Az autó motorjának átalakítását érdemes bejelenteni?
Szóval adott egy viszonylag jó Lada 2107es, a maga 75 lóerejével. Egyik ismerős öregmotoros lada szaki a gyári motorból komolyabb átalakítás nélkül ki tud hozni még +20-30-35 lóerőt is, ami azért nem kevés.
A kérdés: tudom hogy be kéne jelenteni az ilyet, új műszaki, új minden, HA egyáltalán engednék az átalakítást (hallom hogy nem a legrugalmasabbak ebbe), szóóval ha esetleg tegyük fel nem lenne bejelentve, tehát 75 lovasként használnák továbbra is a ~90 lóerős Ladát, azzal le tudnák-e valamikor bukni? Műszakin gondolom necces lenne de láthatjuk az utakon mik mennek valós műszakival
Most tekintsünk el attól, hogy ezt olvassa a hatóság is..
szóval, ha jól van tuningolva, akkor a környeztmérésen jó értéket fog produkálni, és átmegy..a régebbi autókon csak kipufogógáz-elemzés van, nincs még kompjúter a kocsiban.
Ha megfelel az előírt értékeknek, egyezik a motorszám, és nincs szemet bántó átalakítás(pl. szétflexelt légszűrőház, pótbeömlő a motorháztetőn, 60-as négyleömlős kipufogó, kibelezett végdobbal, stb.) a kutyát nem érdekli mennyi ló szorult a blokkba.
Inkább ne kezdj bele...... :(
30 lóerő tényleg nem sok, de 40% teljesítménynövekedés már igen.
Nem mindegy hogy egy Veyront tolsz fel még 30 lóerővel vagy pedig egy 75 lovas Ladát.
Tehát +3% teljesítményért a motorháztetőt sem nyitnám fel, de 40% már nem semmi.
"Egyik ismerős öregmotoros lada szaki a gyári motorból komolyabb átalakítás nélkül ki tud hozni még +20-30-35 lóerőt is, ami azért nem kevés. "
Erre nagyon kíváncsi lennék,mi az a nem komoly átalakítás amivel egy ilyen kőkori motorból +20 +35 lovat lehet hozni!
igazából én se tudom mit csinál a szaki, nem ismerem korábbi munkáit, csak egy ismerős ajánlotta be hogy nagyon tud az öreg
lehet pár vfts-es motorátalakítás ötletet használ fel benne, de csak annyit hogy ne legyen gyanúsan sok (ezért csak 90 körüli nem 150)
gondoltam előtte itt megkérdezem, még mielőtt nagyon eljátszok a gondolattal
és igen néztem a hivatalos utat, és azzal hogy ez az átalakítás valszeg a fogyasztáson túl az amúgy se acélos káros anyag kibocsájtásra is negatívan hat, így richig hogy esélytelen lenne, hogy bármiféle legális papírt kapjon a dolog :/
lehet legjobb az lenne hogy várok vele mikor már lesz más normál használatú utcai autóm, ezt meg forgalomból kivonni és utána átalakíttatni, csak pályázósra
köszönöm a válaszokat, ment a plusz mindnek
Amennyiben néhány VFTS átalakítási ötletet használ a szaki, akkor már nem állja meg a helyét a "komolyabb átalakítás nélkül" kifejezés. ;)
Ugye nem gondolod komolyan, hogy egy gyakorlattal rendelkező vizsgabiztosnak, nem tűnik föl a két duplatorkú Weber, az átalakított gyújtás, az alapjáraton tarakírozó nagy vez.tengely, a négy független kipuf.leömlő, a szokatlan helyen kapcsolható sebességi fokozatok...st.
Mert hogy a VFTS-ben ezek a kütyük láthatóak már a motortető felnyitásakor.
(és még ezer egyéb, ami az utcaiban nem)
A "károsanyag-kibocsájtás" magyarázatod is sántít, mert ha valamivel, akkor a komoly felépítésű nagy karburátorokkal lehet csak igazán ideális égést beállítani. Az bizonyára nem ismeretes előtted, hogy ezeket az épített rally autókat is kell műszakiztatni. No ha valamire, akkor ezekre nagyon harapnak a vizsgabázison, és az utcai autókhoz képest jóval kritikusabb szemmel vizsgálódnak.
Ha úgy gondolod, az a megoldás hogy leadod a rendszámot és építesz egy pálya autót, ..... no akkor lesz még újabb meglepiben részed!
Tájékozódj előtte, kíméld meg magad a negatív "élményektől".
kiemeltem hogy nem teljes VFTS átalakítás, tudom az mivel jár, és azért azt kicsit nehéz lenne nem észrevenni :DDDDDD teljes VFTS-é alakítással azé' nem 90 lónál állna meg a vas, hanem 150+
de gondoltam esetleg kevésbé feltűnő dolgok cseréje, motor egyes alkatrészeit (arról is olvastam hogy nem az eredeti vilniusi hanem az itthon használt vfts 'jellegű' gépeknél ahány szakember, annyi féle motorátalakítás, nincs teljesen egységesítés)
de mint mondtam, nem tudom mit csinál a szaki, nem láttam munka közben
ilyen kisebb mértékű átalakításokat amúgy a Lada Baráti Kör oldalán is láttam, olyanokra gondoltam, nem majd új motor építésére
a rally autók műszakiztatása meg de, ismeretes előttem, évekig voltam itthon motorsportbíró, meg rally2-ben is ment éveken át egy ismerősöm így tudom hogy kell rá, és hogy eléggé szívóznak is néha
a 'pályaautó' építésnél meg gondolom azokra a negatív élményekre gondolsz, hogy A-ból B-be cipeltetnem kell, amit tudok, de szerencsére délkelet pesti közeli barátom hátsókertjében szokott az autó pihenni amúgy is, onnan meg egy Kakucs vagy Euroring elérése, vagy esetleg az agglomeráción túli 'füves puszta' nincs olyan messze, tréler bérléssel se vág feltétlen földhöz, de az is lehet hogy arra is tudok valakit
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!