Tippek, hogy az autó hosszabb életű legyen? (Pl. Adalékok, motortisztítók. )
Megvettem életem első autóját, használtan az első tulajtól, pár éves, 100e km sincs benne, tehát még nagyon jó állapotú mindentéren, ezt így is szeretném tartani.
Dízelmotor van benne.
Tudnátok tippeket adni, hogy hogyan tudnám a motort meg az egész autót óvni?
Ilyenekre gondolok, hogy mondjuk a prémiumüzemanyag megéri-e meg, hogy kell-e az üzemanyag mellé adalék meg tisztító? De akármilyen tippnek örülök!
Ja és azt tudom, hogy a dízelt viszonylag hosszabb utakra ajánlják és én mindennap 30-30 kilométert fogok vele menni - néha 160-at is -, de ez azt jelenti, hogy, ha mondjuk csak a boltba ugranék el, akkor inkább vigyem a testvérem benzinesét? (egy házban lakunk és akármikor kölcsön vehettem eddig is) :D
Meg a motor leállítása előtt tenyleg érdemes alapjáraton hagyni egy 10 percet?
Legfontosabbak:
beindítod, hagyod ketyegni kicsit (2-3p is elég ha városban indulsz és nem egyből a pályára csattansz fel), és óvatosan közlekedsz vele amíg hideg a motor.
Nagyobb fordulatszám után nen szabad egyből eltekerni a kulcsot és leállítani. Pl a főúton tolod hazafelé, de a kis utcákban az utolsó 2km-t nyugodtan, alacsony fordulaton legurulod, beállsz az udvarra és állíthatod is le.
Az olajcserére figyelj, ne 30ezrenként cseréld a longlife hulladékokat, mehet az 10-15ezrenként is, normális olajat tegyél bele (nem 15w40es Botondot!!), és normális olaj-, üzemanyag-, és levegőszűrőt. Pl MANN.
Sok mindent leírtak előttem, lehet én sem fogok sok újat hozzátenni.
Szintén dízelem van és én is hosszú távra tervezek vele. Már megvan jó pár éve, rengeteg km-t leautóztam már vele, főleg autópályán.
Indítás után hagyd egy kicsit járni! Nem kell sokat, egy perc bővel elég, hogy megforduljon a motorban az olaj. Ez után közepes fordulaton használd, amíg nem melegszik. 1500 alatt ne erőltesd (sokan azt hiszek, hogy ha alapjárat közelében használják, akkor kímélik a legjobban, de ez nem így van) és 2000-2200 fölé se pörgesd. Ha bemelegedett akkor már mehet.
A leállításnál ez a járatás is egy rosszul beidegződött városi legenda. Akkor érdemes járatni, legfeljebb egy percig, ha autópályán állsz ki 130km/h-s sebességről pl egy pihenőnél vagy kúton. Városi normál használat esetén nem lényeg.
Városban használhatod rövid útra is. Nem lesz semmi baja tőle. Nem optimális neki, de ha hosszú távon is rendszeresen meghajtod, kibírja.
Az adalékokat én mellőzném. Ha jó minőségű prémium gázolajat tankolsz márks kúton, szerintem felesleges a plusz adalékolás. Én OMV Maxxmotion Dieselt, vagy Shell V_power Nitro+ Dieselt szoktam tankolni. Szerintem megéri, mert kevesebbet is kér belőle az autó. Ha pedig van tisztító hatása is, az már csak hab a tortán.
Ha teheted, száraz, jól szellőző garázsban tartsd a kocsit! Nyáron se parkolj tartósan a tűző napon ha lehetséges!
Az enyém most fogja elérni a 250.000Km-t. Eddig komoly műszaki hibám nem volt. Olajfogyasztásom nulla. 15.000km-enként cserélem márkás full szintetikus olajra, aminek olyan a viszkozitása, hogy hidegben sem dermed meg, mint a méz (0W30, 0W40).
Nagyjából ennyi.
Röviden: jó kutaknál tankolj bele (OMV vagy Shell). Amíg hideg a motor, addig kihúzatásnál is max 2500-ig húzasd ki, és válts, úgy hogy a fordulat 1500-2000 között legyen lehetőleg. Amíg hideg a motor, a gázpedált max félig nyomd le, ne padlógázzal, vagy hasonló. Rövid utak sem nyírják annyira mint ahogy mondják, de ha csak egy évig úgy használnád, hogy a boltba mennél vele, meg vissza, akkor tönkremenne. 30 km az már bőven elég neki, hogy mindig bemelegedjen, és kiégjen a "retek" belőle.
Olajcsere 10-12 ezer km-ként!!!! Ezzel teszel a legtöbbez az egész autóért.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!