Szervó nélkül milyen vezetni egy kamiont?
Itt főként a régi idők ugranak be, amikor még nem létezett szervó de már voltak kamionok. Akkor hogy boldogultak az emberek? Erős alkar? :D
Meg ugye a fékek sem voltak ilyenek mint ma, és a kocsikat is csak alig lehetett megállítani tökig benyomott fékkel. Akkor régen már kilóméterekkel előtte el kellett kezdeni fékezni?
Meg ugye a szervó bármikor elromolhat, akár egy kanyarban is. És akkor van meglepődés az tuti, kérdés hogy akkor álljunk meg vagy tekerjük inkább tiszta erőből?
És akkor a hülyeséget félretéve:
A szervokormány már elég régi találmány, megelőzte a kamionokat is. 5-8-10 tonna tengelyterhelésű tengelyen lévő kerekeket senki nem fogja szervó nélkül eltekerni, lehet akármekkora állat. Szervó nélkül nem hogy kamion, de még az IFAt sem lehet elvezetni. A szervó csak úgy hipp-hopp nem szokott elromlani, de ha egy kamionnál letérdel az gáz. A mai modern járművekben már van jeladó a szervószivattyú tengelyén is, és ha járó motornál nincs jel ( pl egy tengelytörés miatt ) akkor simán leállítja a motor működését is, hogy még véletlenül se tudj vele elindulni ( automatánál nem eged sebességet kapcsolni ).
"Meg ugye a fékek sem voltak ilyenek mint ma, és a kocsikat is csak alig lehetett megállítani tökig benyomott fékkel."
Az már jó régen lehetett. Az ABS, tárcsafék is elérhető már a 70-es évek vége óta, lassan 40 éve de a vákuumos fékrásegítőt sem tavaly találták fel. A kamionok mind légfékesek, mivel simán lábbal nem tudnál akkora erőt kifejteni, amivel meg lehetne állítani. A légfék "ereje" lényegében attól függ hány bar légnyomást engedünk a fékmunkahengerre, 10-12bart meg már 50 évvel ez előtt is elő lehetett állítani.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!