Melyik lenne jobb vétel: S-Cross, az új Vitara vagy a Duster?
Baj nincs az S-Crossal, csak túlárazott, s ugye a kérdésed az, hogy melyik a jobb vétel, így az új Vitara kiüti az S-Crosst.
Marad versenyben a Duster és a Vitara.
A választásban viszont különböző szempontokat kell figyelembe venni, s azt csak te tudod, hogy neked melyek azok, de ha valóban az olcsóság az elsődleges, akkor a Duster lesz a nyerő.
Nekem Vitarám van, októberben vettem. A szalonban én is az S-Cross és a Vitara között vaciláltam, bár mindvégig tudtam hogy a Vitarát fogom elvinni. Az S-cross már több éves konstrukció, a Vitara pedig új. Ebből, és a formájából is ítélve sokkal értékálóbb mint a S-cross, ha esetleg el szeretnéd adni 5-6 év múlva és venni egy másik új kocsit, akkor a Vitara sokkal kevesebbet fog az értékéből veszíteni mint az S-cross.
A teljesítményük ugyanaz, de a Vitara sokkal jobban néz ki, főleg a motorháztetőnek a magassága igen látványos.
Magasan ülök, amikor megállok egy régi Swift mellett, akkor átlátok felette, de ahogy elnézem egy parkolóban, a legtöbb autóhoz képest az ablakok - és az ülések is - magasabban helyezkednekk el.
Előtte Ignisem volt, azt is nagyon szerettem, akinek ilyenje van annak nem kell bemutatni hogy milyen fürgén kapkodja a lábait. Na, a Vitara még az Ignisnél is jobban gyorsul, kszönhetően a könnyű kasznijának és az erős motorjának.
Az eddigi (2.000 km) alapján az átlagfogyasztása 5,3 liter. Budapesten lakom, itt nem használom túl sokat 2 naponta kb. 20 km, de 2 hetente járok le Balatonra hétvégente, így jön ki ez a fogyasztás.
Terepen is helytálló (persze határok között), egy göröngyös földúton például tudomást sem véve a talaj egyenletlenségeiről simán lehet neki nyomni, semmi kellemetlenséggel nem jár.
A Dustert én nem tartom jó vételnek (már csak azért sem mert román..). Igaz sokkal olcsóbb mint a Vitara, de annyival rosszabb is a tesztekből ítélve. Sokan azt tapasztalják, hogy egy kis idő után az illesztéseknél menet közben zörögnek a belső műanyagok - csak hogy egy dolgot említsek.
Egyébként év végéig az S-Crosshoz jár téli gumi ajándékba (ami a Vitarára nekem 260.000 forintba került), de még decemberben azt hiszem akció is van a Vitarára, így tudtam én is elhozni az 5 millió forintos kocsit 4.600.000-ért.
Sziasztok!
Szerintem a Duster mellet az árán kívül sok minden nem szól. A Renault motorok az utóbbi időszakban mechanikailag lényegesen jobbak lettek, mint például 5-6évvel ez előtt. A kérdés az elektronika illetve a fék futómű páros.
Az elektronika esetében mindig igaz, a kevesebb jobb. A Duster fékei szerintem nem kiemelkedőek, de jók.
A futómű érzésre lehet nem annyira rossz, ám aki már alánézett, az biztosan meghökkent. Egyértelmű honnan csíptek le költséget. Ropi lengőkarok, ropi kardántengelyek (4 kerósnál). Nehéz azt állítani, hogy van olyan mint egy Vitara alatt.
Az S-cross és a Vitara műszakilag azonos gép, helykínálatban van némi különbség, de az is csak a bőröndöket érdekli. Dizájn és ár terén a Vitara teljesen egyértelmű, hogy egy klasszissal odébb jár. Szebb és picit olcsóbb. Reálisan gondolkodású és nem kalandtúrázó emberek számára a következőek jönnek le egy középfelszerelt GL+ ról:
Az ára a lélektani határon van. El lehet fogadni (adózó, becsületes keresetből élők számára is).
Ha nem feltétel az extravagancia a belső térben, de használható és a meg nem kérdőjelezhetően hasznos kütyüket kedveljük, használjuk, akkor ebben ezek benne vannak. Jól belőhető klíma, ülésfűtés, kihangosító, tolatókamera.
A motorja egyszerű elvű, ugyanakkor más szívó 1.6-os motorokhoz képest egy lendületes erős darab. Már az SX4ben is bizonyított. Ha valaki szemügyre veszi a blokkot, látszik, hogy letisztult, kidolgozott, átgondolt és nem bonyolított. 120 lóval mutasson nekem valaki egy gépet, ami városban 6.1-et eszik, úgy, hogy az átlagnál jobban nyomod a pedált. A Suzukira sok mindent lehet mondani, de azt nem hogy rossz blokkokat vagy fékeket gyártana.
A futómű bevált rendszereket használ. A MacPherson elől a létező legstabilabb egy mindennapi környezetben, a hátsó hidas megoldás pedig, noha picit pattogósabb egy rossz úton, nagyon stabil kanyarban és ami fontosabb versenytársaihoz képest többszörös a gondozásmentes élettartama.
Amit sokan nem említenek: a korrózió elleni védelem.
Van átrozsdásodás elleni védelem a felületkezelés szintjén is, de ugyanakkor van műanyag sárvédőív és küszöb védelem. Nézzünk be egy új Ford kerékjárataiba. Okádék ehhez képest. Tehát itt nem kell félni, hogy felpattan a kő a doblemez élére és fél év múlva jön a rozsda. Kizárt. Melyik autó alatt van még rozsdamentes kipufogórendszer? Ilyen árban sehol. Mai napig gyártanak 4és fél milliós autót hátul dobfékkel. Na ezt nem.
Hol kerül egy gyári olajcsere átvizsgálással és diagnosztikával 21 ezerbe?
Bocs ha hosszú voltam, de összességében egy reálisan gondolkodó embernek ezek jelentik az értéket. Megveszed és 10 évig autó a Vitara. A tévhittel ellentétben egyetlen (akár régebbi) Suzuki sem veszít gyorsan az értékéből. Hacsak nem elhanyagolt, vagy balesetes.
A Vitara a reális döntés. Modellen belül is a GL+, ami a GL-hez képest kb 800ezer - 1 millióval több extrát tartalmaz, de csak 3-4száz ezerrel kerül többe.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!