Szeretnék venni e34 bmw-t, tapasztalatok?
Sziasztok!
Sedan e34 et szeretnék vásárolni, első sorban jó állapotút szeretnék,dieselt az alacsony fogyasztásér.Napi használatban lenne , olyan állapotút szeretnék, amire nem kell rengeteget költeni csak amik felmerülnek(tisztában vagyok vele hogy pénznyelő egy ilyen ennyi idős autó de ezt szeretném). 525tds és 524td ről vélemények? fogyasztás,megbízhatóság,alkatrész árak? benzinesbe gondolom nincs olyan ami vegyesben 10 literből megállna?





Alacsony fogyasztású pénznyelő kell..Értem.
Orvos látott a közelmúltban?

























Del korul asztali geprol majd irok, nekem az van de elotte is javitottam sokat.
A dizel fejtos pedig ujkoraban jo volt.
Benzinesbol se mind jo.
Jo kocsi de kell hozza a fuksz es della, mert oreg premium!
De isteni erzesamit nyujt!
Kesobb irok.





td: Tartósabb a tds nél de gyenge, épp elég ebbe a nagy tepsibe! Amivel tartósabb annyival öregebb így nem is tartósabb.
tds: korszaka legjobb dízelje ami benzinesekkel versenyképes, de aki újkorában vette az földhold táv egésznak 3X. Mára sok a km és az óra persze csak 300at mutat. Hengerfej sorba reped és a szokásos dízel gondok(turbo, adagolo, porlasztók amiből egyik jeladós, stb.) Új hengerfej+turbo+adagoló+5porlasztó+1jeladós az horror csak egy új adagoló 700eFt körül, turbo 300eFt körül, stb.) Bontottal meg csöbörből vödörbe.
Benzinesek:
m20: sok repedt hengerfejest láttam és mai szemmel korszerűtlen a befecsi rendszere is. Meg régi évjáratok így több rohadás a kasztnin. Ráadásúl nem kedvelem a szíjas vezérlést se.
m30: ritka nagyon.
m60: utálom a v8 elrendezést, ritka a kéziváltós is.
m50: koraiak vanos nélkül, későbbi már vanossal ami jó dolog, nem kell félni tőle. Kihegyezett blokk így alul vanos nélkül gyengécske, a vanosos egész jól megy mindenhol.Karbantartás szmepontjából plusz pár tömitőgyűrűt jelent illetve a vezérlés összerakása igényel nagyobb szakértelmet. Az összes M50 maiszemmel korszerű már a vanosos meg akár ma is versenyképes sok mai kocsival!
Full vegyesben 10-14között jár el a benzines, de 10 a gyári érétkük kb. viszont a 101hez új lambdaszonda kell meg nem minden sarkon 1-2padló majd fék. A minmum amit mutat menetközben 6-7l tehát hosszű úton vegyesben lehozható simán ésszel 9-10re a benzines, még a V8 is ha nincs sok város! Nagy tömeg miatt a 2literes is enni fog városban mert erőlködik, épp elég ide a 150ló a 12szelepes meg vicc, ha nem 525i, 520i ből mindneképp M50.
Talán a legjobb döntés egy 1993-1996közti 525i ami vanosos.
m5 ről kár írnom, mert az 3X ennyi árban....(gondolom ha td,tds t nézel....)
A kocsikról:
-díszlécek lepotyognak,rohadnak bontva jó sehol, új körbe csak gyári 7-20e/db között a komplett "szett" kb. 80eFt
-ablaktörlő mindegyiken lóg, javítókészlet nem léetik, új 160eFt vagy esztergályossal felújítatod(perselyezhető)
-ajtókéder gumi mindegyiken összezsugorodik, új 35e/db vagy bontobol hozol másikat és összetoltod kettőből, de ez ronda látszodni fog a toldás(alul a küszöb boritás alatt szoktuk
-üzemanyagcső mindegyiken elrohadva mostanra, szép móka átcsövezni
-futómű magyar utakon eszi a szilenteket és a cseréhez célszerszám,prés kell
-tds,20i óracsoport 100% pixelhibás, de a többi is szokott( javítás drága)
-váltókar perselyek lógnak össze e34 ben(20eFt a javítószett)
-első ülésből kopásmentes nagy kincs! Bontóban is ritka!
-100ból 99 törve volt, ettől nem kell félni de tudni kell, hogy volt javítva! Én darabokra törve vettem és találtam rajta régibb törésnyomokat is
-sperr ritka a pörgösebb blokkokhoz(TDS sperr persze kilószámra) pedig könnyen elakad sperr nélkül télen, elég nagy a tengelytáv
-automata klimást kerüld mert sose azt csinálja amit kell
-következő extrák már kb. 100eFt/db áron bontva: telefon, elektromos rolós szett, memoriás ülés szett, italhütő, hátsó hütő, stb.
-sok dolog már újban se rendelhető(pl. szerszámos táskába eredeti törlőkendő elfogyott, bontva 8-10eFt/db, zseblámpa szintén elfogyott, bontva 10e ez is, üzemanyag kanna pótkerékbe megint már újból nem létezik, ezért 25-30at is megadnak, stb.)
-kettőstömegű lendkerék a benzinesekben is volt már a fiatalabb konstrukcióknál!
-hátsó sárvédő pereme és küszöb végei, első sárvédő alja rohadni fog. Első sárvédőnél utángyártott pontatlan, ott az alját kell ráműteni a gyárira, mert javítóív nincs külön.Küszöbhőz, hátsóhoz jó a javítóív
A legkényelmesebb kocsi amit valaha vezettem, viszont tolatni ezzel PDC nélkül lehetetlen, ennyire rémálom semmivel se volt sose a tolatás!
A "gyenge" tds, 520i is bírja a tartós 180-190 -t pályán, nem gond, nem lesz baja!
Konkrét kérdésed van írd bátran...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!