Típusspecifikus sport-légszűrő (betétszűrő) tapasztalatok az utcai autózásban?
Igazából az érdekelne, hogy egy jól karbantartott minőségi (K&N, BMC), eredeti légszűrőházba helyezendő sport-légszűrő esetén milyen tapasztalatok vannak?
Jöhetnek a vélemények pro-kontra.
Ha van rá hely és lehetőség a motortérben illetve a csövezésen, én inkább KÉT gyári szűrő párhuzamos bekötését javasolnám. Ugyanúgy csökkenti a szívó fojtást.
Ezek a sport szűrők még gondosan karbantartva is több szmötyit engednek be, mint a gyári szűrő.
Wadmalac úr!
Ha egy gyári szűrő helyett (sorba kapcsolva) két gyári szűrőt teszel, akkor az nem csökkenti a fojtást hanem növeli.
Próbáld ki: tegyél egy textil zsebkendőt a szád elé és szívd át rajta a levegőt. Utána hajtsd félbe és próbáld meg újra. Könnyebben jön át a levegő vagy nehezebben? Aztán csak úgy simán egy szimpla szunyoghálón vagy teaszűrőn is próbáld átszívni a levegőt és a kísérlet végén tegyél egy ténymegállapítást... :)
Az hogy egy jól karbantartott sport-légszűrő mennyi port enged át, hát megoszlanak a vélemények. Elméletileg a hatásfoka nem alacsonyabb a papírszűrőnél, sőt, egyes vélemények szerint meg is haladhatja azokét.
Az iparban is használnak száraz-és nedvesszűrőket egyaránt, mint ahogy papír-és pamutszűrőket is.
Ez egy nedves pamutszűrő, rendeltetésszerű használat és megfelelő karbantartás mellett nem kéne hogy gondot okozzon az alkalmazása.
2.9-es V6-oson és 1200-as motorkerékpáron is használtam K&N betétszűrőt (a motorban még most is az van). Azon kívül, hogy egy egyszerű kidobom a papírszűrőt, beteszem az újat helyett kiszedni, elmosni, megszárítani, beolajozni az több macerával jár, más hatása nincs. Az egész szívórendszer ellenállásának elenyésző részét adja csak a légszűrőbetét. Nekem nem kell elhinni, mert nem mértem semmit, de ezen az oldalon több kocsit is lemértek:
Szóval, ha szeretnél magadnak plusz feladatokat csinálni a légszűrőbetét tisztítással, úgy hogy még ezért fizess is, akkor vegyél nyugodtan sport betétszűrőt.
Ha ténylegesen szeretnél a szívó rendszeren javítani, akkor érdemes végigolvasni a szívó rendszer ellenállásáról ezt a cikk sorozatot:
Cikk arról, hogy hova kell tenni a légbeömlőt:
A 156-os Alfának így néz ki légszűrőháza (bal oldali doboz) és a szívászajcsökkentője (jobb oldali doboz):
Na azt a jobb oldali dobozt, ami tele van kanyarral és szűkítéssel, kihajítottam és helyette egy 100-as gégecsövet raktam be, ami a légszűrőház bemenetére pont ráfér, a másik vége meg a ködlámpa mellett lévő légbeömlő nyílásra lett rákötve:
Na ennek tényleg érezhető hatása van (nem úgy mint a motorházból meleget szívó direktszűrőnek ami csak a szívóhangot növeli, de a meleg levegő pont üti a szívórész ellenállásának elhagyásával nyert előnyt) és tapasztalat, hogy nem gond ilyenkor sem, ha "túl" hideget szív a motor (karburátoros autóknál volt gond régen a szívócsonk lefagyás, de itt már nincs ilyen probléma). Motor bemelegedésével sincs probléma. Ami negatívumként említhető: több port és koszt, közvetlenebbül kap meg a légszűrőbetét, ezért érdemes sűrűbben cserélni.
Tengelyig érő vízben a beömlő is vizet szívhat, ami nem túl szerencsés. Mély hóban meg eltömődhet a beömlő nyílás, ez sem jó. Ezek ellen úgy védekezek, hogy a légszűrőházról ideiglenesen lehúzom csövet...
Miért ne hinném hogy semmi "érezhető" hatása nem volt. Amit írtál, az is egy értékes tapasztalat.
Ami az Alfát illeti, ennyire már nem nyúlnék bele a szívórendszerbe, mert ha ez oké, akkor legalább ennyit kéne törődni a kipufogórendszerrel is. :)
Ezek az átalakítások a kipufogó rendszer változtatása nélkül is működnek (így a kipufogó átalakítás megmarad szorgalmi feladatnak).
Nekem meg nem volt választásom, mert irtózatosan hangos, repedtfazék hangú, katalizátor nélküli kipufogóval vettem az Alfát. Kapott gyári katalizátort (ami simán elmenne sportkatalizátornak is), az üres hátsódob helyett meg egy kis fojtású de halk dobot. A gyári leömlő teljesen rendben van, azt nem érte meg átalakítani, mert sokba került volna és nem hozott volna érezhető változást. De ez a ritkább eset, a gyártók többsége a leömlőknél az egyszerűbb, olcsóbb gyárthatóság oltárán feláldozzák a teljesítményt...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!