Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Állandó négykerék hajtásos...

Állandó négykerék hajtásos kocsikkal (quattro) lehet kézifékes farolást csinálni?

Figyelt kérdés
illetve ha lehet, akkor a kuplungot ki kell nyomni, vagy azt megoldja az automatika, hogy ne fulladjon le ha blokkolnak a hátsó kerekek?
2016. febr. 22. 12:48
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:

Nem lehet.

És a quattro nem állandó összkerékhajtás.

2016. febr. 22. 12:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 A kérdező kommentje:
és miért nem lehet? mi történne ha behúznád a kézit kanyarban?
2016. febr. 22. 13:06
 3/13 A kérdező kommentje:

a quattro állandó összkerékhajtás.

[link]

mindig 4 kereket hajt.

2016. febr. 22. 13:09
 4/13 anonim ***** válasza:
Lehet, rallyban is csinálják a 4X4esek.
2016. febr. 22. 13:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:
Lehet kotróval is kézizni ha az minden álmod.A motor meg nem fog lefulladni,ha cibálod a kézit,mert 3 diferenciálmű is van alatta,az meg le fogja tudni kezelni a helyzetet!
2016. febr. 22. 14:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:
Állandóan hajt mi? A haldex kuplung meg dísznek van benne...
2016. febr. 22. 22:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:

"Állandóan hajt mi? A haldex kuplung meg dísznek van benne..."


Végre valaki ért is nem csak olvas....

2016. febr. 23. 00:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 A kérdező kommentje:
torsen? :)
2016. febr. 23. 00:37
 9/13 A kérdező kommentje:
ja úgy nem lehet állandó mint a terepjáróknál, én arra értettem a kérdésben, hogy nincs az, hogy alapból csak 2 kereket hajt, és csak akkor kapcsolódik be a 4x4, ha megcsúszik. kézifékezésben talán adódhat különbség azért hangsúlyoztam ki.
2016. febr. 23. 00:49
 10/13 anonim ***** válasza:

Akkor a tisztánlátás kedvéért. Állandó összkerékhajtással egyik városi autó sem rendelkezik. Sem az audi, sem a subaru, egyik sem. Ezek mind haldex kuplungot használnak. Az elektronika összekapcsolja a kuplungot ha úgy érzi kell a hátsó kerék is. Alapból csak elől hajt.

Az állandó 4x4-et terepjárók és bizonyos teherautók tudják. Ezt vagy mauálisan vagy elektronikusan lehet kapcsolni. Ilyenkor az osztóművet összezárja. Összezárt osztóművel a hajtáslánc lefixálódik. Ha berántanád a kéziféket a motor továbbra is próbálná forgatni a hátsókereket. Vagy leégne a fék, vagy eltörne a kardán, vagy megszakadna az osztómű. Attol függ melyik van a leggyengebbre meretezve.

A rally autókat meg kár volt felhozni. Azok sem állandó összkerekesek. Haldexet használnak. Motorfék esetén old, megszűnik a kapcsolat és be lehet rántani a hidrós kéziféket. Bebillentette az autó a valagát, padlógáz, zár a haldex és már hátul is kapar.

2016. febr. 23. 09:54
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!