Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Simson végsebességét hogyan...

Simson végsebességét hogyan érdemes növelni, milyen módszerrel?

Figyelt kérdés

Tudom, sokan feltették ezt a kérdést, de szinte mindegyik alá került annyi értelmetlen vagy szimplán felesleges. Ezért ide CSAK olyan válaszokat szeretnék, amik értelmesen megfogalmaznak egy választ a kérdésemre, nem azt, hogy a simson sz@r, meg én is sz@r vagyok mert azt mondom hogy a simson nem sz@r, stb.


Tehát, adott egy Simson S51, 4 sebességes, 60 köbösre lett kifúrva a henger, egyébként gyári, motorikusan jó állapotú, nem szokott cserben hagyni.


Eddig elég is volt a teljesítménye, 65-75 km/h megvan neki, hatvannal tud menni hosszabb távon is, ez az utazótempó.


A kérdés az, hogy hogyan lehetne úgy növelni a teljesítményt, és itt főleg az utazótempóra gondolok, hogy ne legyen a gép sokkal megbízhatatlanabb a gyárinál. Azért kellene a tuning, mert tavasztól jobb lenne a motort használnom munkába járásra, mint a benzinzabáló BMW-t, a táj is szép, túl gyorsan menni egyik szakaszon sem lehet, és 40 kilométer lenne a táv oda és vissza is. Hatvannal viszont pont nem jó, mert az autósok letúrnak az útról, ami alapból is annyira szűk, hogy még motorral is csak az árokba lehet félrehúzódni, tehát egy 70-75 km/h utazótempó kellene.


Nem annyira értek a Simson tuningolásához, nem tudom, meg lehetne-e oldani ezt úgy, hogy ne legyen belőle egy hangos, naponta meghibásodó szerkezet. Tisztában vagyok vele, hogy a Simson nem a megbízhatóságáról híres, ez a motor nekem 15 éves korom óta megvan, ami nem ma volt, voltak is vele bajok, de mindig szerettem, és másfél éve lett megcsinálva benne minden A-Z-ig, azóta semmi baja nincsen, mindig maximum második rúgásra indul, a hatvan köbös hengeren és a tirisztoros gyújtáson kívül minden gyári benne motorikusan.


Tehát mi lenne a legjobb mód? Legyen esetleg 70 köbcentis, vagy valami más módja is van? Nagy rezót nem annyira szeretnék, volt már rajta régebben, de elegem lett a hangorkánból.


A válaszokat előre is köszönöm.



2016. jan. 6. 19:05
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:

teljesítményt nem tudok javítani, de a kérdés végsebességre van kiírva..

szóval nem lesz egy kimondottan egykerékre álló paripa, vagy aszfaltszaggató rém, de vagy az első lánckereket növeled egy foggal(egyenlőre) vagy a hátsót csökkented kettővel...

én az elsőt növelném.


...ez azt eredményezi, hogy picivel gyorsabb lesz, csak lassabban gyorsul valamivel.


a megállásra is gondolni kell...én egyszer becsúsztam egy teherautó végébe..épp hogy, de ijedtségnek pont elég volt.(tuningolt szimóval)


ja, és nem igaz, hogy a szimó szarmotor..én tíz évig hajtottam, ment mint állat, sosem hagyott cserben.

2016. jan. 6. 19:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 anonim ***** válasza:
"(egyenlőre)" helyett egyelőre..
2016. jan. 6. 19:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/14 anonim ***** válasza:
32%
Teszel bele előre egy 1000- es swift motrot. Hátra meg egy Audi 1,9 TDI- t.
2016. jan. 6. 19:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 anonim ***** válasza:
Kell rá egy jó (tervezett) rezó, meg eggyel nagyobb lánckerék előre, hogy kevesebbet pörögjön, mert azért az a 60-as utazó annyira nem kényelmes dolog, se a motornak, se a motorosnak. A 70-es henger + áttételmódosítás lehet értelmes alternatíva, de az meg több, nem műszaki, problémát is felvet, de a 60-as henger végül is ugyanannyira illegális.
2016. jan. 6. 20:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/14 anonim ***** válasza:
75-ös utazótempóhoz azért kell erő. Ha valahogy össze is jönne, 4 liter körül simán benyelné szerintem. Kicsit sokat vársz el a Simsontól, a gyári 70-esek végsebessége volt 75 körül 16-os első lánckerékkel. Szóval szerintem minimum az hogy legalább 70 cc-re felfúrni, ugye a blokkot is kéne maratni ha most csak hatvanas. Gyújtást lehet érdemes lenne egy jeladósra kicserélni. Nem lenne olcsó mulatság, nem tudom hogy neked mennyit ér meg, mert a végén azért mégis "csak" egy Simson maradna.
2016. jan. 6. 20:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 anonim ***** válasza:

70 ccm,17-es első lánckerék,hosszú 4.fokozat.

80-at is könnyen viszi,menne is még de nemakarom zacskóban hazavinni

2016. jan. 7. 00:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 anonim ***** válasza:
0%
Na megint kezdődik az álmodozás meg a szarból várat.........lehet fel kéne ébredni és nem kéne ilyen irreális dolgokat kitalálni egy rossz simsonhoz,hogy menjen 70-75-öt utazóban!!! Persze úgy,hogy ne kelljen komolyabban átalakítani semmit.......
2016. jan. 7. 08:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/14 anonim ***** válasza:
Természetesen fontos kijelenteni, hogy motoron még mindig GPS-el lehet a legpontosabban sebességet mérni. A gyári órákból is van amelyik pontatlan, ha pedig egy S51-en kicseréled az első lánckereket, akkor még pontatlanabb lesz. Ilyen gyári órás mérések miatt van az hogy egy belét alig vonszoló 50-es megy 80-at, egy jó állapotú 60-as meg csak 75-öt...
2016. jan. 7. 14:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 anonim ***** válasza:
17-es fogaskerék elakad a deknibe! ha feszegeted azt a pöcköt hogy elférjen letörik! tapasztalat :D
2016. jan. 7. 22:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/14 A kérdező kommentje:
Akik adtak rendes választ, azoknak köszönöm. A Steinberg-félék pedig vagy nem tudnak olvasni, és nem jutott el az agyukig hogy nem vagyok kíváncsi a szkeptikus hozzáállásukra, vagy szimplán retardáltak, vagy cssk nincs jobb dolguk, mint odaköpni valamit a gyakorin minden kérdés alá.
2016. jan. 8. 18:56
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!