Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Robi 151-es gyújtás tekercs...

Robi 151-es gyújtás tekercs mérése?

Figyelt kérdés
Van egy Robi 151-em. Gyári tirisztoros gyújtással BIS 81/6. Hibái: Alacsony fordulaton nem ad szikrát, fúróval sem tudom beindítani, legfeljebb pöffen párat míg meg nem szívja magát. Szerintem tirisztoros, de gyanús, hogy tekercs, vagy mágnes is cserére szorul. A tekercs impedanciáit nem tudja valaki, vagy hogy átlagosan hány voltot ad le?

2015. dec. 28. 01:11
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:

Impedancia? Nem inkább induktivitást akartál írni?

Ugye a frekvencia függvényében az inpedancia változhat, nem egyszerűa mérése.


[link]


Ott a komplett gyári manuál, benne diagramokkal, melyik tekercsnél mit kel mérni!


De megint én vagyok a hülye a 43% -kal, mint délután valami barom azt mondta nem cserélek ki 4gömbfejet egy óra alat egy fócvágen polón...

2015. dec. 28. 01:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 A kérdező kommentje:
Ellenállásra gondolok. A gyári üzemeltetési doc meg van, de nem tér ki ilyesmire. mivel több baja lehet nem akarok mindent kicserélni ezért valamiféletámpont kéne arra, hogy a tekercs jó-e. Induktivitás mérésről nem tudok semmit. Három szál jön ki a tekercsből, fekete=test, piros= feszültség 180 Ohm, kék= jeladó 40 Ohm. Gondolván, ha zárlatos, akkor teljesen más az érték. Mellesleg üzemi fordulaton a piros 50v-ot produkált, a jeladó 3v.
2015. dec. 28. 01:36
 3/12 anonim ***** válasza:

Légrést hézagmérővel mérted?

A leírásban lévő mérési kapcsolásban az előírt csúcsfeszültség diagramot kapod?

Fordulatszám mérőnek használhatsz bármit ami freki mérésre alkalmas, pl. egy hangkártyát is.

Megpörgetni meg furógépről megpörgetheted egy rugalmas közdarabbal.

Számomra ami kétértelmű, hogy a töltő tekercset terheletlenül vagy terhelten kell mérni. De szerintem terheletlenül lekötött gyújtásmodullal, mert a világító tekercsél írja a terheltet!


Ha a feszültséggörbe azonos lesz a leírásban lévővel akkor a gyújtás modulnál keresd a hibát.

2015. dec. 28. 01:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:

Bocs én vagyok a farok, na közben vissza lapoztam két lapot!

Ott írja járo motornál kell mérni, tehát bekötve!

Az adot kapcsolási rajzban mérd meg járó motornál!

lapozz vissza két oldalt és a szöveget olvasd végig, a kapcsrajznál meg feltétlen tartsd be, hogy amivel méred nagy belsőellenállású műszer legyen és a kondenzátor feszültségére figyelj!

2015. dec. 28. 02:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:
Egyutas egyenirányítás van a mérőkapcsolásban így feltétlen pont olyan értékű kapacitás is legyen, mert csalni fog a mérés!
2015. dec. 28. 02:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 A kérdező kommentje:
A Fordulatszám mérőt, hogy tudnék fabrikálni?
2015. dec. 28. 02:26
 7/12 anonim ***** válasza:

fordulatszám mérő az egy frekvencia mérő valójában.

Veni is lehet meg sok rajz is kering a neten.

Nekem egy régi gyári műszer rajza lett megépítve ami fordulatszámot mér, stroboszkop, és zárszöget is mér.

Néha bolhapiacokon ruszki vagy kinai stroboszkopokat kapni ami fordulatszám mérős.

jófogáson, vaterán is sokszor van.


Annyi, ha nincs rajta henger és ütem átkapcsoló akkor fejben átkell számolni.

Ugye azonos henger esetén a 2T dupla frekit fog mutatni, mint a 4T mert 2X annyi munka ütem van.


Műszerek nélkül a szakszerű javítás sose fog menni.



Arra viszont figyelj,hogy neked ide vagy gyertyához való induktiv jeladós mérőfejjel lévő kell vagy építened kell egy egyedi mérőfejet, mert közel 100volt van a vezérő tekercsen.(magasabb fordulaton még több is lehet, nézd meg a görbét).


Legbiztosabb a gyertyakábelra rácsiptethető induktív mérőfejes!

2015. dec. 28. 02:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 A kérdező kommentje:
A diagram szerint, ha jól értem, a töltő tekercsről (piros szál,) kb 600 voltnak kell lejönnie kb háromezres fordulaton ezért szükséges a 630v tűrésű kondi?
2015. dec. 29. 20:36
 9/12 anonim ***** válasza:

Igen.


Gyerek korodban nem szórakoztál vele, hogy 16volt 22000mikrós elkót rábaxtál 48voltos pákatrafóra? :)

Jó messziről kellett mert még az ólajtót is kirobbantotta XDDDDDDD


Afeszültség miatt kell nagy feszültségű kondi, a kapacitása meg azért fontos, mert egyutas egyenirányitásra van diagram és nem fix frenciáról beszélünk, hisz a fordulatszám az ugye a frekvenciát határozza meg.


Még 1 ha mágneses lendkerekek lehúzó nélkül voltak kalapálva, feszegetve akkor sérülhetnek.

Simsonoknál is 10lendkerékből 7 ezért kuka, mert a sok marha arra nem képes, hogy a fészerbe esztergán csináljon egy lehúzót, pedig aki otthon szerel az a minimum van eszterga is :)

2015. dec. 29. 21:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 A kérdező kommentje:
Csak mert a BIS86/6 tirisztorról azt hallottam, hogy gyorsan meg szokott halni. Szétszedtem, a fóliakondenzátor ami a tirisztorban van 470nF 400V. Egy másikban ugyan ez már csa 250V tűrésű ez esetleg nem lehet magyarázat a gyors pusztulásukra???
2015. dec. 29. 21:19
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!