Simson schwalbe tuning?
S51
A schwalbe nem jo tuning alapnak
Nekem volt néhány schwalbém az évek alatt. Ez a moci nem úgy van tervezve, hogy bármilyen tunungra alkalmas legyen.
Sajnis meg kell békélni a gondolattal. A blokkot meg pláne nem lehet/szabad tuningolni...nincs is értelme..még a Start-t sem..
(Ha már szétnéztél volna a gúgli keresőben, akkor láthattad volna, hogy csak a festésen szoktak módosítani, de azon is alig. Ez a motor nem tuningra termett. Azzal együtt ez az egyik legjobban sikerült segédmotor, soha nem romlik el, és széthajthatatlan.Több száz kilométeres túrákat gond nélkül bír)
Szerintem ugyanúgy lehet azt tuningolni, mint az 51-est. Csak máshogy kell nekiállni a kényszerhűtéses és az 51-es blokkhoz.
A kényszerhűtésesnél, akár 44mm-es dugóméretre is lehet fúrni a hengert, kaphat egy tirisztoros gyújtást. A három sebesség miatt, kipufogóval nem érdemes pörgőssé tenni a motort. De így elbírja a nagyobb fogaskereket is, és nő a végsebesség.
51-es blokknál, meg mindent ugyanúgy lehet mint más motorokon, főtengely, henger, karbi, kipufogó, 4 sebi, netalán 5 és a többi.
Fék esetében tökmindegy szintén, hogy 50,51,star.... Egy EBC racing fékbetét berakható bármelyik Simsonba. Teljesen más lesz a motor, persze nem egykerekezni, de látványosan javít.
Viszont igaz, hogy ettől nem lesz versenymotor, csak jobban használható erősebb moci. De gondolom nem is az a cél.
"Több száz kilométeres túrákat gond nélkül bír"
Sőt néha még több ezret is. :-) [link]
A kérdésre visszetérve,a régebbi "turbós" blokkot igazából nem lehet tuningolni érdemben,akkor már válassz egy olyat amiben gyárilag 51-es blokk van.70ccm tuningnál már komolyabb beatvakozások szükségesek.
Én is úgy gondolom, hogy a váz minden csak nem merev. Viszont a Star és a Swalbe is ugyanazzal a kormánnyal\lengéscsillapítóval jött ki, és a gyáriak a kényszerhűtésű blokkot is fejlesztették Habicht és a Sperber modellekben. Ezek a motorok gyárilag 4 sebisek voltak, erősített vázzal, két személyre felkészítve.
Ezzel csak azt akarom mondani, hogy biztosan tudom, hogy nem a futómű vagy kormány miatt lehetetlen a tuning.
Ez pénz és szakértelem kérdése.
Amolyan egyszeri "kis" tuningot szerintem érdemes elvégezni. Komolyabb 4 felömlős túlméretes henger, jobb fék.
Miért tenné? Ha jól van karburálva.
A Simson Rollernél sincs, na pedig az is elég zár és abból gyári 70-es is készült
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!