Van olyan autó melynek motor főtengelye golyós csapágyazású? Mik az előnyei? Drágább kivitelezésen kívül miért nem alkalmazzák?
Látom még csak a focipálya széléről jöttek bekiabálások, azok is hát olyanok amilyenek.
Elsőnek tisztázzuk van sikló és gördülő csapágy, az utóbbi egyik fajtája a golyós.Siklóból is van sok fajta.
Létezik 4tjárműmotornál is gördülőcsapágyas főtengely és nem csak egyhengeresnél( ott ugye a szerelés könnyű), van olyan 4hengeres 4t ami gördülőcsapágyas de ez motorkerékpár.
Nagy előnye a siklócsapágynak, hogy olcsó a gyártása, könnyű a csere, pontos illesztés érhető el, nem növeli extrém mértékben a forgó tömeget, stb
Gördülőcsapágy előnye: nagy terhelést viselnek el, nem igényelnek folyamatos olajnyomást(de léteznek olajfurattal szerelt gördülő csapágyak amit adott pozicioban lehet beszerelni a furat miatt),stb.
4T főtengelynél a hátrányok és előnyők együttesét nézve a sikló a nyerőbb megoldás.
Pl. hengerfejnél meg pár évtizede már cserélhető siklócsapágy sincs, maga a hengerfej anyaga a csapágy.
Gyártási és tervezési illetve szerelési költségeket nézve nagyon drága lenne és a hajtókar kenése miatt mindenképp van olajpumpa.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!