesítményre van szüksége ahhoz 130-cal menjen egyenletesen? Kb 40. Na most szerinted egy 100 lóerős vagy még több, autónak mekkora igénybevétel ez? A városi üzem az meg igencsak változó üzemi viszonyokat jelent, fent már leírták hogy miért.
2016. márc. 25. 14:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/26 veterán vas ***** válasza:
79%

Kérdező!

Tegyük föl, hogy a mindennapi városi közlekedésben 3 nap alatt megteszel 100 kilométert.


Ez alatt a három nap alatt hányszor fogsz

-önindítózni

-kuplungot csúsztatni

-piros lámpánál és mackósajt táblánál hosszú perceket alapjáraton pöfögni

-buszmegállós aszfalt gyűrődéseken, és kátyúkon, töredezett útszélen zötykölődni

-figyelmetlen embertársaid miatt satu-fékezéseket produkálni

-és még ezer ilyen "finomságot" előadni?


Válaszolj ugyanezekre a kérdésekre, ha pl. a Gödöllő- Mezőkövesd közötti M3-as autópályán autózol.

Az is 100km-es táv.

Hasonlítsd össze a számokat.

Nos??? ;)

2016. márc. 25. 15:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/26 anonim ***** válasza:
77%
De van bizonyíték is a dologra, például vannak ezek a 3,5 tonnás furgonok, amikkel hetente járnak Franciaországba, vagy Angliába, meg vissza. Sokban van 700-800 ezer szinte csak autópályán futott kilóméter, és még mindig nincs nagy bajuk. Míg az ugyanolyan típusú furgonok, amelyeket városban vagy inkább országúton használnak, 300 ezer kilóméter után már teljesen széthullanak.
2016. márc. 25. 16:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/26 anonim ***** válasza:
77%

" Mégis miért lenne jobb, pl. motorikusan, ha autópálya sebességnél a legtöbb benzines autó a max. fordulatszám 60-70%-ánál megy, ami 3500-4000 fordulatot jelent 130-140-es tempónál. "


Azért ez nagyban függ attól is, milyen benzines autóról van szó. Az enyém például 3600-at forog 200km/h-nál... :D


Már előttem leírták: a motor számára az az optimális, ha folyamatosan egy fordulatszám tartományban megy üzem melegen. Autópályán ez megvalósul, városban meg nem.

2016. márc. 25. 17:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/26 A kérdező kommentje:
SENKIT nem pontoztam le :) Ezt elöször leszögezném. A 60-70 százalékokat én is látom, bárki értékelhet. Köszönöm a hasznos válaszokat, azonban lenne még pár hozzászólásom néhány kommenthez. Az ezres swiftes válaszoló, aki nem kapcsol vissza 100-110 tempóról 130-ra gyorsításhoz egy előzésnél, nos szerintem pont miatta alakulnak ki az autópályán, főleg nagyobb forgalomnál a torlódások menet közben, az, hogy a belső sávban 110-el halad a kocsisor. Mert természetesen, nekem sem kell visszaváltani, nem is kéne soha, maradhatna a váltó 5-ösben 80-tól minden emelkedőn, előzéskor, csak akkor fél percbe telne befejezni a manővert, illetve belassulna az autó egy emelkedőn. A másik meg az, hogy bizony reggel-este autópályán csúcsforgalomban nem azonos sebességgel halad a kocsisor, vannak erős kigyorsítások, fékezések, araszolás, igaz, már meleg motorral. Tehát teljesen egyetérteni, hogy a város vagy az autópályás üzem jobb, csak abban az esetben tudok, amennyiben az autópályán nincsen forgalom és ezért be lehet állni egy fix sebességre, amit aztán több tíz kilométeren tartunk. De sajnos a mindennapos használat során nem ez a jellemző.
2016. márc. 26. 00:49
 20/26 anonim ***** válasza:
Mért ne lenne jellemző autópályán? Sokszor úgy megyek magyar, osztrák szakaszon 130-ra németen 200 aztán hajrá. Ha elöttem valaki lassabban megy akkor kocsi úgy is fékez, ha nem nyúlok bele akkor meg visszagyorsít magátol utána. Sok probléma nincs.
2016. márc. 26. 02:09
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!