Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Milyen az ajánlott "vezetési...

Milyen az ajánlott "vezetési stílus" egy TDI-hez?

Figyelt kérdés

Gondolok itt arra, hogy ugye ha nagyobb fordulaton járunk, jobban huzatjuk akkor idővel megöljük a motort, ha alacsonyabb fordulaton járunk, lomhább/erőtlenebb, berakódhat a turbó, legalábbis amennyire én tudom.

Erről valaki egy részletesebb leírást? :)

A turbót hogyan lehet leginkább megkímélni?



2016. márc. 6. 21:10
1 2
 1/17 anonim ***** válasza:
Normális vezetési stílusban:) Turbót kímélni? Legegyszerűbb ismert módja, ha leállítás előtt legalább 20 másodpercet még járatod a motort alapjáraton hogy a turbó a legalacsonyabb fordulatszámra csökkenjen. Itt a kenés a fő szempont.
2016. márc. 6. 21:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/17 A kérdező kommentje:

Kezdő sofőr vagyok, első autó és még nincs túl sok tapasztalatom, szeretném minnél inkább megkímélni. Indulás után, és leállítás előtt is szoktam járatni egy kicsit a motort. Hol érdemes tartani a fordulatot?

Annak mi valóságalapja van, hogy magasabb fordulaton kitisztul a turbó, nem rakódik be korommal?

2016. márc. 6. 21:23
 3/17 anonim ***** válasza:
2-3 ezres fordulatnál nem szükséges nagyobb fordulat, de idővel majd te is érzékelni fogod. Nekünk 1.4-es kalos van, benzines, nagy ritka hogy 3 ezres fordulat felett van. Egy dízelt meg mégannyira sem kell pörgetni. Magasabb fordulatnál pedig nagyobb a hőmérséklet is, így jobban és könnyebben kiég a rendszer.
2016. márc. 6. 21:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/17 anonim ***** válasza:
38%

A zegykilenc tédéjihez a legjobb vezetési stílus az ötödikben alapjáraton csordogálás, lehetőleg leeresztett ablakkal, hogy minél többen hallják bentről a négynegyedes lakossági veretőst. Ezt néha lehet cifrázni azzal, hogy kinyomott kuplung mellett rugdosod a gázt, hadd okádjon hátra pár lapátnyi kormot az übergermán pusztító. Piros lámpánál pedig feltétlenül padlógázzal kell indulni, hadd lássa a sok csíra, hogy teneked van a legjobb ótód a faluba'.

De ha nem te akarsz lenni a helyi keménycsávók legjobbja, akkor nem muszáj ilyen trükköket bevetni.

2016. márc. 6. 21:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/17 A kérdező kommentje:
Gondoltam hogy itt is lesz egy troll aki megpróbál vicces lenni.
2016. márc. 6. 21:50
 6/17 anonim ***** válasza:

Még annyit hozzátennék, hogy hidegen ne pörgesd nagyon, de gondolom ezzel nem mondtam újat. :D

Sokan esküsznek arra, hogy néha ki kell kormolni a rendszert, tehát menet közben visszakapcsolsz és elég jól felpörgeted a fordulatot egy előzésnél mondjuk, de ezt is szigorúan csak ha már üzemi hőmérsékleten van. És igen, leállítás előtt alapjáraton járatni.

2016. márc. 6. 22:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/17 A kérdező kommentje:
Én úgy szoktam hogy amíg a hűtővíz el nem éri a 90-et, nemnagyon viszem 2000 felé a fordulatot, utánna pedig változó. Egy ismerősöm octaviáján volt egy turbó dugulás, egyeltalán nem bírt húzni, állítólag úgy tisztították ki hogy elég magas fordulaton pörgették 30-40km-es szakaszon amitől kipucolódott a turbó a koromtól. Nemtudom ennek mennyi valóságalapja van, érdemes e néha kicsit pörgetni hogy ne tudjon berakódni stb..
2016. márc. 6. 22:37
 8/17 anonim ***** válasza:

Jó így ahogy csinálod.

Én nem hiszek az ilyen jól megpörgetésekben, meg meghajtásokban.

Ha a szívócsonk + EGr már tele van korommal leveszem és kiáztatom. Kb 150E km-enként

2016. márc. 6. 23:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/17 A kérdező kommentje:
Még nem volt semmi lerakódásos probléma, 177.000km van a kocsiban, húz rendesen, gyári turbó van benne, amikor keresgéltem az autók között a vásárlás idején rengeteg hírdetésben láttam hogy új turbó meg hasonlók... Nem szeretnék egy drágább turbócserébe belemenni vagy valami hasonló, inkább elővigyázatosabb vagyok.
2016. márc. 6. 23:42
 10/17 anonim ***** válasza:

Persze, normálisan mész vele, ennyit tudsz tenni.

Aztán ha mégis ideér valami javítás akkor ideért.

2016. márc. 7. 00:00
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!