Hogyan képesek az autó kerékcsapágyai olyan sok kilómétert kibirni, óriási terheléseknek kitéve?
Ez bizony igenjó kérdés, én is szoktam tűnődni ezen.
A régi személyautóknál, állandóan rossz úton, zömmel túlterhelve, de a hátsó csapágy finoman forog..
érthetetlen.
Úgy,hogy amit effektive "muszáj" tartósra tervezni,azt érdekes módon meg is tudják valósítani,csak az üzletpolitika mást diktál..Ezt hívják "tervezett elavulás"-nak.
Példa: Mikrosütőben az izzó miért bírja 10 évig? Mert senki nem vinné szerelőhöz egy izzócserére. A kocsid fényszóró izzóit azonban cserélheted félévente,mert úgy tervezték meg.
Ha egy autón évente kéne 4 kerékcsapágyat cserélni,kábé senki nem autózna...
Van, amelyiken sokáig kibírja, van, amelyiken nem.
Jellemzően a megbízhatóbb, strapabíróbb, jó nevű autókon nem jellemző, hogy elromlanának.
Amúgy ha megnézel egy csapágykatalógust(nekem egy NTN van itt a polcon, még 1986-os) szinte óra pontossággal benne van, mennyi egy csapágy élettartama adott terhelésen.
És ugye minél nagyobb egy csapágy, annál drágább.
Talán ez lehet a magyarázat, hogy az olcsóba, az olcsót rakják bele. :(
Mind igaz.
Csak a strapabírás egyik feltétele a védett csapágy. Nem hátrány, ha nem éri víz, por, stb.. ha még zsír is van a tok alatt, akkor örök darab.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!