Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi okozza az amerikai V8-ak...

Mi okozza az amerikai V8-ak hangját?

Figyelt kérdés

Mármint arra gondolok, hogy egy amerikai autóban a V8-nak ilyen öblös, bugyogó és mély hangja van, míg például egy német autóban inkább ilyen magasabb, fémes hangon járnak a motorok.


Ezt mi okozza? Csak a kipufogórendszer, vagy van más trükk is a dologban?

Például egy német autónak is lehetne az amerikaiakhoz hasonló hangja és fordítva?



2016. jan. 21. 11:08
 1/9 anonim ***** válasza:
21%

Nagyobb motor, mélyebb hang.

Föl sem tűnik, hogy a V8-as amerikai, több űrtartalommal bír, mint pl. egy VW Lupo? :D

2016. jan. 21. 11:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
73%
A német V8asokra gondolt a kérdező, mint pl egy E34-es 540i, vagy egy W140 S500.
2016. jan. 21. 11:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
0%

Leginkább a kipufogótól, DE nem csak attól.

Ide tartozik még a szívószelepek, ha van turbó, a vezérműtengely.

2016. jan. 21. 12:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
13%
Attól hogy nagyobb lökettérfogatú V8-as és nem ilyen 2 liter körüli sor 4-es.
2016. jan. 21. 13:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
56%
Értem a kérdésedet és meg is próbálom megválaszolni. Nos, először is a hangot nagyon nagyban befolyásolja a hengerűrtartalom. Tehát ne egy 6 literes amerikai motor mérj egy 4 literes európaihoz, nem fognak ugyanúgy szólni. A jenki motorok kevésbé pörgősek ellentétben a mieinkkel, tehát a váltóáttételezésük is eltér, azonos sebességhez nem ugyanaz a fordulatszám tartozik, ez is számít. Aztán a nagyon nagy lényeg, hogy a V8-as motorok kétféle főtengelykialakítással készülnek (flat plane crankshaft, cross plane crankshaft, keress rá!), amrikaiakra jellemző a cross plane. Európában is használatos ez, de itt vannak flat plane V8-asok is (Ferrari, Maserati, BMW M5, M6, X5M, X6M) azoknak olyan a hangjuk mintha 2 db 4 hengeres motor menne egymás mellett azonos fordulatszámon. A kipufogó kialakításával sokat lehet változtatni a hangon. Pl az új Mustang V8-asa is pörgős, flat plane főtengelyt kapott de azért a hangját igyekeztek olyanra hangolni mint a jó öreg NASCAR V8-asoké.
2016. jan. 21. 16:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
0%

ezt a sok baromságot amit itt összehordanak...

a 2 literes sor4-nek ugyanolyan a hangja, mint az 1 literesnek, kb semmit nem befolyásol a lökettérfogat...


tessék, BMW 4.4-es V8-as:

https://www.youtube.com/watch?v=WzAbZGGIWxM


sok minden hatással van rá, pl

- hengerfej kialakítás (2 szelep, 4 szelep, HEMI)

- az említett főtengely kialakítás

- leömlők kialakítása

- lendkerék tömege

- pillangószelepek száma

- hengerszög


de a kipufogón kívül semmi nem okoz jelentős különbséget


Ez például nem amerikai, és még csak nem is 90 fokos V8-as:

https://www.youtube.com/watch?v=VMBX5arN9mY

https://www.youtube.com/watch?v=lT0NQ9Q0XCo


Mégis leginkább az amerikai vasakra hasonlít... :)

2016. jan. 21. 18:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
49%

Ezt a sok baromságot, amit itt a # 6-os válaszoló összehord!


Ha legalább egy általános iskolát elvégzett volna és tudna szöveget értelmezni, akkor tudná hogy senki nem írt olyat hogy egy 2 literes sor4-es motornak más lenne a hangja, mint egy 1 literesnek. Csak vissza kéne olvasni, ahelyett hogy itt az észt osztogatja!

2016. jan. 21. 18:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
59%

a 4 literes sor4 is ugyanúgy szólna, tökmindegy mekkora, a hengerszám és az említett egyéb dolgok befolyásolják, egy 3 literes V8 is ugyan úgy üvölt mint egy 6 literes...


ugyanez van a motoroknál is, egy 400-as sportmotor ugyanúgy szól mint egy ezres... és 250-es CRF is úgyanúgy durrog mint egy 450-es

2016. jan. 21. 19:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
73%

Nagy löket térfogatú V8 és az üres kipufogo renszer állta van a nag hangos rotyogo hang nekem a dodge magnumnak is tipikus ameriki hangjavan amerikai kivitelű 5.7 hemi R/T imádom

Egy europai kocsi se nyujtja ezt az érzét amit ez az amcsi V8-as kombi ad kicsi gáznál is bele nyom az ülésben nagy temponál lehet érezni igazán hogy se egy amg merci se egy m-es bmw nem tud ilyen érzést adni amit ez a V8

Első kocsim egy bmw e36 m3 volt 4 èv után adtam el és utánna lett a dodge magnum és nem bántam meg sokkal jobban szeretem az amcsi V8-as nyers és nagy erejét és a vezetési érzését

2017. júl. 23. 11:05
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!