Az nem károsíthatja a kocsit, ha csak alapjáraton használom míg bemelegszik a motor?
Több dolog miatt is hülyeség.
Először is, a motor akkor melegszik be a leghamarabb, ha terhelést kap. Persze ezt sem szabad túlzásba vinni, mert ugye 2500 felett nem pörgetjük a hideg motort (dízel vagy benzin amúgy?). Tehát olyan 1500-2000-res fordulaton kell tartani, az a legoptimálisabb.
Meg a másik, hogy alacsony fordulaton nem erőltetjük a motort. Legjobb, ha 1500 alá soha nem engeded a fordulatot, még a dízelt sem. A nagyon alacsony fordulattól ellustul a motor, elkormolódik a befecskendező, turbó, meg csomó dolog még. Ja és üzemanyagot sem lehet spórolni ezzel.
Tehát a legjobb, ha mész inkább 2-esben 20-30-al (vagy 3-masban gyorsabban) olyan 1500-as fordulat körül, így hamarabb be is fog melegedni, ami neked és a motornak is jó, és nem is erőlteted alapjáraton. Indulásnál is 1 percnél tovább nem nagyon van értelme járatni.
Ez önmagában motorgyilkos módszer, ezzel kicsit sem kíméled a motort még melegen sem - hidegen meg pláne nem.
Az egyik leggyilkosabb dolog, amit a motorral lehet csinálni az alapjáraton gurgulászás - ráadásul az ostoba autós oktatók és az elavult tananyag miatt ezt is tanítják a kezdő sofőröknek.
Olvass csak ebbe bele:
1 -es jól és szerintem értelmesen szakszerűen leírta.
Én az 1 perces helyben járatást a hideg fügvényében 1 percnél tovább szoktam járatni de max. 3 - 4 percig.
Ha rendes olaj van benne, nem lesz semmi baja az alapjárattól. De egy - két perc elég, terheléssel fog normálisan bemelegedni. Én mindig berúgom előbb a motort, lekapirgálom a lefagyott ablakot. Nem tudom a Hondánál mit csinálnak, de ma reggel is mínusz hat fokban, három perc alapjárat után már langyos levegőt fújt.
De úgy evickélni vele sebességben felesleges.
A motornak nem lesz baja, kamionnal mit csinálunk pl? Hétvégén egy - egy óra alapjárat, akksitöltés, hat évig Svédországba jártam, mínusz 25 alatt le sem állítottam, volt, hogy ott dübörgött egész éjjel.
Szóval 1200-1500 között pörgesd inkább..persze nem árt a minőségi olaj, akkor nem károsodik semmi...alapjáraton az olajnyomás is haldoklik, több kárt okozol mint haszna lenne..
Fullszint motorolaj, alsó hangon API SM..és nem károsodik.
Pörgetni kell, nem véletlenül állítják be a gyárak annyira, amennyire.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!