Kötelessége-e egy használtautó kereskedőnek átvizsgálnia illetve tudni az eladni kívánt autó hibáiról?! Illetve ezeket a hibákat tudatni a vevővel?!
1.Van lehetőséged jelezni, hogy meghibásodott (ezt biztosan tudni?) az autó és kérheted a javítást vagy annak költségét.
Azért a 2 hónap már nagyon necces.
2. Nem tudni, hány éves az autó és mennyit futott, mert az nagyon nem mindegy, a kuplunghiba simán beleférhet a természetes elhasználódásba.
3. Ha nem szeretné az eladó a javítást kifizetni és Te jogosnak gondolod, akkor kell egy általad beszerzett szakértői vélemény, amely szerint a kuplung hibája már eladáskor is megvolt.
Ennek birtokában ismét felszólítod a fizetésre, de itt 2 hónap az eladástól, keményen ellened van.
Ha nem fizet és úgy gondolod nyerő az ügyed, akkor polgári peres eljárás a következő lépcső....
De a bíróság vagy ő is kérhet szakértői véleményt, kérdés az mit mond.
Messze nem egyértelmű, hogy ugyanazt.
Elárulok egy titkot! :)
Soha ne vegyél autót használtautó kereskedőtől! Mind úgy van megcsinálva, hogy megveszik "pisibe-kakiba" a lestrapált ócskavasakat. Majd annyira feljavítják, hogy a próbakörig meg pár hétig menjen baj nélkül.
Utána meg jönnek a hibák! :)
Ilyenkor nem tudsz mit tenni, mert "váratlan hiba", és bebizonyítani szinte lehetetlen, hogy Ő is már tudott róla, csak jól átvert. Mert ugye Ő ebből él meg.
Visszamehetsz, vitázhatsz, de max rádhívja a rendőröket. Azok meg elvezetnek. Nem fog egy Ft-ot sem visszafizetni. Sőt megtéríteni se, semmit.
Sajnos tanulópénz gyanánt foghatod fel, én a helyedbe megcsináltatnám, és már dobnám is a piacra.
Utána meg vennék magánszemélytől. Olyan autót ami még soha nem volt kereskedésbe.
Esélytelen...
Pláne úgy, hogy 2 hónap használat után reklamálnál.
Nem tudod bebizonyítani, hogy a kuplung már a vételkor haldoklott.
A kettős tömegű lendkerékre sem hiszem, hogy az eladó azt állította, hogy cserélve volt.
Ezek bármennyire is költséges javítások, simán elhárítja a kereskedő a reklamációt azzal, hogy megnézted az autót, megfelelt, a hetek-hónapok múlva jelentkező hibára senki nem köteles garanciát vállalni
Gondolod a kereskedő szétszedi, szétszedeti a kuplungot azért, hogy csak annyira kókányolják össze, hogy az eladható legyen?
Nem költ semmit az autóra, és nem is közli kérdezés nélkül a vevővel a hibákat - megy a vevő nézze meg, nézesse meg az autót, sok kereskedő még a szembesített hibákat is megpróbálja elbagatellizálni.
"Utána meg vennék magánszemélytől."
Autóvillamossági szerelő vagyok.
Naponta jön be hozzám olyan MAGÁNSZEMÉLY aki az alábbiak valamelyikét vagy azok kombinációját szeretné kérni.
- óra visszatekerés
- hibakódtörlés
- műszeregységben lévő figyelmeztető visszajelzőkben lévő izzók kivétele/LED-ed kitörése
Pénteki fogás. 2001-es vagy 2002-es S80-as Volvo. Majdnem óra szerint 300 ezer km benne, amúgy biztos több. 150-et szeretett volna. Összesen 28 hibakód! A műszeregységen lévő kijelzőn külön szöveges figyelmeztetés váltó és légzsák hibára (a légzsákok működésképtelenek is voltak). Jó esztétikai állapotban lévő autó volt, de műszakilag széthulló félben. Egyik hibát sem szerette volna megjavítani, csak megszüntetni a jeleit és eladni.
Naponta van ilyen! Naponta! Ennyit a magánszemélytől való vásárlásról. Aztán ha probléma van rajtuk még nehezebb fogást találni mint egy hivatalos kereskedőn!
"1 év szavatosság van minden kereskedőtől vásárolt használt autóra"
Ez így igaz. Most akkor a következő feladat utána nézni, hogy mi a különbség a SZAVATOSSÁG és a JÓTÁLLÁS között.
Annyit segítek, hogy szavatosság esetén rajtad van a bizonyítási kényszer. És nem fogsz az országban olyan szakértőt találni, aki kiállít neked olyan szakvéleményt, hogy a motor vagy a kuplung 2 hónapja X állapotban volt. Senkit.
A magánszemélyek meg ugyan olyan görények, mint a nepperek (sőt...).
Kereskedőnek nincs értelme átvizsgáltatni (úgy, hogy fizet érte), mert:
1. senki nem lát bele a motorba
2. ki hiszi el neki, hogy átvizsgáltatta és jónak találták.Én se hinnék neki, és abszolut igaza van, amikor azt mondja: hozd a szerelődet ő nézze meg Neked és neki hiszel.
Alapmérés azért nem nagy ügy: kompressziómérés, már mond valamit. Egyszerűen kivitelezhető.
Lefújásmérés: már komolyabb eszköz kell hozzá.
Teljesítménymérés: még komolyabb.
Futóművet át lehet nézni egy aknáról, sok mindent elárulhat.
Aztán, hogy a kuplung mikor adja meg magát? Ember meg mondja..
A fogyasztóvédelem az általános szabályt mondja...
Egy év szavatosság egy 10 éves, 100ezreket futott autóra enyhén szólva illuzórikus.
"sokan nem tudják, hogy 1 év szavatosság van minden kereskedőtől vásárolt használt autóra"
Igen és az első válasz szerint "érvényesíthető" is..
Én ezért vettem 5 éves garanciaidejű autót 1 évvel még innen. (Persze megtehettem, de inkább jártam a régivel, 13 évesen még 2 évet, hogy megtehessem).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!