Beállt a motor a kocsimba! Nem találok hozzá ugyan olyat csak audit ami teljesen megegyezik a másikkal. Beszerelés után mit kell tennem? Eredeti vizsga meg átíratni? Ez is annyi lenne mintha ujj autót veszek? Vagy más tarifa van ilyenkor?
Egy használt, akár pár éves autó esetében a szerelő kicseréli a motort, és nincs szükség a szakszerviz igazolására. Innentől három lépcső van:
1. Nemzeti Közlekedési Hatóság: megvizsgálják, hogy tényleg típusazonos motor van-e beépítve, és kiadják a műszaki adatlapot (ez kell az okmányirodai átíráshoz − díja: 2380 Ft).
2. Okmányiroda: kell tehát a műszaki adatlap, törzskönyv, forgalmi, kötelezőt igazolni, személyi igazolvány és a beépített motor tulajdonjogát igazolni (pl. adásvételi) − utóbbi fontos!
Az okmányirodában fizetendő: 6000 Ft/forgalmi; 6000 Ft/törzskönyv és a műszaki címke csak akkor kell, ha lejárt a műszaki. Esetemben még érvényes volt, így a 450 Ft-ot nem kellett befizetni.
3. Zöldkártya: ugyanis azon is rajta van a motorszám (ha csak motorkódos az autó, akkor ez némileg értelmét veszti, legalábbis az autós szemszögéből). A zöldkártya díja pedig autóként eltérő.
Ha a járműbe a gyári motor helyett egy másik, nagyobb teljesítményű motort építünk be, az nem típusazonos (a motor kódja nem egyezik az eredetivel), a motor cseréje csak a motorcserét engedélyező, a közlekedési hatóság által kiadott átalakítási engedély megléte esetén végezhető el. Típusazonosnak − és ezért engedélyezési eljárás nélkül cserélhetőnek − csak az a motor minősül, amely az eredetivel gyártmány, hengerűrtartalom és típusjelzés tekintetében maradéktalanul egyezik.
Címke már nincs a rendszámon, de már a forgalmiban sincs.
A zöldkártya is megszűnt pár éve.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!