Milyen autót ajánlotok a következő igényekre?
Sziasztok! 23 éves srác vagyok és az első autómat szeretném megvenni, de sajnos nem értek hozzájuk, ebben kérem a segítségeteket:
- napi használat kisvárosban (kb. 10-15 km)
- hetente 1-2 alkalommal 100-120 km
- 2 havonta kb. 1500 km autópályán (környező országokban túrázás)
- olcsó fenntartás, szervízelés, javítás (mindent szakemberrel szeretnék végeztetni)
- nem csajozós autót keresek, hanem egy megbízhatót
- valamiért a dízeleket preferálom (de nem létszükséglet)
- legalább 5 évig szeretném használni
- az anyagi keret: 1 500 000 körüli
Köszönöm a segítséget!
Napi 10 km használat miatt benzinesbe gondolkodnék. Én egy KIA ceedet hajtok, nehéz lesz találnod, mert nem nagyon adják el akinek van. 1,4-es benzin kombi. Megfelel a napi 15-20 kilóméteres közlekedésmnek lakóhely munka. 3 havonta ausztria túlfelére neki indulok ami oda vissza nekem 2000 km . Kényelmes, jól birja az autópályát, nem gyenge a motor, persze nyilván való egy 1,6 dieselel jobban hasítana. 1,5 millióért, vagy picitt többért, néznék egy alapfelszereltségűt, én is egy L felszereltségűt használok, kielégiti az elvárásaim, nekem nem kell automata klíma, meg ködlámpa meg ilyenek.
Megbizható, de a szervizelés nem a legolcsóbb ez a hátrány, az eredeti alkatrészek horror, de ha utángyártottal megelékszel akkor harmad ár.
Amit még néznék Opel g astra, VW passat V- ig, Skoda Octavia, de hyundai i30 -ra is rápillantanék. Ezek mind megbizhatóak. Pasatot és octaviat inkább dieslt vennék, KIA-t vagy hyundai-nál midnegy, de a dieseles motorokba sok km lesz ennyi pénzért, kettős lendkerék nincs bennük, de a nagynyomású rendszert a magyar üzemanyagok valahogy elhasználják 300 ezer km környékén.
Köszi a segítséget!
A focusok nagyon pofásak, ez is pl.:
Milyen buktatói lehetnek ennek a típusnak?
A focusoknál arra kell figyelni, hogy istentelen sok közöttük az ex céges autó, amibe 3-4 év alatt beletekernek 100-150e-t és ütötték-verték őket, mert hát "céges, ki nem xarja le..."
Szervízbe meg hiába hordták őket, a márkaszervízek - főleg a nagyobb cégeket - úgy húzzák le, hogy öröm nézni.
Ez igaz, bár céges autónak túlnyomórészt a dieselmotoros verziókat vették.
A belinkelt hirdetésben lévő autó valóban nagyon szépnek látszik, egy szemrevételezést és egy független szervízben való átvizsgáltatást (vétel előtt!) biztosan megér, de:
-engem zavar, és gyanakvóvá tesz, ha a motortér ilyen sterilre ki van pucolva, mert MIÉRT? El kell valamit tüntetni (pl. olajfolyást)? Vagy törve volt, és a fele új, ezért kell minden mást a motortérben csillogósra glancolni?
Aztán írja, hogy kihasználatlanság miatt eladó... akkor miért vette meg az előző tulajtól?
Valahogy nem tűnik őszintének ez a hirdetés, de a fene tudja, lehet én vagyok paranoiás.
#12 - hasonlóm van: ugyanaz az év, csak világoskék, kombi és diesel. Szóval a karosszéria ismerős: a futómű jó, még az átlagos magyar utakat is elfogadhatóan bírja (9 év és 240e után cseréltem elől lengéscsillapítókat, bár akkor rögtön az egyik szilentet is kellett). Ezen a kocsin van kavicsfogó az első sárvédő alján (az első kerék mögötti kis fekete műanyag a lemez alján), az jó és kell oda: ha nincs, akkor a kavicsok leverik a festéket és megindul szépen a rozsda.
Típusbetegség a csomagtérnyitó mikrokapcsoló, ami a rendszám fölött van: bejut a víz a műanyagnál, tönkremegy a kapcsoló - házilag egy Torx (talán) 30-as szerszámmal cserélhető, csak idegesítő tud lenni. Ha cserélni kell, akkor állítólag van már olyan amin nem sérül meg a műanyag burkolat, de én nem cseréltem ki még olyanra, mert lehet nyitni távirányítóról.
Komoly rozsdásodás nincs rajta, most kezd pöttyösödni a pótkeréköböl alsó fele - tavaszra ütemeztem a dolog megoldását.
Beszélsz angolul, right?
Ha túl ijesztőnek találsz egy-két dolgot, akkor nyugodtan keress angolul rá a többi szóba jövő típus "common problem"-jeire. :)
#15 - mindig csak a vége marad le: ez a vöröses példány nem néz ki rosszul. Mondjuk azt a motorteret kár volt takarítgatni: letörölte, lefújta valami szilikonos sprayvel hogy csillogjon, de a kosz meg ott van beülve a zárhíd (a lámpák és hűtő mögötti műanyag elem, amitől nem lehet hozzáférni a lámpa hátuljához) merevítéseinek sarkaiba.
Az ablak alatti műanyag rácsnál a patentok mellett is ott a dzsuva - de legalább minden patent megvan.
A jobb első ajtón kicsit furcsán törik a fény a 7. és az utolsó (ház előtti) fényképen is. Persze lehet csak érzéki csalódás és valami polírozásból maradt maradvány csak (mert polírozva is volt nem sokkal a fotózás előtt, az biztos).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!