Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » 2 hete csináltatam az autóm...

Péter0303 kérdése:

2 hete csináltatam az autóm főtengely csere volt de azóta nincs fűtésem a szerelő azt mondta hogy ő nem nyújt a fűtéshez hiába vittem neki vissza. Mi lehet a gond termosztát?

Figyelt kérdés
2015. dec. 26. 21:32
 1/5 anonim ***** válasza:
Valószínűleg nincs rendesen kilégtelenítve.
2015. dec. 26. 21:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
100%

Központozás, az lehet a gond. Vessző, meg ilyenek, mint mondatközi írásjel. Hallottál már róla?

A fűtéshez lehet, hogy nem nyúlt, de ha kiszerelte a motort, a hűtőrendszerből le kellett engednie a létyót. Azokon a típusokon, amelyeknél fűtéscsappal szabályzod a meleg levegőt, a hűtőfolyadékot teljesen nyitott csapnál kell leereszteni, majd szintén nyitott csap mellett kell feltölteni a rendszert friss folyadékkal. Ha nem így tesz az ember, a fűtőradiátorban víz helyett levegő lesz. Lehet, hogy itt szúrta el a szerelő.

Érdemes megnézni, nem levegős-e a hűtőrendszer. A hűtősapkát letekerve (csak hideg motornál szabad hozzányúlni) azt kell látnod, hogy a hűtő teljesen tele van folyadékkal. Vannak típusok, ahol elég alapjáraton mennie a motornak és kidolgozza magából a légbuborékot, másoknál itt-ott vannak légtelenítőcsavarok, azokat kell kitekerni (majd vissza is kell őket zárni, ez sokaknál nem magától értetődő).

Persze termosztáthiba is lehet a háttérben: ezt onnan tudod kiszúrni, hogy nem csak fűtés nincs, a motor sem melegszik. Ha van vízhőmérő, az mutatja, mi a helyzet. De még az is lehet, hogy a termosztát is rendben van és levegőbuborék sincs a hűtőrendszerben, csak épp a folyadék leengedésekor vagy feltöltéskor sikerült felkavarni benne a koszt, ami nagyon szeret a fűtőrendszerben leülni. Onnantól kezdve nem nagyon van arrafelé folyadékáramlás.

Persze ezek az okok csak akkor elképzelhetőek, ha a szerelő kivette a motort a helyéről. Ha benne hagyta és alulról fűzte ki a főtengelyt a dugattyúkkal és hajtókarokkal, akkor tényleg nem követhetett el hibát. Ilyenkor a leggyakoribb, hogy berohadt a fűtéscsap, megadta magát a fűtőradiátor légterelője (a kettő közül csak az egyik, attól függően, hogyan kapcsolod a fűtést) vagy eldugult a fűtőradiátor - ráadásul ez éppen a javítás után jött elő, amitől úgy tűnik, mintha köze lenne hozzá.

2015. dec. 26. 21:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:

Ami még lehet hogy megoldja.

Fűtéscsap nyitva, párszor max fordulatra pörgeted, pár másodpercig ott tartod.

Más: meredek pice/garázs kijárón ugyanez, fenékkel felfelé vagy lefelé.

Kocsitípusa válogatja.

Meg azért meg lehetne keresni a légtelenítőcsavart, vagy a leírást, hogyan is kell azon a bizonyos kpocsitípuson csinálni...

GOOGLE!

2015. dec. 26. 22:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 A kérdező kommentje:
ki lett véve a blokk, az autóból! egyébként c25xe opel calibra v6.köszi az infót!
2015. dec. 27. 01:21
 5/5 anonim ***** válasza:
Szerintem is levegős lett a fűtőradiátor.
2015. dec. 27. 09:25
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!