Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért kell izzítógyertya...

Miért kell izzítógyertya szinte az összes új dízelbe amikor bizonyos régi dízelekben nincs?

Figyelt kérdés

2016. jan. 22. 12:29
1 2
 1/20 anonim ***** válasza:
Elég ritkaság a régiek közt is olyan amiben nincs. Azt viszont szinte lehetetlen hidegben beindítani. Főleg ha már nem új és tökéletes a motor.
2016. jan. 22. 12:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/20 A kérdező kommentje:
Hát ez az hogy nekem volt és úgy röffent be a minusz fokokban mint egy benzines 200000km-volt benne.
2016. jan. 22. 12:36
 3/20 anonim ***** válasza:
Régiekben szinte biztos, hogy volt különben az életbe nem indítod be. Főleg egy olyan motornál ahol még nemigazán volt kompresszió.
2016. jan. 22. 12:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/20 TheCruve ***** válasza:

FUNKCIÓ:


A dízelmotorok kompressziós gyújtású motorok, ami azt

jelenti, hogy: a befecskendezett üzemanyag gyújtószikra

nélkül gyullad meg. Az égési ciklus elindulásához három

lépés szükséges:


1. Először, a motor tiszta levegőt szív be.

2. Ezt a levegőt 30–55 bar nyomásra sűríti, ezalatt

a levegő 700–900 °C-ra hevül.

3. Az égéstérbe dízelüzemanyagot fecskendez az

üzemanyagrendszer. Az összesűrített levegő magas

hőmérséklete öngyulladást vált ki, a belső nyomás

jelentősen megnő, a motor pedig működni kezd.


A szikragyújtású motorokkal összevetve a kompressziós

gyújtású motorok bonyolult befecskendezőrendszert

és motorkialakítást igényelnek. Az első dízelmotorok

kifejezetten nem voltak kényelmes, lágyan járó kivitelű

egységek.A durva égési folyamat miatt nagy zajjal jártak,

amíg be nem melegedtek. Tipikus jellemzőik közé tartoztak a nagyobb tömeg-teljesítmény arány, a hengerűrtartalomhoz képest kisebb teljesítmény, valamint a gyengébb gyorsulás. A befecskendezési technológia és az izzítógyertyák folyamatos fejlődése során az összes említett hátrány kiküszöbölhetővé vált.


HIDEGINDÍTÁS:


A „hidegindítás” az indítási folyamat összes eleme addig

a pontig, amíg a motor és a működésében részt vevő

közeg el nem éri az üzemi hőmérsékletet.

Minél alacsonyabb a hőmérséklet, annál kedvezőtlenebbek a feltételek a gyors gyulladáshoz és a teljes, környezetbarát égéshez. A hidegindítás során, valamint azért, hogy az indítás ne tartson elfogadhatatlanul sokáig, vagy egyáltalán beinduljon a hideg motor, támogató intézkedések szükségesek. Az alkalmazott megoldások a kedvezőtlen indítási feltételeket kompenzálva jól időzített, egyenletes gyújtással biztosítják a stabil égést.


Az izzítógyertya is egy ilyen, a hidegindításnál segítséget

nyújtó alkatrész. Az izzítógyertya elektromosan generált hőenergiával hozza létre az égéstérbe befecskendezett üzemanyag öngyulladáshoz ideális feltételeit. Ez egy elengedhetetlen hidegindítási segédeszköz az osztott égéstérrel rendelkező motoroknál, mely lehetővé teszi a beindításukat a leggyakrabban előforduló, 10-30 °C-os hőmérséklet-tartományban. Mivel az indítás minősége fagypont alatt jelentősen romlik, az izzítógyertya a közvetlen befecskendezésű dízelmotoroknál is beépítésre kerül.

2016. jan. 22. 12:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/20 veterán vas ***** válasza:

Kérdező!

Megtudhatjuk milyen márka/típus/évjárat volt a Te régi dízel autód?

/tudod, az amelyik mínusz 15 fokban, három napi állás után is pöccre indult izzítógyertya nélkül, azzal a "békebeli gázolajjal" amit hordóba vettél a TSZ-ből, aminek az alján kicsapódott a víz, a tetején pedig paraffin-darabkák úszkáltak?/ ;)

2016. jan. 22. 13:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/20 anonim ***** válasza:
A biztos indításért. Egyébként egy jó állapotú közvetlen befecskendezéses motor nem igényel izzítást, de ha már sok a kilométer benne akkor elég az izzító gyertya, nem kell felújítani a motort. Régen (több mint 25 éve) a teherautók, buszok motorjai közvetlen befecskendezésűek voltak, azoknál nem volt izzító rendszer. (Öreg Tatra, 200-as Ikarus stb) Csakhogy akkoriban még meglehetősen kemény járásúak voltak a közvetlen befecskendezéses motorok ezért nem is építették őket személyautóba. Aztán persze fordult a világ, elsőként a Fiat hozta ki a Cromát ilyen motorral. Utána kezdődött és jobban a köztudatba égett a VW TDI korszaka.
2016. jan. 22. 13:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/20 A kérdező kommentje:
Fiat Ducato 2.8 tdi és két hét után tényleg könnyedén indult. Ezért csodálkozom , hogy a mostani direkt- befecskendezős dízelem meg be se indul mert tönkrement benne 2db izzítógyertya.
2016. jan. 22. 13:59
 8/20 anonim ***** válasza:
Az újak be is indulnak hidegben, míg a régiek csak nagy szerencsével.
2016. jan. 22. 14:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/20 anonim ***** válasza:
Honnan veszed, hogy abban nem volt izzítógyertya? :D
2016. jan. 22. 15:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/20 A kérdező kommentje:

Utánanéztem, az izzításkor a beszívott levegőt melegíti

Egyébként, ahogy itt a netet bújom lassan világossá válik, hogy miért is nem kellett....

2016. jan. 22. 15:29
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!