Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Milyen az ajánlott "vezetési...

Milyen az ajánlott "vezetési stílus" egy TDI-hez?

Figyelt kérdés

Gondolok itt arra, hogy ugye ha nagyobb fordulaton járunk, jobban huzatjuk akkor idővel megöljük a motort, ha alacsonyabb fordulaton járunk, lomhább/erőtlenebb, berakódhat a turbó, legalábbis amennyire én tudom.

Erről valaki egy részletesebb leírást? :)

A turbót hogyan lehet leginkább megkímélni?



2016. márc. 6. 21:10
1 2
 11/17 szántóvető ***** válasza:
a kérdés megmosolyogtató,semmi extrém dolgot nem kell csinálni vele,használod és kész.cserélj időben olajat,városi használatnál gyakrabban mint az előírt Km-periódus+amit előttem írtak.
2016. márc. 7. 00:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/17 anonim ***** válasza:
ha sokat mész vele városban akkor lekormolódhat a turbó,így fel kell vinni akár pályára és menni vele tartósan mondjuk 3000 fordulattal,hogy ki tudjon égni belőle.De van az az eset,hogy már annyira lekormolódott,hogy már nem tudod felvinni se mert az elektronika letiltja a turbót mindig és ekkor ki kell tisztítani szétszedés után.
2016. márc. 7. 08:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/17 anonim ***** válasza:

Van néhány tippem nekem is:

Soha, de soha ne engedd 1500-as fordulat alá a motort, még akkor sem, ha egyenes úton poroszkálsz kis gázzal, és úgy érzed, hogy bírná a motor. Sokan sajnos ezt csinálják, nagyon rosszat tesz a motornak.

Hideg motornál jó ha nem tartod 2000 felett, de kihúzatásnál elmehet 2500-ig is. Amúgy nemis a fordulat számít igazán, hanem hogy mekkora gázt adsz, például az rosszabb, hogyha padlógázzal húzatod ki 2000-ig, mintha félgázzal 3000-res fordulatig kihúzatnád.

90 fokos víznél pedig nyomhatod neki ahogy jólesik, ne csinálj ilyeneket hogy soha nem nyomod neki 3000 felé, mert néha ki kell húzatni, akár tiltásig is, semmi baja nem lesz.

És igen, a turbó elkormolódhat nagyon könnyen, de egy tartós padlógázas menet csak részben tisztítja ki, ilyenkor a legjobb, ha egy szerelő leveszi a turbót, és kipucolja.

2016. márc. 7. 09:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/17 anonim ***** válasza:

Én nem ajánlok semmit.. ;)

vezetési stílus:

1. hidegindítás után azonnal (1percen belül) indulok, kivéve komolyabb hidegben, ahol az olajnyomás megfelelő felépüléséig(?) kicsit hangosabban jár a motor plusz néhány mp-ig. Ind-ok: alapjáraton nem fog melegedni, csak terhelésnél.

2. sík úton, vagy lejtőn gurulva leengedem a fordulatot akár a 900-as alapjáratig, de amint gyorsítani kell, visszakapcsolással 1600-1700 körüli furdulatról indítok: nincs erőlködés+a turbónyomás hiányában levegőszegényen elégetett üzemanyag miatti koromfelhő.

3. Ha tartósan 2000/min feletti fordulaton haladtam, nincs azonnali leállítás, csak, ha pl. több km-n át mentem guruló jellegű üzemben (turbó).


turbó élettartam:

olajcsere lehetőleg 7-7500 km megtételénél, de legeslegkésőbb 10000 km után, de utóbbi csak (szerintem) kiváló minőségű olajjal. légszűrőcsere ugyanakkor, sportlégszűrő: soha! (nekem van, használtam is, de mind a szerelő, mind az utánaolvasás hatására legfeljebb végszükségre tenném be, míg lesz rendes)


(Gyári elsőszerelt turbó 350+ ekm-el.)

2016. márc. 7. 10:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/17 anonim ***** válasza:
2016. márc. 7. 13:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/17 anonim ***** válasza:

Semmi extrát nem kell vele csinálni.

Annyit tegyünk hozzá, hogy nem a víz hőmérséklete a mérvadó, hanem az olajé.

2016. márc. 7. 15:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/17 A kérdező kommentje:
Köszönöm a segítséget :)
2016. márc. 8. 16:11
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!