Mennyire tartós egy autó fóliázása, illetve mennyire vitelezhető ki házilag igényesen?
Ha valaki profi, az házilag is meg tudja csinálni magának.
Próbálkozóként teszteld csak egy elemen, de még így is drága a fólia pazarlása, ha elrontod.
Fóliától és hozzáértéstől is függ a tartósság. Ha egy profi egy jó minőségű fóliát feltesz, akkor az legalább 5 évig olyan lesz, ahogy felrakták. Be kell tartani néhány szabályt, a fóliás autót nem teljesen úgy kell ápolni, mint egy anélküli autót. Vannak fóliák, amelyeket felrakás után már le kell kenni viassza, hogy szép legyen az eredmény és tartós legyen.
Csak 3M fóliát használj ha igényes vagy és ne kínai olcsó szart.
Domborüvegre megse próbáld otthon-ha elfogadsz tőlem egy jótanácsot.
Vázolnám a felállást hogy miért vetemednék ilyenre.
Egy Wartburg 1.3 típusi személyautóról van szó. Nagypapám volt az első tulajdonosa, a Merkúrban vette, tehát ismert az előélete. Mindig lelkiismeretesen lett szerelve jó minőségű alkatrészekkel. A kopó alkatrészek és a folyadékok mindig időben lettek cserélve, szintén jó minőségű alapanyagok felhasználásával. Valamint nem utolsó sorban van benne 70.000 km.
Bontóba küldeni kár lenne, eladni pedig szintén, mert maximum 120.000-ért menne el, de mégis csak egy jól karbantartott, működőképes és megbízható autóról van szó.
Egyedüli probléma a karosszéria. Az idő vasfoga már elég csúnyán kikezdte az első sárvédőíveket. Egy őz egyszer oldalról belerohant így a két bal oldali ajtón lepattogzott a fényezés. Nagypapám egyszer véletlenül oldalba borította akkumulátorsavval. A nap már teljesen kiszívta a fényét. A lepattogzott fényezéseket, rozsdafoltokat mindig időben kezelésbe vettem, (fémtisztára csiszolás->szórógitt->közel azonos színűre festés) de mivel ugye nem azonos árnyalatú a javításra használt festék, így az autó a piros 1000 árnyalatában pompázik. Az alváz, a padlólemez, az oszlopok és egyéb fontos elemek nincsenek oxidálódva, ezt ellenőriztem.
Az újrafestés túl drága normális műhelyben és megfelelő felszerelésem sincs hozzá. A fóliázás szintén túl drága az autóhoz képest a műhelyben, de ahhoz már többé-kevésbé fellelhetőek itthon a felszerelések. (hőlégfúvó, infrás hőmérő, nagyjából állandó hőmérsékletű garázs megvannak, tudtommal ezek a legfontosabbak)
Természetesen nem várnék el magamtól olyan szintű minőséget, mint egy profi fóliázó szakembertől. Pusztán arról van szó hogy ránézésre ne úgy nézzen ki szerencsétlen autó, mint egy bontószökevény.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!