Kamionosok, leírnátok a vezetési/pihenőidő menetét?
Kíváncsi lennék az egészre, hogyan is van pontosan, mennyi a munkaidő,a vezetési idő, a pihenőidő, a hosszabbítások a csökkentések, mi az a 72 óra pihenőidő amikor hazaküldenek, heti pihenők, pótlások stb...
Köszönöm!
Ott kezdődik a probléma, hogy nem AETR, hanem 561. Nüansznyi különbségek, de azért vannak.
Az 561 állásfoglalása: a 45 órás pihenő eltölthető a gépjárműben is. De valóban, a belga, francia álláspont az, hogy ezt a pihenőt ott nem lehet eltölteni.
De kisebb trükkök itt is vannak. Igazolsz egy éjszakát egy hotelszámlával, és máris helyben vagy.
Amint már írtam, mi is kint vagyunk 4-6-8 heteket, és nincs ebből gond.
Ezt írja az 561/2006:
"(8) Ha a járművezető ezt választja, a napi pihenőidők és a csökkentett heti pihenőidők, melyekre a telephelytől távol kerül sor, a járműben is tarthatók, amennyiben az megfelelő háló- vagy fekvőhellyel rendelkezik minden járművezető számára, és a jármű álló helyzetben van."
Már csak azt kell megtárgyalnunk, hogy a felsorolásban nem írja az engedélyezett rendes heti pihenő járműben való töltését akkor ez egyenlő-e azzal, hogy tiltja is? :D
Meg kellene néznem a trace-t mit ír erről, de el vagyok havazva :D
A 72-t óra nem tudom hogy jön ki, kinézek már az M3-ra valamikor egy kis parkolói oktatásra :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!