Állandó négykerék hajtásos kocsikkal (quattro) lehet kézifékes farolást csinálni?
Nem lehet.
És a quattro nem állandó összkerékhajtás.
"Állandóan hajt mi? A haldex kuplung meg dísznek van benne..."
Végre valaki ért is nem csak olvas....
Akkor a tisztánlátás kedvéért. Állandó összkerékhajtással egyik városi autó sem rendelkezik. Sem az audi, sem a subaru, egyik sem. Ezek mind haldex kuplungot használnak. Az elektronika összekapcsolja a kuplungot ha úgy érzi kell a hátsó kerék is. Alapból csak elől hajt.
Az állandó 4x4-et terepjárók és bizonyos teherautók tudják. Ezt vagy mauálisan vagy elektronikusan lehet kapcsolni. Ilyenkor az osztóművet összezárja. Összezárt osztóművel a hajtáslánc lefixálódik. Ha berántanád a kéziféket a motor továbbra is próbálná forgatni a hátsókereket. Vagy leégne a fék, vagy eltörne a kardán, vagy megszakadna az osztómű. Attol függ melyik van a leggyengebbre meretezve.
A rally autókat meg kár volt felhozni. Azok sem állandó összkerekesek. Haldexet használnak. Motorfék esetén old, megszűnik a kapcsolat és be lehet rántani a hidrós kéziféket. Bebillentette az autó a valagát, padlógáz, zár a haldex és már hátul is kapar.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!