Simson végsebességét hogyan érdemes növelni, milyen módszerrel?
Tudom, sokan feltették ezt a kérdést, de szinte mindegyik alá került annyi értelmetlen vagy szimplán felesleges. Ezért ide CSAK olyan válaszokat szeretnék, amik értelmesen megfogalmaznak egy választ a kérdésemre, nem azt, hogy a simson sz@r, meg én is sz@r vagyok mert azt mondom hogy a simson nem sz@r, stb.
Tehát, adott egy Simson S51, 4 sebességes, 60 köbösre lett kifúrva a henger, egyébként gyári, motorikusan jó állapotú, nem szokott cserben hagyni.
Eddig elég is volt a teljesítménye, 65-75 km/h megvan neki, hatvannal tud menni hosszabb távon is, ez az utazótempó.
A kérdés az, hogy hogyan lehetne úgy növelni a teljesítményt, és itt főleg az utazótempóra gondolok, hogy ne legyen a gép sokkal megbízhatatlanabb a gyárinál. Azért kellene a tuning, mert tavasztól jobb lenne a motort használnom munkába járásra, mint a benzinzabáló BMW-t, a táj is szép, túl gyorsan menni egyik szakaszon sem lehet, és 40 kilométer lenne a táv oda és vissza is. Hatvannal viszont pont nem jó, mert az autósok letúrnak az útról, ami alapból is annyira szűk, hogy még motorral is csak az árokba lehet félrehúzódni, tehát egy 70-75 km/h utazótempó kellene.
Nem annyira értek a Simson tuningolásához, nem tudom, meg lehetne-e oldani ezt úgy, hogy ne legyen belőle egy hangos, naponta meghibásodó szerkezet. Tisztában vagyok vele, hogy a Simson nem a megbízhatóságáról híres, ez a motor nekem 15 éves korom óta megvan, ami nem ma volt, voltak is vele bajok, de mindig szerettem, és másfél éve lett megcsinálva benne minden A-Z-ig, azóta semmi baja nincsen, mindig maximum második rúgásra indul, a hatvan köbös hengeren és a tirisztoros gyújtáson kívül minden gyári benne motorikusan.
Tehát mi lenne a legjobb mód? Legyen esetleg 70 köbcentis, vagy valami más módja is van? Nagy rezót nem annyira szeretnék, volt már rajta régebben, de elegem lett a hangorkánból.
A válaszokat előre is köszönöm.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Olcsó természetes tuning
Egy originál s51b-nél a z22/z34-esnél.
14-es első lánckerékkel a végsebesség 65km/h
15-es első lánckerékkel a végsebesség 69km/h
16-es első lánckerékkel a végsebesség 74km/h
17-es első lánckerékkel a végsebesség 78km/h
18-es első lánckerékkel a végsebesség 83km/h
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!