A 4 ütemű robbanó motoroknál hogyan van megoldva a gyújtás?
mi az ami szintén pont feleannyit forog, mint a főtengely?
.
.
.
.
így van, a vezérműtengely, annak a végére van ráekecselve a rotor, ami osztja a 4 hengerhez a szikrát, és ez van becsomagolva a gyújtáselosztó fedélbe
Kétféle megoldás van. Az egyiknél keresnek egy tengelyt, ami feleannyit forog, mint a főtengely és az hajtja a megszakítót, elosztót vagy a gyújtás jeladóját. Ez legtöbbször a vezérműtengely, de például a hosszmotoros Fiatokon a vezérmű hajtott egy segédtengelyt, ami a vezérműtengellyel szinkronban forgott, erről vezérelték a gyújtást (meg néha az olaj- és üzemanyag-szivattyút is ez hajtotta).
A másik megoldás az, hogy nem problémáznak ennyit a dolgon: minden fordulatban szikrázik egyet a gyertya. Ha jól emlékszem, a kis Polskik voltak ilyenek: eleinte elosztós gyújtás dolgozott bennük, később jött ez az ún. veszteségszikrás üzem. Ilyenkor a második szikra a kipufogóütem elején érkezik, mindennemű funkció nélkül.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!