Ha 10W-40-es olaj helyett 15W-40-et teszek a kocsiba, az csökkentheti átmenetileg az olajfogyasztást?
A munkához elengedhetetlen volt egy saját autó, és sürgősen kellett, így vettem egyet.
Az a gáz, hogy olajcsere után kiderült, hogy okádja a kék füstöt hidegen, és melegen is motorfék -> gáz kombinációnál. Tehát motor generálozni kell.
Jelenleg 4 liter olajat megeszik itt Bp-en. 3 hét alatt úgy, hogy napi 15-20 km-ert megyek vele melóba oda-vissza.
(Adásvételi már lejátszott meccs, támadhatatlan, az eladó úgy vette fel a telefont, hogy ha a motor miatt hívom, akkor megadja az ügyvédje telefonszámát, beszélgessek azzal.)
Most nem tudok belefogni a motorgenerálba, mert tőke is kell, meg idő is (kb. 1 hónap kiesés, autó nélkül).
Szerintetek megoldás lehet, ha a fentebb leírt erősebb olajat használom addig? Lenne esetleg ennek valami káros hatása?
Fiat Punto 1.2 16V 59kW
2000-es évjárat, 210.000 km-el
Kopott motora egyedul a felujitas a megoldas.
Esetleg reszleges general(szetbontani es kimerni mi kopott)
Vagy dobj bele egy masik mocit vagy a legoldsobb olajbol vegyel 20literes kannaba az jovan az 20hetig :-)
Meg ugye punto...... (azt mondjak megbizhato kocsdsi, hahahaha)
a W utáni számot kell nézni, mivel az olajat a kocsi meleg állapotban eszi meg, nem hidegen, hidegen a leghígabb olaj is sokkalta sűrűbb, mint a legsűrűbb olaj melegen...
nem ajánlom a sűrűbb olajat, mert:
1. nem sokat fog csökkenni az olajfogyasztás
2. jobban fog kopni a motor, kb a kegyelemdöfést adod meg neki vele
3. marha drágák az 50-es, 60-as olajak
én inkább azt mondanám, hogy keress fel pár szervizt, kérj tőlük fáradt olajat, és azt öntögesd bele amíg meglesz a pénzed az új motorra vagy a generálra...
Ha a 10W40-et eszi akkor a 15W40-et is enni fogja. 5W50,10W50,10W60-nal lehet próbálkozni és biztosan túl is éli majd a motor azt az 500-1000km-t mire kap egy generált.
Több ismerősöm is járt 10W60-as olajjal, ha náluk pár tízezer kilométeren nem feküdt ki a motor, akkor valszeg nálad sem fog mondjuk két hónap alatt.
10-14 000 között már kapsz egy kanna Castrolt, Mobil1-et, Shellt,Valvoline, Eni, Gulf stb..
Vagy esetleg a Mannol 5W50 az olcsóbb, mint egy kanna 10W40-en, lehet egy próbát megér, több kárt az legalább nem csinál :D ( a többi márka 5W50-e ugyanannyiba kerül kb mint a 10W60 ).
Annyi szerencséd van, hogy ennél a motornál a gyári előírás is 5/10W40 így a W50 vagy W60-as olajjal rövid távon nem fogod kifektetni.
" Meg néha melegen belefullad az indítózásba, mintha nem bírná megfordítani az önindító a motort."
ha nem az akksi kuka, akkor lehet már eladás előtt is valami sűrű olaj esetleg sűrű olaj+hajtóműolaj kombóval járatták és túl volt terhelve az önindító, lehet kicsit megégett, akkor szokott csak melegen erőlködni(vagy semmit nem csinálni).
Ez az olajos dolog nem helyettesíti a generált, és ha sokáig húzod akkor komplett motorcsere lesz. Ha tényleg csak napi 20km-t mész akkor azt a távot át kell vészelnie a vastagabb olajjal is.
A generált semmi nem helyettesíti, ezzel tisztában vagyok. Viszont nem egy gömbfej vagy olajcsere árában kell terveznem, ezt is tudom. Amúgy sajnos úgy vélem, hogy a bontott motor ugyanolyan lutri. És akkor lehet kidobom a pénzt feleslegesen.
Most egyébként szerintezek szenvedjek a szűrő meg minden cserével, vagy ha már a minimum szinten van, nyugodtan beletolhatom az 5w-50-es olajat a 10w-40-hez?
Olajcsere Castrol Magnatec-el volt, de aztán kúton kellett gyorsan utánatölteni, akkor 1L Agip-ot kapott, aztán meg Mannol 10w-40 4L-es kanna, annak a végét töltöttem bele hétfőn, most azt nassolja.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!