Milyen autót ajánlotok a következő igényekre?
Sziasztok! 23 éves srác vagyok és az első autómat szeretném megvenni, de sajnos nem értek hozzájuk, ebben kérem a segítségeteket:
- napi használat kisvárosban (kb. 10-15 km)
- hetente 1-2 alkalommal 100-120 km
- 2 havonta kb. 1500 km autópályán (környező országokban túrázás)
- olcsó fenntartás, szervízelés, javítás (mindent szakemberrel szeretnék végeztetni)
- nem csajozós autót keresek, hanem egy megbízhatót
- valamiért a dízeleket preferálom (de nem létszükséglet)
- legalább 5 évig szeretném használni
- az anyagi keret: 1 500 000 körüli
Köszönöm a segítséget!
Erre nagyjából felesleges dieselt venni. Az enyémnek (2005 Focus 2 a 109 lovas gázolajossal) 3-4 km kell hogy elkezdjen melegedni ilyenkor.
Én a városban rohangászás és az olcsó fenntartás miatt valamilyen szívó benzinest ajánlanék. Sőt, az olcsó fenntartás miatt valami olyat, amiből sok van.
Ennyi pénzből már simán lehet válogatni. Én konkrétan ezekkel a feltételekkel a jól felszerelt Swiftek között kezdeném a keresést, abból van is választék bőven.
Opel Astra G 1.4/1.6 benzin vagy 1.7 DTI dízel
Ford Focus 1.4/1.6 benzin vagy 1.8 TDDI dízel
Mindkettőből van választási lehetőség, megbízható szerkezetek még a felsorolt dízelmotorok is, olcsó a szerviz.
Nagyobb árkategóriában Toyota Corollát ajánlok.
Köszönöm a válaszokat!
Ezeket az 1,3-1,4-1,6 benzinmotorokat mennyi kilométerrel érdemes még megvenni?
Ennyi forintból - ahogy #9 mondja - bele tudsz ülni egy 100e km környékén futott autóba. Az meg, ebben az 1.3-1.6 szívó benzines kategóriában ugyanennyire még belenyúlás nélkül jó lesz (tényleg akár a háromszorosára is, de normál felhasználás mellett addig nem érdemes tartogatni, mert akkora már eladhatatlan lesz).
Bár a km óra állása csak egy dolog ugye, nem is a tekerés, hanem a felhasználó miatt. Én pl. Apámtól simán megvenném a 150e km-t futott SX4-ét, Anyámtól viszont az ő hasonló futásteljesítményű WagonR-jét semmiféleképpen (hidegen padló, párhavonta futóműállítás a padkák miatt, sérülések körben mindenhol). Akkor inkább marad a széthullás szélén álló 290e km-es diesel a maga bajaival... :D SZóval ne csak azt nézd mennyi a km.
Olajcseréket időben elvégezni, gyári ajánlás szerinti olajat belerakni, szűrőket (olaj, benzin, levegő) is előírás szerint cserélni, hidegen nem nyomni neki és minden oké lesz ezekkel a benzinmotorokkal.
Ha Suzuki lenne véletlenül a választás, akkor az 1.5-ös benzinmotort szerintem inkább mellőzd. Legalábbis az 1.6-hoz képest erőtlenebb és többet fogyaszt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!